Kuoriutuminen

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
vesa01

Kuoriutuminen

Viesti Kirjoittaja vesa01 »

Olen tässä odotellut munien kuoriutumista. Asia on nyt vähän uusi kun on uusi hautomakone. Vähän olen jo hermoillut, että miksi ei muniin ilmesty aukkoja vaikka ovat jo 20 päivää olleet. Kysymys on siis kananmunista ja olen jo vähän epäillyt tässä uudessa hautomakoneessa olevan lämmöt liian alhaalla, kun ilmeisesti siinä ei ole kuin n.37 astetta lämpöä. Mutta ohjeessa "vaadittiin", että lämpötilaa ei tarvitse säätää, joten jätin sen ennalleen. Kannattaako vielä odottaa vai pitääkö jo luovuttaa?
Avatar
jopekka
kana
Viestit: 98
Liittynyt: 10 Loka 2008, 19:36
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Kuoriutuminen

Viesti Kirjoittaja jopekka »

Kananmunilla haudonta-aika 21 vrk. Vaihteluväli noin 20-23 vrk joten odottele muutama päivä rauhassa. Ei tuo lämpö pahasti heitä,ihanteellinen kai 37.8 astetta.
Silvia Sommarlat

Re: Kuoriutuminen

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Malttia kehiin! Kyllä haudonta varmaan onnistuu. Mullakin meinas epätoivo synkistää mielen kun mitään ei kuulunut , vaikka laskettu aika ohittui.Tiput päättivätkin vain tulla "myöhäsemmällä lennolla" .Millanen kone sulla on? Meikäläisellä oli Covaletto 16 ja hermot meinasi mennä kun lämpötilat ja kosteus näytti mitä milloinkin.Säädin niitä sitten käsin (ts väänsin säätöruuvista ja lisäsin/vähensin kosteutta tarpeen mukaan )Vaan hyvin kävi lopulta.Tsemppiä !! :smt023
Vastaa Viestiin