Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä!!!

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Henrietta

Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä!!!

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

A-PU-A!! 22 päivää täynnä miehen tekemässä kylmälaukkuhautomossa (eka haudontayritys) ja aamuyön aikan kolmeen/7 munasta ilmestynyt reikä!! :smt041 :smt041 :smt040 Hentoista piipitystä kuuluu, kun oikein tarkasti kuuntelee. Mutta johan perkules oli lämmöt aamulla 41 atetta ja kosteus vaan vajaa 50 %. Tähän mennessä lämpö ja kosteus pysyneet hyvin yhtä lämmön nousua ja yhtä laskua lukuunottamatta. Kaksi viimeistä yötä oon hyppinyt munia vahtaamassa ja viime yön annoin itelleni luvan nukkua, vaan kerran kävin katsomassa ja silloin kaikki ok.. mutta yhteen uuteen munaan tunnin sisällä ilmestyneestä säröstä päätellen + piipityksestä, kaikki olisi ok??!! :oops: Nyt jatkuvaa ramppaamista munaloodalla ja ODOTUSTA!!! Vuorokauden sisälläkö noiden pitäisi kuoriutua?????
viiru

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja viiru »

Ai että, mikään ei ole jännittävämpää. Parkkeeraa vaan suosiolla siihen munalodjun viereen, koska se muualla ramppaminen on se rasittava osuus. ;)
Henrietta

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Piipitys jatkuu, yhden munan reikä suurentunut, muissa ennallaan. Lämmöt ja kosteudet tällä erää ok.. tekis vaan mieli repiä noi kuoret auki ja ottaa pienet maailmaan! :smt003 Mutta ei, malttia, malttia!!
Pirjo

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

viiru kirjoitti:Ai että, mikään ei ole jännittävämpää. Parkkeeraa vaan suosiolla siihen munalodjun viereen, koska se muualla ramppaminen on se rasittava osuus. ;)
Just näin! :smt043
Mitä munia sulla on siellä?
Henrietta

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Kanan, mutta pakko myöntää, etten edes tiedä mitä rotua :smt003 (kuulemma valkoisia ovat..)
MUTTA: ENSIMMÄINEN TIPU ULKONA!!!!! Ja onkin äänekäs ja terhakka :smt055 Mä oon ihan in lööööv! Hänet nimettiin Sisuksi ja on hautomossa kuivumassa. Kuoriutuminen kesti apaut 12 tuntia. Tässä hän on:
Kuva
Maatikko

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Onnea :smt060
Pirjo

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Onnea söpöliinistä :smt055
viiru

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja viiru »

Tiput on ehkä paras tapa saada palkkio kärsivällisyydestä. Ilo ei ole hetkessä ohi, vaan nyt saat vielä seurata kun ne kasvaa!
Iloisten Munatalo

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Onnea, mun lapsenlapsi on Sisu :smt007 :smt045
Henrietta

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Kiitos, kiitos! Se on niin ihana ja ainakin vielä vaikuttaa tosi pontevalta tyypiltä.. :smt060 kolmessa muussakin munassa tällä hetkellä reiät ja ainakin yksi muna "juttelee" kovasti Sisun kanssa.. hienosti on jo ainkin rinnasta pikkuinen kuivunut, kovasti ojentelee itseään ja katselee ympärilleen. Tästä taitaa tulla pitkä yö.. ja loppuviikko, koska hautomossa vielä 3 pari päivää myöhemmin hautomoon laitettua munaa..
Mimi30

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Ui jui mikä söpöliini Sisu onkaan! :smt060 Onnea!!Ja toivotaan että Sisulle tulee vielä monta sisarusta seuraksi,jännää! :smt001
munavaikana

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja munavaikana »

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.... Mieki haluan !!!!! :smt007 :smt054 :smt055 :smt060 Onneaponnea !!!
Henrietta

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Kiitospiitos :smt003 Nyt niitä on neljä! Puolenyön aikaan seurasin yhden kuoriutumisen ja kahden ja puoli neljän välillä oli kuoriutunut kaksi muuta. Mä olin unenpöpperössä ihan, että :shock: kun niitä olikin yhtäkkiä neljä :smt037 Ovat kaikki hyvin kuivia ja siirrettiin ne just tipulaan.."vanhin" kävi jo ruoka-astiallakin nokkimassa, mutta pääasiassa lepäilevät lampun alla :smt055
Kuva

Ehkä kolme tuntia tuli viime yönä nukuttua, mutta ei haittaa! :smt050
Maatikko

Re: Nyt ei kestä hermo: kolmessa munassa reikä ja piipitystä

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^Voi miten Suloisia ihan oikeita pääsiäistipuja!
Vastaa Viestiin