Kana munii metikköön ja hautoo siellä??

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Maarit861

Kana munii metikköön ja hautoo siellä??

Viesti Kirjoittaja Maarit861 »

Heippa!
Elikkäs mulla on nyt ongelma mun yhden silkkikanan kanssa.
Se teki tämän saman homman jo viime kesänä, silloin oli vaan naapurin tenavat löytäneet munat ja toivat mulle. :smt014

Eli taas on sama tilanne käsillä, Yöksi olen sulkenut aina petojen varalta kanalan oven. Mutta nyt pariin päivään ei ole yhtä kanaa iltaisin saapunut mestoille, muut kun ovat jo olleeet orsilla nukkumassa.
Aamuisin on aina sitten oven takana katselemassa, käy syömässä ja häipyy.

Eli luultavasti on taas tehnyt munia jonnekkin joita sitten hautoo.

Onko mitään toivoa että munat selviäisivät tipuiksi asti???
Ne olisi kyllä ihan toivottujakin :smt001

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Pippis

Re: Kana munii metikköön ja hautoo siellä??

Viesti Kirjoittaja Pippis »

Uskon, että sillä on haudottava munakasa jossain jemmassa. Munkin kana yritti kahdesti samaa, mutta mä etsin koko tienoon iltaisin aina kunnes löysin sen. Olin ilkeä ja häädin sen takaisin kanalaan muiden kanssa ja keräsin munat. :smt018
Maarit861

No niin vähän itsekkin haaveilin :)

Onko siis mahdollista että mulla on oikeesti pian pieniä tipuja??
Vai onko myös mahdollista että jäävät vaan hautomis asteelle..
pikkupi
kääpiö-kochin

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Ihan hyvin voip marssia tipujen kanssa kartanolle jonnain kauniina päivänä. Ilman että sulla on aavistustakaan missä frouva on hautonunn :smt020
Meillä niin on tapahtunu monta kertaa. Vaikka ihan luonnonmetsässä ei ole vissiin kukaan vielä hautonut, kun on noita rakennustenalusia ja kivilouhikoita riittämiin pihan piirissä.
Maarit861

Onkos kenelläkään kokemuksia kissoista, että yrittävätkö tipuja sitten pyydystää? :smt009
Täytyy sikäli niin on alkaa oleen vähän varuillaan että ehtisi saada tiput suojaan ennenkun kissat löytää..
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Meillä ainakin kissat kyttää tipuja, tähän asti on mammat saanet pidettyä kissat loitolla. Tollanen tipujaan puolustava kanaemo on aikas tulinen tapaus :smt001
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mulla tuli just yksi kesäkuun alusta lähtien kateissa ollut kana takaisin tipueen kanssa :smt002 Mun kokemuksen mukaan ne piilopesijät on niitä vahvimmilla emonvaistoilla varustettuja yksilöitä ja niiltä poikasten hoitokin sujuu parhaiten.
Vastaa Viestiin