Tipsin ankkahaudonta 2011

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

vardenji

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja vardenji »

:smt006 Mua kiinnostais lämppäri :smt002 Tein pienen virhelaskelman ja lämpölevyä vaaditaan kahteen paikkaan yhtä aikaa :oops:

Ihana parvi sulosia ankkavauvoja :smt054 Noitakin tekis mieli hankkia, mutta järjen ääni on vastaan :smt002 Tilat loppuu kesken :smt005
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Voisiko mulla oikeasti olla sellainen munkki, että 6 poikasta 7:stä on tyttöjä?? Koiras eroaa äänellään seelkeästi muista (en saa kloaakkitunnistusta toimimaan, en uskalla yrittää enempää). Yleensähän ankkakhaudonnoissa tulee enemmän poikia.

Vari, mä otin lämppärin eilen pois kokoaikaisesta käytöstä, kun vasavit pystyy jo hyppäämään sen katolle ja sieltä ei ole pitkä hyppymatka laatikosta pois (karkasivat eilen laatikosta syömällä pahviseinästä läpi!). Putsaan sen ja piudän vielä pari päivää jos näyttää että sitä vielä tarvitaan ja lähetän sen sit sulle.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
ninnu

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja ninnu »

tipsi kirjoitti:Voisiko mulla oikeasti olla sellainen munkki, että 6 poikasta 7:stä on tyttöjä?? Koiras eroaa äänellään seelkeästi muista (en saa kloaakkitunnistusta toimimaan, en uskalla yrittää enempää). Yleensähän ankkakhaudonnoissa tulee enemmän poikia.
Voi olla hyvinkin! Tuon ikäisillä äänissä on ihan selkeät erot. Ja voisin kuvitella että "läträät" noiden vaakkuvauvojesi kanssa sen verran tiuhaan, että on äänierot tuttuja :smt003 Mulla ei koskaan ole tullut ankkahaudonnassa poikavoittoista porukkaa, yleensä likkoja on ollut enemmän. Sattumaa, vai tuuria, en tiedä, mutta näin on :smt045
vardenji

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja vardenji »

tipsi kirjoitti: Vari, mä otin lämppärin eilen pois kokoaikaisesta käytöstä, kun vasavit pystyy jo hyppäämään sen katolle ja sieltä ei ole pitkä hyppymatka laatikosta pois (karkasivat eilen laatikosta syömällä pahviseinästä läpi!). Putsaan sen ja piudän vielä pari päivää jos näyttää että sitä vielä tarvitaan ja lähetän sen sit sulle.
Ok :smt045 Mulla tiput hyppii kans kovasti tohon päälle, mut tarttevat vielä lämpöä. Kokoparvi ei tosin enää kerralla mahdu alle maate, mutta ovat fiksusti eri aikaan alla. Aina vaan useemmin nostettava joku aidalta alas :smt012
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Kai se sitten vain täytyy uskoa, että noita tyttöjä on noin monta :shock: No, aika näyttää :smt003 Tänään annoin ylimääräiset pois Muoriskalle, kahdelle jäljelle jääneelle tuli hätä käteen kun muut hävisivät (eli kutsuäänikonsertti oli seurauksena). Toivottavasti rauhoittuvat päivän aikana.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Joko mä uskaltaisin jättää piiperot kasvihuoneeseen yöksi kera lämpölampun, ovat nyt kuukauden ikäisiä? Ovat tähän asti olleet sisällä yöt, päivät kasvihuoneessa (josta pääsy tarhaan, mutta isot ankat ovat hui niin peloittavia!). Jos voisi jättää, niin uskkallanko jättää rampin tarhaan, vai suljenko ne sisälle yöksi? Vaarana tietty olisi että ne harhautuu tarhaan eikä osaakkaan enää takaisin lämpimään.. tai siot tukkivat niiden tien. :smt017
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
vardenji

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mä saatan olla ylivarovainen, mutta itse sulkisin sisälle yöks. Onpahan ainakin mielenrauha yöllä itsellä(kokemus puhuu :smt012 Mun tipujani tuolla pihalla olen ajatellu koko yön nukkumatta kun koira haukku taas raivokkaasti ilmeisesti kettua kahden aikoihin. Mokoma on ny löytäny mun pihan kanoineen ja yrittää löytää tietä sisään. Onneks on toi koira.)

Lämppäri on aika ruhtinaallisen kokonen noille kahdelle piiperolle :smt002 Kököttävät vaan siellä keskellä ja katteleevat ympärilleen :smt005 Erinomasesti on toiminu.
Pirjo

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Mullakin kuukauden ikäisiä ankkoja, enkä uskaltaisi vielä jättää niitä ´isojen armoille` eli menevät turvaan yöksi omaan pikku kopperoonsa. Ja näyttää sille että isommat -ainakin kukot, jurmuttaa heti pikkuisia kun silmä välttää :smt003
Pirjo

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Hei Tipsi, joko oot saanut selvää tyttö/poika jakaumasta? Olis ihana nähdä kuvia ´pikku ankoista` -ovat varmasti kasvaneet; minkälaisia niistä mustista on tullut?
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mä olen tosi laiska kameran kanssa, mutta pitää yrittä äryhdistäytyä! Mustista alkoi tulemaan dusky ruskeita, siitä mustavalkoisesta joka jäi mulle tulee taas villivärinen + valkea. Hilma, vaaleanharmaa pienenä, on sellainen villivärinen, jolta on otettu väristä puolet pois eli on puolet vaaleampi =harmaa-vaaleanruskea. Mulle jääneet onmolemmat tyttöjä, ja voisinkin kysäsyä muoriskalta että oliko sukupuolimääritykset hänelle menneissä oikein.

Gr.. meidän ankat ei tunnu ikinä hyväksyvän pieniä, varsinkin Kirjo joka on nokkimisjärjestyklsessä alin ja arin ei tahdo uusista pitää vaan jahtaa niitä (pikkuisilla turvapaikka).
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

tipsi kirjoitti:Gr.. meidän ankat ei tunnu ikinä hyväksyvän pieniä, varsinkin Kirjo joka on nokkimisjärjestyklsessä alin ja arin ei tahdo uusista pitää vaan jahtaa niitä (pikkuisilla turvapaikka).
Ahaa...eli ankoilla on sama homma kuin kanoilla? Parven ylimpiä ei kovinkaan paljon jaksa hetkauttaa uudet tiput/nuorikot, koska ovat niin itsevarmoja asemastaan. Mutta alempiarvoiset haluavat näyttää uusille tulokkaille: "ymmärrätekös, että ainakin edes te olette meidän alapuolella" :smt002
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Hilta, sille näyttää :smt011 Tänään aitasin piiperot ulos tarhaan isojen kanssa, koska kasvihuoneeseen voi tulla liian kuuma (turvapaikka on ollut siis kasvihuoneessa). Ulkotarhassa on 2 turvapaikkaa ja yksi katajanalunen joka on ihan hyvä turva kanssa, mutta jotenkin pelottaa lähteä töihin koska nuo isot käy päälle jos saa piiperon kiinni. Ja piiperot ovat jo 7 viikkoisia, pienimmän vanhan ankkamme kokoisia! Jotenkin toivoisi että ne lyöttäytyisivät yhteen ennen kuin ne 1.5 viikon päästä viedään mökile. Yötarha voi siellä tulla ongelmaksi jos niitä ei voi pitäää samassa. :smt014
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Vastaa Viestiin