Ankkojen munien haudonta?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
siiri

Re: Ankkojen munien haudonta?

Viesti Kirjoittaja siiri »

5 kuoriutui ja 1 menehtyi .. mutta kauniita ovat :smt041 2 mustakeltaista, 1 keltainen ja 2 hopeista :smt007
Valitettavasti niitä ei pysty pitämään poissa vesiastiasta, hyppivät siellä tarmokkaasti :smt045
Karhurouva

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Kyllä näiden kasvuvauhti vaan järkyttää herkempää mieltä. Meillä on edelleen 11 ankkaa, kylppärissä, ja voitte vaan arvata minkälaisen sotkun saavat aikaan. Joka ilta pesen ja jynssään paikat siistiksi ja ennen puoltapäivää on taas kakkaa niin että piisaa. Vähintään pari kertaa päivässä vaihdan veden ja siitä huolimatta tuntuu, että ovat likaisia. Mitä ihmettä teen väärin? Miten ne saisi puhtaaksi, kun eivät vissiin kaikki kylve kunnolla? Vai eikö kylpyratkaisu vaan kelpaa kaikille (on tuollainen korkeampi eineksille käytettävä musta suorakulmio)?

Meillä on tulossa ulkotiloihin tilat noille, katto ja "auringon puolen" seinät valokatetta, muut umpiseiniä. Lämpölampun ajattelin laittaa alkuun, mutta silti hirvittää mahtavatko pärjätä? Tälle viikonlopulle tosin ei saada siirrettyä ja kovia pakkasiakin pitelee, joten hyväkin että menee vähintään alkuviikkoon.
Karhurouva

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Ja missä aikataulussa ankkavauvoille tulee sulkapeite? Meidän valkoisilla (tai siis vielä keltaisilla) on alkaneet siiventyngät loistaa punaisina, villin näköiset, niinkuin verestäisivät, vaikka ihonväri vaan paistaa läpi. Onko tämä nyt merkki sulkapeitteen kasvuunlähdöstä? Ikää on reilu 2 viikkoa.
AnetteMilli

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Luulin jo ymmärtäväni, mutta en sitten ymmärräkkään :smt044 Noi on jokatapauksessa ihania! Katsotaan mitä kasvaa ja kyselen sitten kumppanista täällä.. äh, se tosiaan on päätetty, että meille jäävät. Mä siis tarvitsen lisää munia, että saan lisää ruokaa...
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Onnea Siiri :smt041 -sulla on aika hyvä kone kun onnistuit noin hyvin :smt023

Karhurouva: yritin just löytää omasta topiikistani tietoa milloin sulat alkavat kasvamaan, mutta en näköjään ollut laittanut muistiin. ehkä joku voisi kertoa, jolla on ´tuoreempia tipuja` -Kurinamasu :smt006 ootko kuulolla -hän voisi muistaa! Tai joku muu; minuakin kiinnostaa kun en itse muista...
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Karhurouva kirjoitti:Ja missä aikataulussa ankkavauvoille tulee sulkapeite? Meidän valkoisilla (tai siis vielä keltaisilla) on alkaneet siiventyngät loistaa punaisina, villin näköiset, niinkuin verestäisivät, vaikka ihonväri vaan paistaa läpi. Onko tämä nyt merkki sulkapeitteen kasvuunlähdöstä? Ikää on reilu 2 viikkoa.
Ihan oikein ajateltu, sulat sieltä on kovaa vauhtia tulossa siksi näyttää siltä että "Verestää" valkoisilla silkeillä ei kaikilla mutta joillakin yksilöillä on samaa ilmiötä.
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Saa nähdä minkä värisiä ankkuleita meille tulee ensi viikolla, sellaisesta sinisestä olen haaveillut jo kauan, tahtoo sellaisen.

