suositelkaa hyvää hautomakonetta

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

jokunen

suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Nyt iski pikkupaniikki. Munia tulossa, Covatutto oli hakemassa lämpöjä ja yhtäkkiä sanoi työsopparin irti. Ajattelin ensin et lamppu pimahti, mutta vaihto ei auttanut. Sulake on myös ok eli mun hautomakone tais hajota. Hyvä se ei koskaan ollutkaan, joten.. Suositelkaa mulle oikeasti hyvää 20 munan hautomakonetta (saa olla isompikin). Pitäisi olla varmatoiminen, helppokäyttöinen ja helpolla puhdistettava.
max3

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Jos tämä on yhtähyvä kuin pienemmät koneet, niin ois aika varma toiminen. Kokemusta ei siis ole, mut olis omalla hankintalistalla, jos olis paljon tilaa tipuille. :smt002
flai

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja flai »

Miulla on juurikin Maxin linkissä oleva kone mutta ilman kääntölaitetta, todella toimiva peli! Kaveriksi hyvä kosteusmittari, vaikka tämä: https://www.hautomo.net/etusivu?page=sh ... egory_id=2 Kosteutta on helppo säädellä konetta aukomatta kun astioissa on vettä, pienellä tuuletusluukulla. Ilman kääntöautomatiikkaa on pärjännyt ihan loistavasti, kippaa koko koneen vaan vuorotellen kummallekin kyljelleen muutaman kerran päivässä, ei tarvi aukoa tai käännellä munia käsin. Kuoriutumisprosentit on olleet 95% luokkaa. Jos nyt jotain negatiivista pitää hakea niin munien väliin tulevat väliseinät oli kierot, mutta ei mitään mistä ei selviäisi jesarilla ja rautalangalla. :smt003 Eikä niitä taida edes tarvita ellei halua änkeä konetta niin täyteen että munat pitää latoa pystyyn. Siis, suosittelen lämpimästi! :smt045
jokunen

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Kiitos

Tilasin tuon Octagonin econ. Kiitos avusta. Toivottavasti ehtii munien kanssa yhtä aikaa perille.. :smt001
flai

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja flai »

Minä sain ainakin omani ihan pikavauhtia, toivotaan että ehtii. :smt001
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

JOO !!Ogtaconit on yksinkertaisuutensa takia hyviä,onhan se mukava kun on täysin automaattinen kosteudensäätö mutta mitäs sitte kun kone tilttaa ja huolto on jossain maapallon toisellapuolella,näitä ogtaconeja pystyy korjaamaan hyväettei "kyläsepätki" ja MAATIAISKUKON hautomakoneliike palvelee todella hyvin,yötäpäivää :smt023 Ja hautomatulokset on ollu todella hyviä ko.koneilla.mulla on näitä koneita kolme,yksi on 40dx ja kaksi 20,on mulla sitte rcom:ikin,varalla
hernande9

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja hernande9 »

Mulla on 2 kpl Rcomin 20 kpl:n täysautomaattia ja mitään ongelmia ei ole ollut hauduntojen kanssa.
Viimeksi muokannut hernande9, 31 Maalis 2011, 18:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
vardenji

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mun octagon eco tuli kai parissa päivässä perille tilauksesta, joten ainakaan lähetyspuoli ei vitkastele :smt023 Nyt ekaa kierrosta käytössä, joten ei vielä muuta kommentoitavaa. Vaikuttaa idioottivarmalta. Vaikka mä jätin sen kääntölaitteen ostamatta, joten :-" ...
jokunen

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja jokunen »

kone tuli jo, mielettömän nopea toimitu :smt023
Nyt on säätöjen haku menossa, hyvältä vaikuttaa :smt048
vardenji

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Jossain on suositeltu kokeilua kans munan kokoisella perunalla, mutta mulla ne söi kosteuden. Kosteus nousi munien laittamisen jälkeen oikeisiin lukemiin.
SannaT

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Miten tuo reagoi ulkopuoliseen lämmön vaihteluihin?
Onko kellään tästä kokemuksia? <http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... mcode=rcKS>
Miten eroaa tuohon toiseen?
SannaT

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Sitten löysin vielä kolmannen hyvän kuuloisen vaihto ehdon
http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... ode=rcPX20

en osaa linkittää :smt004
omena

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja omena »

Mulla on nyt rcom ja pois en vaihda enää vaiks uhkailtas :smt004 Sopii hyvin "vähän" lahon pään omaavalle hautojalle :smt003
mik

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja mik »

Mua kiinnostaa noi samat ku sannaT:tä, eli noi rcomin. Mitä muuta eroa on, ku ulkonäkö ja hinta.

Eli käyttökokemuksia kaipaan.
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: suositelkaa hyvää hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Niinku sanottu rcomin huolto on koreassa,lentorahtina vaan sinne,mulla on ollu kosteus automatiikan kans ongelmia,tiedän toisenki rcomin jossa samoja ongelmia, sen kummemmin mitään tai ketään mollaamata haluan tuoda kokemukseni muidenki tietoon,oon oppinu että olis parempi olla hiljaa mutta on kuitenki väärin muita harrastajia kohtaan olla mainitsemata kokemuksista,tiedän että nytki moni kirjoittaa että mun rcom on toiminu hyvin,hyvä on jos toimii, mutta silti
,kerran nyt vielä :smt062
Vastaa Viestiin