Ankka sairastaa..
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Martsu
Re: Ankka sairastaa..
Väitetään,että ankoilla on hengitystietulehdukset yleisiä,onko näin?
Ankat on mulle uusi tuttavuus,mutta reilun vuorokauden ne omistaneena en luopuis enää millään,aivan ihania!
Ankat on mulle uusi tuttavuus,mutta reilun vuorokauden ne omistaneena en luopuis enää millään,aivan ihania!
-
AnetteMilli
Niinkuin ihmiset, niin myös ankat ja kanat voivat sairastua joskus.
Äänen käheys voi johtua nuoresta iästä, jolloin äänihuulten rakenne ei vielä ole aivan kehittynyt.
Nämä sinun ankat kuitenkin ovat aikuisia, joten se ei voi johtua siitä.
Yleiskuntoon kannattaa kiinnittää huomiota, punnitse vaikka ankat. Ankoilla ei saa rintalasta tuntua (se koli siinä keskellä) ja etenkään näin talvella ei olisi haitaksi pieni ylipainokaan. Rasvan varastoiminen kehoon on talvisin suotavaa, varsinkin, jos joutuvat elämään viileämmissä olosuhteissa.
Myös sulkien kuntoa mm. likaisuutta kannattaa tarkistella, ulko-sekä sisäloiset kannattaa karkoittaa.
Laihojen ankkojen kohdalla ruokintamäärää kannattaa pikkuhiljaa nostaa ja välttää liian suuria muutoksia.
Tarkista myös jalkojen rakenne sekä väri, myös kynnet kannatta katsoa.
Lämpötilojen vaihtuminen ei ole hyvästä, eikä tietenkään viima ja tuiske.
Vettä pitää aina ola saatavilla, missä pystyvät vähintään silmänsä huuhtelemaan.
Tarjoa ankoille vitamiiniliuosta muun ruokailun yhteydessä, ankka on hyvin kaikkiruokainen. Oluthiiva on hyvästä ainakin nuorten ankkojen terveen rakenteen kehittymiselle.
Myös lämpöisillä pyyhkeillä voit yrittää avata ankan sieraimia sekä kurkkua.
Toivottavasti ankkasi virkoavat, sääli, että näin kävi, kun vasta sait kvaakkeja
lämpöä, hellää hoivaa ja huolenpitoa, kyllä ne siitä tokenevat
Äänen käheys voi johtua nuoresta iästä, jolloin äänihuulten rakenne ei vielä ole aivan kehittynyt.
Nämä sinun ankat kuitenkin ovat aikuisia, joten se ei voi johtua siitä.
Yleiskuntoon kannattaa kiinnittää huomiota, punnitse vaikka ankat. Ankoilla ei saa rintalasta tuntua (se koli siinä keskellä) ja etenkään näin talvella ei olisi haitaksi pieni ylipainokaan. Rasvan varastoiminen kehoon on talvisin suotavaa, varsinkin, jos joutuvat elämään viileämmissä olosuhteissa.
Myös sulkien kuntoa mm. likaisuutta kannattaa tarkistella, ulko-sekä sisäloiset kannattaa karkoittaa.
Laihojen ankkojen kohdalla ruokintamäärää kannattaa pikkuhiljaa nostaa ja välttää liian suuria muutoksia.
Tarkista myös jalkojen rakenne sekä väri, myös kynnet kannatta katsoa.
Lämpötilojen vaihtuminen ei ole hyvästä, eikä tietenkään viima ja tuiske.
Vettä pitää aina ola saatavilla, missä pystyvät vähintään silmänsä huuhtelemaan.
Tarjoa ankoille vitamiiniliuosta muun ruokailun yhteydessä, ankka on hyvin kaikkiruokainen. Oluthiiva on hyvästä ainakin nuorten ankkojen terveen rakenteen kehittymiselle.
Myös lämpöisillä pyyhkeillä voit yrittää avata ankan sieraimia sekä kurkkua.