Meillä ankat munii nyt tosi hyvin, viidestä naaraasta tulee 3-5 munaa päivässä, Pekingit eivät ole kooltaan paljoakaan suurempia kuin meidän sekarotuiset naaraat mutta munien kokoero on kuitenkin VALTAVA.
Mimm@

Viesti Kirjoittaja Mimm@ »

Meillä sulkapeite muistaakseni alkoi kasvaa n. 1kk:den iässä. Ensin siipien juurelle, kylkiin ja pyrstöön, ja sitten rintaan ja kohta onkin komea sulkapeite vauvoilla ihan huomaamatta :smt003

Meillä jälkimmäisen parven tiput kun rypläsivät paljon vedessä niin ne näytti likaisilta koko ajan, mutta tämä aiempi parvi taasen ei tykännyt vedestä ollenkaan, joten ne pysyi aika siistinä kun vaan nokkaansa kastoivat vedessä.. Tällä jälkimmäisellä parvella tosin alkoi nopeasti tulla se rasva höyheniin, joten ne ei kastuneet läpimäräksi kun taas sitten tämä aiempi parvi teki, kun isompina uskaltautuivat veteen.
Pirjo

Tuulia kirjoitti:Saa nähdä minkä värisiä ankkuleita meille tulee ensi viikolla
...ootko antanut ankkojen itse hautoa, onko Oton polkemia...vai mistä niitä tulee? Tahtoo myöskin sitten kuvia, minä kun joudun vielä odottelemaan jonkun aikaa ennenkuin omia ankkatipuja saan :smt012
kurinamasu

Viesti Kirjoittaja kurinamasu »

Täällä kans ankkavauvoja sisällä yläkerrassa, 14 kpl,aromit välillä huumaavat :smt037 . Piti jo siirtää ankkalaan, mutta tuli tämä takatalvi en uskalla vielä kun ikääkin vasta viikko. Ei auta kun siivota vaan jatkuvasti, isännän ilme kyllä välillä :smt012 .
tipitiia

Viesti Kirjoittaja tipitiia »

Mulla on koneessa nyt 11 munaa joissa kaikissa pitäisi olla elämää. H-hetki on tulevana lauantaina ja jo nyt ne heiluu ja ainakin yksi piippaa. Taas on niiiiin jännät päivät edessä.. :smt041
Hansu

Viesti Kirjoittaja Hansu »

tipitiia kirjoitti:Mulla on koneessa nyt 11 munaa joissa kaikissa pitäisi olla elämää. H-hetki on tulevana lauantaina ja jo nyt ne heiluu ja ainakin yksi piippaa. Taas on niiiiin jännät päivät edessä.. :smt041
Siis oikeesti heiluu? Mulla ankanmunien pitäisi poksahtaa pe-la yönä ja ei ne kyllä heilu :smt017 ...eikä piippaa :smt012 . Noinkohan niissä on elämää... Mites noista osais kattoa/tulkita, onko niissä ketään hengissä? Viikko sitten taisin viimeksi kurkkia noita ja vielä silloin kaikissa oli elävä kaveri sisällä (noita siis vain neljä...). Nyt ovat sen verran ''täynnä'' että en ymmärrä miten siitä munasta mitään näkee? (ja nuu, ekat ankkulit haudonnassa...aiemmin vain kanoja ja viiruja...)
Pirjo

Hansu: jooo ankan munat on aikas täynnä loppuvaiheessa, joten valaiseminen vaikeampaa: mutta sieltä pyöreämmästä päästä jos valaiset niin on mahdollisuus nähdä jotain -usein sieltä näkyy loppuvaiheessa jo tipun nokka ilmatilassa. jos ne ei heilu niin ei se välttämättä tarkoita sitä ettei ne olis elossa: ja saattaahan ne jostain syystä muutaman päivän viivästyäkin.
tipitiia

Viesti Kirjoittaja tipitiia »

Tolla ne tosiaan jo heiluu ja piippaa. Mutta nyt mä aloin miettimään voiko noita vielä kääntää..? Reikiä ei vielä ole. Käännöt mä olisin lopettanut ke normisti. :smt017

edit. nyt on yhdessä reikä väärässä päässä. Mitäköhän varhaisherännäisiä nämä on.. :smt005
Hansu

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Täälläkin heiluu :smt041 . Tuossa kääntäessäni noita katselin, kun alkoi se äskettäin käännetty keinua kuin mummon keinutuoli :smt005 ...kerrassaan ihanaa!
Vastaa Viestiin