Apuva helmikanojen kanssa!

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

KodKod

Apuva helmikanojen kanssa!

Viesti Kirjoittaja KodKod »

Voiskos joku viisaampi kertoa/auttaa noitten tunnistuksessa. Mitkä on kanoja ja mitkä kukkoja? Iästäkään ei ole varmaa tietoa, mutta taitavat olla aika nuoria, kun ovat aika pieniä? :smt017

Kuvissa näkyy kaikki kolme helmeä.
Tolla nurkassa olevalla on pidemmät heltat, kuin muulla kahdella.
Tässä muutama kuva näistä:

Kuva
Shot at 2012-05-26

Kuva
Shot at 2012-05-26
mik

Re: Apuva helmikanojen kanssa!

Viesti Kirjoittaja mik »

Ääntelystä tunnistaa parhaiten. Akat ääntelee kaksitavuisesti. Ukoilla on leuan alla heltassa sinistä. Ainakin joissain väreissä.
KodKod

Täytyykin heti huomenna mennä tarkemmin kuuntelemaan!
Ei kukaan iästä osaa sanoa? Ovat ehkä pari kiloisia ja pienen kanan/kääpiökanan kokoisia, eivät muni ainakaan vielä.
KodKod

Ainakin 2 noista ääntelee kaksitavuisesti, ainakin mun mielestä! Ja ainakin yksi kana on, kun on tullut 2 munaa eri päivinä! :smt003
Minkäs ikäsenä nää alkaa munimaan? :smt017
Niin ja osaako joku myös tuosta väristä kertoa, onko sille jotain erikoisempaa nimitystä?
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Eiköhän noi oo harlekiineja.
valtteri

Viesti Kirjoittaja valtteri »

onko muita tapoja tunnistaa sukupuolia josta näkee myös tipuina
KodKod

Kävin kanalassa juuri äsken ja löysin taas munan helmikanoilta! Oli juuri munittu, kun oli lämminkin vielä! :smt040 Senkin heitin hautomakoneeseen..
Viimeksi muokannut KodKod, 06 Kesä 2012, 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KodKod

Nyt on ainakin hyvinhyvin varma että on 2 kanaa, kun tänään tuli 2 munaa! Nyt on 5 munaa koneessa, vaikka kukko tuskin hommiaan hoitanut...
Niistä munista ihan huomaa että on 2 eriltä kanalta kun on 3 vaaleeta ja 2 vaalean ruskeaa munaa. :smt041 Että alussa muninut vuorotellen - joka pv tullut 1 muna mutta eri kanalta-.
paprikanpoikanen

Viesti Kirjoittaja paprikanpoikanen »

heippa! en voinut olla kysymättä, oletko ajatellut myydä helmikanojesi siitosmunia? jos sinulla siis siellä joukossa joku "miespuolinenkin" on.. :smt001
täällä kiinnostunut ostaja!!! :smt003
KodKod

Kyllähän mä noita myisin kun en itse enempää halua, jos vain kukko hoitaisi hommansa :-"
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Mä en ikinä nähnyt helmikanakukon polkevan ja silti kaikki munat oli hedelmöittyneet. Et jos se tekee salassa, vai onko 24/7 valvonta päällä? :smt040
KodKod

:smt042 Ei kun siitä vaan päättelen, kun ei yksikään tähän astisista ole lähtenyt kehittymään.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

aa. ok. oothan sit huomioinu, et niissä näkyy pikkasen myöhemmin alkio, ku kananmunissa? toki kyse saattaa olla, jos se kukko on nuori, eikä vielä osaa hommiaan.

Uteliaisuudesta kysyn, et kurkkasitko niiden kaulan alle helttoja, oliks sillä kukolla siellä sinistä?
KodKod

Juuu, vaikka ne pyörii koneessa jo toista viikkoa, pitäis kyllä kattoo ne vielä...
Ei sillä mun mielestä kyllä näkyny,, vaikken nyt ihan läheltä kurkkinu :smt017
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

mä on läpivalaissut ne siin 7 vrk ja silloin on näkynyt. ne kehittyy vähän hitaammin ku kananmunat ja ovat kyl tosiaan ikäviä läpivalaista, ku ovat niin hiton paksukuorisia. mut kyl niist näkyy pitäis. Muistaakseni ekat merkit näkyy jo 5 vrk, mut oon helppouden vuoks läpivalaissut 7 vrk.
Vastaa Viestiin