Koska konehaudotut tiput kanalaan?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
@nsku

Koska konehaudotut tiput kanalaan?

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Ensimmäiset tiput siis kyseessä, en löytänyt vastausta, tai no löysin, kun on höyhenpuku valmiina, mutta en mä oo varma tunnistanko oikein. joten aikaa suurinpiirtein kaipaisin.
Toinen tipu on 6 viikkoinen rokki, näyttää kovin valmiilta jo, ja toinen on 5 viikkoinen silkkitipu.
Ovat meillä sisällä. nyt toki enää huoneenlämmössä vanhassa kaninhäkissä, ovat olleet keskiviikosta asti.
Koska uskallan siirtää kanalaan, sielä ei kovin lämmin ole, vanha navetta, ovi auki ulos nyt yötä päivää. Ovat tosi vilkkaita joten kaipaisivat varmaan jo vähän enempi tilaa, mut en mä haluis niitä kylmettää ;)
Ja vinkkiä vois muutenkin antaa että miten siirron teen.
tuon kanihäkin vois jättää varmaan suojapaikaksi tipuille.
Tiia12

Re: Koska konehaudotut tiput kanalaan?

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Minä olen siirtänyt n 5 viikkoiset ulos häkkiin, eivät näy palelevan,no yöt on olleet aika lämpimiä, aloitan tietysti aikaisemmin niitä totuttelemaan, eli auringossa ovat saaneet kölliä päivisin ja pikkuhiljaa pidennän iltaa kohden olemista ulkona, hyvin voivat ja tykkäävät ihan kamalasti juosta nurmikolla, ulkona ovat yöt siis tarhassa, menevät isoon pahvilootaan jossa ovat ihan lämpöisiä kun laittaa sen lootan niin kiinni että kulkuaukko jää.
@nsku

Viesti Kirjoittaja @nsku »

tiput muuttivat kanalaan. ovat vielä koiran vanhassa autohäkissä, saavat totutella vähän tohinaan. josko huomenna päästäis muiden mukaan, oven aatelin laittaa pienelle niin että tiput mahtuu kulkemaan muttei d
isommat, pysyy ruuat talles ;) katotaan miten käy.
kruttu

Viesti Kirjoittaja kruttu »

Mietin samaa. Tiput on kuoriutuneet 22.-23.9. enkä nyt vielä ole niitä navettakanalaan siirätmässä, mutta ehkä mahdollisimman pian kuitenkin... Navetassa ei ole tällä hetkellä lämmitystä, mutta lämpölamppu ja kaksi putkilämmitintä on hollilla jos tarvitsee. Mulla on mahdollisuus siirtää tiput ensin häkkeineen (kiitos lainasta Maatikko!) ylävintille, mutta onko siinä mitään järkeä? Ei siellä juuri navettaa lämpimämpää ole, mutta vähän.

Eli moniko viikkoisina ootte maatiaisia ulkokanalaan laittaneet, tällä tavalla syksyllä? Lämpölampun ne sinne messiin varmasti alkuun tarvii.
Vastaa Viestiin