Oiskoos siellä eloa?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tinttu

Oiskoos siellä eloa?

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Meinaa meitin kanan alla...Laitoin 14päivä alle ja eilen kun kävin kurkkas, piti kana ihme kurnutusta mitä ei aiemmin ole pitänyt :smt003 Ja nyt sitten uskon onnessani että ehkäpä siellä jossain niistä eloa oiskin :smt055 Jos olen oikein tajunnut, niin tuolla 5.7 voisi kuoriutua? Vai olenko tajunnut oikein? Piti tilata vihreitä munia mutta toinen hautova on niin epävarma hautomisessaan, etten raaski koittaa, menis pian munaset "harakoille". Ois niin kiva kun saisi sen yhden vihreitä munivankin ees sekaan meidän sekalaiseen seurakuntaan...Meillä kun tulee eri ruskeita ja valkosia munia. Mutta joskus sitten, vaikkapa ensi kesänä :smt002
Munista oli pari rikkikin ja kamala käry...Uskallanko kaivaa pesän pahnat pois ja laitella uudet? Siis että nostasin munat veke kun huomaan kanan olevan syömässä? Vai arvaako sitäkin nostaa? En kyllä, ettei lopeta vaan nyt kesken...
Vai mitä suosittelee viisaammat ja kokeneemmat? Tää mulla ihan eka haudonta (tai no, paria munaa koitin jo aiemmin, mistä ei tullut yhtikäs mitään).
sannikki

Re: Oiskoos siellä eloa?

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Mie ole ainakin hanhenpesää putsannut jos on ollu kovin törkynen, munat sivuun etteivät hajoa, mutta oon ottan vain reunoja kun untuvia en huoli poistaa pesästä. luulen että jos on rikkinäisiä munia niin kannattaakin vaihtaa kaikki, alkaahan siellä bakteerit kasvamaan ja kärpäset pyörimään...
tinttu

Re: Oiskoos siellä eloa?

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Kiitos tiedosta. Totta, kohta ois kärpäsiä pörisemässä...Sitten uskallankin ottaa jos kerran muutkin eikä ole haittaa ollut
:smt001
Vastaa Viestiin