Toivottavasti ankkasi virkoavat, sääli, että näin kävi, kun vasta sait kvaakkeja
lämpöä, hellää hoivaa ja huolenpitoa, kyllä ne siitä tokenevat
-
AnetteMilli
Ei ole sairasteleminen ankoilla yleistä, ei jos hyvällä hoidolla ovat. Mistä kuullut tuollaisen väittämän?
Niinkuin ei myöskaan kanojen. Tietenkin poislukien kaikenmualiman IIBeet
Niinkuin ei myöskaan kanojen. Tietenkin poislukien kaikenmualiman IIBeet
Vuotaako sieraimet nestettä? Mä vain mietin, ettet kauhistele poika-ankan ääntä, ja ankoille tyypillistä raskasta hengitystä, joka kuulostaa että niillä olisi pahemman luokan astma
Eli jos poika-ankka on se joka kähisee, hengitys kuulostaa raskaalle mutta ankan sieraimet eivät vuoda, ja lintu vaikuttaa muutenkin aktiiviselle, niin ei hätää
Jos sen sijaan sierain vuotaa ja on selkeästi kipeä, niin laittaisin lämpimään ja harkitsisin eläinlääkärille viemistä.
Kirjallisuuden perusteella ankka on perusterve eläin, ja jos niitä pidetään hyvin ja pienissä tiheyksissä, niin saavat infektioita suhteellisen harvoin.
Kirjallisuuden perusteella ankka on perusterve eläin, ja jos niitä pidetään hyvin ja pienissä tiheyksissä, niin saavat infektioita suhteellisen harvoin.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
-
Martsu
Naaraspuolinen sairastaa,ukko keskittyy vaan kosiskelemaan!
Nenästä tulee kirkasta nestettä ja hengitys on raskaan oloista.
Hoikkia ovat,kyllä,eli just kaupasta hain kasan kaikkea herkkua,katsotaan
mitä tästä tulee,rakkaudella ja huolenpidolla!
Nenästä tulee kirkasta nestettä ja hengitys on raskaan oloista.
Hoikkia ovat,kyllä,eli just kaupasta hain kasan kaikkea herkkua,katsotaan
mitä tästä tulee,rakkaudella ja huolenpidolla!
-
Martsu
Lisäänpäs vielä,että muuten suht aktiivinen,ei ainakaan kyhjötä yhdessä paikassa.
Söi jonkin verran ja silleen ok,mutta mä oon hysteerinen vähän joka eläimen kanssa,mutta eikös vähän pidäkin olla,jos hankkii ja omistaa,on kannettava vastuunsa?
Söi jonkin verran ja silleen ok,mutta mä oon hysteerinen vähän joka eläimen kanssa,mutta eikös vähän pidäkin olla,jos hankkii ja omistaa,on kannettava vastuunsa?
-
AnetteMilli
Etpä sie näiden kanssa liian hysteerinen ole. Ovat oikeasti aika kehnossa kunnossa.
Näitä kävin tänään katsomassa ja itse ainakin huolestuin aika tavalla kummankin huonosta kunnosta. Ovat selkeästi aliravittuja ja likaisia.
Ääni ei ollut normaalin ankan ääni, vaan selkeästi klikkaava. Sydän pampatti aivan älyttömästi, kuin kuuntelin, joten arasteli minua, muutoin kyllä pirteän oloisia ja kävelivät kauniisti, mutta hieman nuutuneesti. Kylvyssä eivät tainneet olla käynyt, koska lattialla ei ainakaan näkynyt kylpemisen merkkejä. Kunhan piristyvät, niin varmasti myös kylpeminen maistuu.
Itse voisin myös harkita tuota eläinlääkärille viemistä, mutta tiedän kuinka vaikeata täällä alueella on saada lintueläimille hoitoa varsinkin näin viikonloppuna, niin ensiapuna noita lämpöisiä pyyhkeitä, ja sitä rakkautta
Kauniin värisiä ovat.. no joo, mä olenkin ehdoton riista fani 
Näitä kävin tänään katsomassa ja itse ainakin huolestuin aika tavalla kummankin huonosta kunnosta. Ovat selkeästi aliravittuja ja likaisia.
