Covatutto 24 eco

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
adore

Covatutto 24 eco

Viesti Kirjoittaja adore »

Tuollaisella olen hautonut pikkutipuja kananmunista ja nyt ekaa kertaa ankkoja. Kolme ihanaa ankkaa tulikin!
Mutta tulipa törmättyä ikävään ongelmaan tämän masiinan kanssa, ensimmäinen ankkulivaavi kuoriutui ja se jäi tietenkin sitten vielä koneeseen kuivattelemaan. Siellä se odotti, että koska muut munat kuoriutuvat ja kuivatteli kunnes kuului semmoinen ääni, että kun propellin eteen työntäisi jotakin. Ja tottatosiaan, pikkuankka oli työntänyt nokkansa ylöspäin ja se napsahti siihen propelliin joka siinä koneen yläosassa on. Auts!

Joku ton vehkeen suunnittelussa pissaa jos tiput saa työnnettyä nokan propellin suojuksen raosta ja se osuu siihen! Onneksi ei nyt käynyt pahemmin mutta nokka sai kyllä vaurioita ja meni vähän verille.
Onko kenelläkään muulla tän tyyppisiä kokemuksia?
Pirjo

Re: Covatutto 24 eco

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Tervetuloa mukaan ´ankkahulluuteen´ :smt005

Huh -kuulostaapa vaaralliselta tuo sinun koneesi...
Kuinka kauan pidit ankkaa siellä kuivattelemassa? Tarkoitan; kun täällä jossakin neuvotaan että voi olla vuorokaudenkin, niin olen huomannut että ankkatipuset ovat niin uteliaita esim. äänille. Ehkä siksi kurkotteli poispääsyä... :smt017
-tosin katsoin kuvasta http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... code=ct24e
että tuon koneen moottori/tuuletin paketti vie hirveän paljon korkeutta pois! Tipuille ei varmaankaan jää paljoakaan tilaa -pelkästään munille-korjaa jos olen väärässä.

Minä en ole montaa tuntia pitänyt tipuja koneessa, vaan siirrän ne lämpölampun alle vanhaan akvaarioon, jossa on +36-37 astetta. Siellä kuivuvat hyvin ja pystyn tarkkailemaan tipun virkeyttä helpommin.
Vastaa Viestiin