siitosmunien lähettämisestä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
mokomaki

siitosmunien lähettämisestä

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

Aloin vain miettimään kun ruukaan nuita munia tilata ja kun jotku lajit on niiiiin kiven takana ilmeisesti huonojen kokemustenkin myötä, mitä tulee siitosmunien ostajiin. Ite aina kuiten tilaan siitosmunat "riskisijoituksina" etten ootakkaan että aina tulis superhyvin tipuja, jos nyt aina ollenkaan. Kuitenki mietin että kun mulla on ollu tapana ylhensä jos vain olen muistanu niin lähettäjälle ilmottaa miten kävi(yleensä jo osto vaiheessa sanonu että ilmottelen miten kuoriutu) etteihän kuiten semmosta myyjät kato pahalla? :smt017 eihän se voi aina olla nappi tulos, ja vaikka ilmotan huonommanki tuloksen niin en syytä kethän... ja olen kyllä ollu tyytyväinen muuten tähän siitosmuna systeehmin. Oisin melkein valmis silleenki ostahmaan munia että ensin maksais munista jonku summan ja sitte ns "tippiä" päälle jos hyvin kuoriutuu, kun tämä lintu kiinnostus ois melkonen... :smt016 ja välimatkat pitkiä. Tietenki sitä oottaa että ne munat ei oo valmiiksi sisäsiittosia yms mutta se taitaa olla aina myyjän oman tunnon kysymys kun mitenpä sen todistaa :smt017 mutta semmosistakaan en ole syyttäny kethän :smt002
maunu_muori

Re: siitosmunien lähettämisestä

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

musta toi kuulostaa ihan hyvälle...teille on niin p'run pitkä matka, että se pakkaaminen kuljetusta varten on jo aika haasteellista, ainakin kehä kolmosen lähetä. Sillon munien lähettäjä voi saada arvokasta tietoo seuraavaa lähetys erää varten ja kenties tarkistaa parit jututkin siellä kanaparvessa. Hieno juttu :smt023... mie ainakin oisin sellasesta tiedosta tosi kiitollinen( jos olis mitä myydä :smt003 ).. voihan sen palautteen laittaa sillain vaikka suoraan, eikä netissä haukkuu huonosta haudontatuloksesta :smt024.. sit pitää vielä muistaa ettei se sisäsiittosuus oo siipikarjalla ihan niin fataalii kuin esim nisäkkäill.. jostain kumman syystä.. huonot haudontatulokset johtuu.. YLEENSÄ( poislukien se yks kanta, joka oli melkein nelkytvuotta sisäsiitoksessa) joko huonosta emolintujen ruokinnasta( kukon roolii siinä ei pieä aliarvioija) tai jostain tauista, joka pääsee munaan, vääristä haudontaoloista ja ihan viimmeiseksi, siitä, että untuvikot saa jonkun pöpön tilalla olevista aikuisista linnuista tai niiden ruokinta on vaan pielessä.. jos tää olis yksinkertasta, niin tuskin olis kellään mitään ongelmaa ..koskaan, kun tiiettäis miten ne torjutaan :smt003
mokomaki

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

huonosta haudontatuloksesta ite syytän kyllä itteäni tai tuuria :smt005 mutta joskus on syntyny joukko tipuja, jokka ihan jotteensaki elinkelposia mutta jotaaki vammaa ja krännää vähän jokasela, silloin on se sisäsiittosuus käyny mielessä...tokkiins en varmaksi mee sannoon, onhan tämä niin ihmeellistä...mutta mukavaa :smt005
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

On tää sitä avaraa luontoo( joka on ollut mun suosikki ohjelma, niin kauan kun Töllöstä sitä on nähny.. ja kattonut oon varmaan melkein kaikki jaksot, ja nykyään kun netistä saa.. niin kuunnelltu unijuttuna vielä uusinnat)...

Kyl miekin tällä kokemuksella ja kaaoksella eniten nautin lintujen puuhastelun seuraamisesta.. on ne vaan...TYHMIÄ KUIN KANAT.. mie mottaisin seuraavaa joka tollasta väittäs, ja mun kässissä pysyy se 100 kg bässikin... ne on niin hellyttävän puuhakkaita ja eläväisii.. ja ainakin TANKKI kalkatti tuntee nimensä.. ja se KANAKOTKOTTI.. joka tykkää tyhjentää kissanruoka-astiat, keittiöstä, jos ovi on auki.. :smt047 .. en oo montaa kertaa tänä kesänä käyny ulkohuussissa etteikö TANKKI vahtais mun "munintaa".. :-" ...
Sally12

Viesti Kirjoittaja Sally12 »

tänään sain postissa todella hyvin pakatut munat! koska kyseessä oli kalkunmunat,eli isot;oli kasvattaja viisaasti irroittanut kananmunakennon kannen ,ennenkuin oli laittanut höylälastua kennoon,silkkipaperia päälle-höylälastua-ja kansi narulla kiinni.munalaatikon ja vahvan pakkauslaatikon väliin runsaasti lastua ,ettei hölsky.kunnolla teippaus.ei ollut särkyvää merkkiä käytetty,ehjänä perille :smt038
iracarita

Viesti Kirjoittaja iracarita »

"Särkyvää" merkkihän ei vielä takaa mitään. Itse en ole munia pakannut, enkä munalähetyksiä vastaanottanut, mutta kuvittelisin, että munatkin voi pakata hyvin normipakettiin ja saada ne ehjinä perille. Munien sijaan olen pakkaillut paljon helposti särkyviä astioita ja koriste-esineitä varsin menestyksekkäästi kahden laatikon taktiikalla. Toisin sanoen ensin esine kääritty pehmusteisiin ja koko komeus laatikkoon ja tämä laatikko sitten isomman laatikon sisään ja väliin pehmusteiksi esim. rytättyä sanomalehteä.

Kotimaassa paketti kulkeutuu perille parissa päivässä. Alkuviikosta lähetetty paketti tulee perille jo loppuviikosta, joten ei varmaan kauhean ole vaarallista, jos paketti on tiiviimpikin. Tosin mieluummin käyttäisin munien pakkaamiseen hengittävämpiä materiaaleja kuin muovia: kutterinpurua, paperia yms. Maailmalla näyttävät lähettävän munia stryroksista tehdyissä "muoteissa". Sellaisia saisi todennäköisesti tilaamalla meille Suomeenkin, mutta ihan kotoisillakin pakkausmateriaaleilla varmasti pärjää. Pienellä vaivalla paketin hinnasta saa siis puolet pois ja nyt SmartPostin aikakaudella tavallisen paketin voi saada perille jo muutamalla eurolla! :smt002
Vastaa Viestiin