Ääni ei ollut normaalin ankan ääni, vaan selkeästi klikkaava. Sydän pampatti aivan älyttömästi, kuin kuuntelin, joten arasteli minua, muutoin kyllä pirteän oloisia ja kävelivät kauniisti, mutta hieman nuutuneesti. Kylvyssä eivät tainneet olla käynyt, koska lattialla ei ainakaan näkynyt kylpemisen merkkejä. Kunhan piristyvät, niin varmasti myös kylpeminen maistuu.
Itse voisin myös harkita tuota eläinlääkärille viemistä, mutta tiedän kuinka vaikeata täällä alueella on saada lintueläimille hoitoa varsinkin näin viikonloppuna, niin ensiapuna noita lämpöisiä pyyhkeitä, ja sitä rakkautta
-
Martsu
Ankalla antibioottikuuri päällä,nyt seurataan ja toivotaan,että tulee kuntoon!
Ääni on jo löytynyt.
Ruokahalua ei edelleenkään kauheasti ole,mutta eikö se tästä..
Keksispä ihan vastustamattoman herkun,mitä söis..Antakaas vinkkejä?!
Ääni on jo löytynyt.
Keksispä ihan vastustamattoman herkun,mitä söis..Antakaas vinkkejä?!
-
AnetteMilli
-
Martsu
No,se onkin ainoa mikä tällä hetkellä kelpaa,siksipä mulla olikin mielenkiintoisia ostoksia tänään kaupasta! 
-
ninnu
Paranemisia potilaalle!
Mun vaakkujen lempparia on salaatti, pienet kalat, keitetty makaroni/spagetti. Niin ja tietty etanat ja madot, niitä vaan voi olla aika heikosti saatavilla
Mun vaakkujen lempparia on salaatti, pienet kalat, keitetty makaroni/spagetti. Niin ja tietty etanat ja madot, niitä vaan voi olla aika heikosti saatavilla
Meidän ankkojen lemppari on muikut. Tosin ankat ovat uusien ruokien suhteen todella ennakkoluuloisia, eli olisi paras tietää ennestään mitkä ovat ankkojen herkkuja. Esim. makaroini ei kelvannut meillä laisinkaan kun sitä kerran yritin tyrkyttää; luulen että oppisivat siihenkin kyllä jos olisi sitkeä. Madoista tuli mieleen, että jauhopukin toukat (voi ostaa eläinkaupoista) varmaankin maistuisi, mutta ankan ruokkiminen lähes pelkästään niillä voi tulla aika tyyriiksi 
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
-
Mimm@
Meillä nuoriso oppi tykkäämään makaroonista kun näkivät miten vauhdilla ne kupista häviää kun isommat syö... Muuten jää ilman jos ei oo nopee
Se on kun konekiväärin tykitystä kun 11 nokkaa nakuttaa ruokakupinpohjaan.. Sellanen vauhti on siinä syömisessä, että vieraat kattelee silmät pyöreenä, jotta eikö ne oo ruokaa saanu ikänään..
Muikkuja en oo ikinä kokeillut, meillä kun ei tässä naapurissa ole vielä ainakaan ilmoittanut kukaan niitä pyytävänsä..
Miten muuten tarjoilet ne muikut?
Joko ne Martsun ankat on saanu läskiä luiden päälle?
Se on kun konekiväärin tykitystä kun 11 nokkaa nakuttaa ruokakupinpohjaan.. Sellanen vauhti on siinä syömisessä, että vieraat kattelee silmät pyöreenä, jotta eikö ne oo ruokaa saanu ikänään..
Muikkuja en oo ikinä kokeillut, meillä kun ei tässä naapurissa ole vielä ainakaan ilmoittanut kukaan niitä pyytävänsä..
Miten muuten tarjoilet ne muikut?
Joko ne Martsun ankat on saanu läskiä luiden päälle?