siis täh? (on hiiristä)

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Wikistä alku ja loput maatila pellervosta
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Meillä on vissiin kissat alkaneet laiskottelemaan kun eilen siivosin tallia ja yhdessä karsinassa oli olkien alla hiiri. Se juoksi nurkkaan kyyhöttämään ja minä ohjasin sen ulos ovesta, kun jotenkin en raskinu tappaa sitä. Nyt se menee kiitokseksi lisääntymään ja tulee lapsineen järsimään kaikki sähköjohdot. :smt013

Ja rotat tosiaan raahaa noita myrkkypusseja, minäkin oon nähny! Mun työkaverin mielestä oli käsittämätöntä että pelkään rottia vaikka mulla on kesyrottia lemmikkinä. Mutta pelkäähän monet koiranomistajatkin susia, sama asia. :smt016
Suvianne

Niin ja koiria. En minä mene vierasta koiraa koskaan silitteleen. vaikka ikäni on ollu koiria. isoja ja pieniä :)
Mar-jatta

Viesti Kirjoittaja Mar-jatta »

Suviannelta hyvä rottatietopaketti. :smt001

En minäkään villirotista pidä, vaikka lemmikkirottia mulla on ollutkin.
Oli muuten jännän väristä kakkaa kanalassa tänään... Myrkkyä on selkeästi syöty. Ja oli sen verran isoa jöötiä, että kyllä se on rotta ollut.
Mutta pitäiskö sitä myrkkyä nyt sitten laittaa sinne uus satsi, vai mitäkö? Eikö sitä myrkkyä pidä olla siellä niin kauan, ettei mene enää kaupaksi? Eli ei ole syöjiä?
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Lisää vaan pökköä pesään :smt003
Niin kauan kun kuluu! Ja senkin jälkeen on hyvä olla ruokailu rotille kunnossa, ettei pääse tulemaan uusia!
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Kehtaanko edes ihmetellä ääneen...noh, sitä vaan olen tässä miettinyt, että mistä erottaa pienen rotan ja ison hiiren? :-k Mikä on helpoin tapa tunnistaa rotta rotaksi :smt017
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Rotta on rotta! :smt003
Rumempi kun hiiri!!! Olisko noilla rotilla häntä kalju ja hiirillä karvaa hännässä? :smt017
Suvianne

Hiiri

Rotta

Hiiri on suloinen. Ei niitä voi sotkea jos on molemmat nähny.

Ne on ton näkösiä justiinsa mutta eri kokosia vaan. Eli rotta on rottamainen pienenäkin ja hiiri hiirimäinen pienenäkin.
Ja asento on sellainen kyömymäisempi rotalla.
Pigeon

rotat

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aikoinaan piti opetella kaikki hiiret/myyrät lajilleen lajintuntemustentissä. Opeteltiin tunnistamaan lajeja joita löytyi pöllöjen ja muiden petolintujen oksennuspalloista ja mahoista. Museoilla tutkitaan aina mitä kuolleet eläimet ovat syöneet. Mielenkiintoista hommaa.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Pigeon:
Kesyyntyykö närhi? Meillä on niitä todella paljon. Ja tuntuu että ne oikein oottaa kun ilmestyn pihalle ruokakupin kanssa.
Suvianne

Pigeon saa vastata, mutta veikkaan, että ei helposti. jos en väärin mista se on varovainen ja arka. Ikänä en ole kesyksi saanu vaikka mitä herkkuja tarjonu laudalle... Minusta se on iin kaunis ja täällä ei niitä kovastikkaan pyöri..
reeta

Viesti Kirjoittaja reeta »

Mulla ongelma tallissa, siellä joku elukka kaivelee isoja koloja , en tiidä on rotta vain minkki.On laitettu kaksi rotan loukkoa ja isompi puinen loukko.Eikä ole mennyt loukkuun, on parikertaa syöty syötit. Olen kokeilu juustoa,kalaa, raakaa lihaa. Mitä muuta vois syötiksi kokeilla? Minkä laisen loukun vois laittaa linnun häkkii, ei loukkaantuis.
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Voi yäk, ku hyviä kuvia Suvianne! Kyllä ne on niin ällöttäviä molemmat. Kuvissa rotta on ihan selvästi tummempi. Onko sillä myös maha tumma? Tässä yhden tutun kanssa mietittiin, että voiko rotan maha olla vaalea? Jos näkee vaalea mahaisen tyypin, onko se sitten myyrä vai hiiri? Niihin mun myyrä/hiiri havaintoihinkaan en oikein luota, tulee mieleen, että näinköhän mä läskin hiiren vai tavallisen myyrän :smt017
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

Hö, tuossa kuvassahan on sitäpaitsi kesyhiiri, ei niissä ainakaan ole mitään ällöttävää! :smt016

Nimim. Puolueeton useammankymmenen kesyhiiren omistaja. :smt003

Muoks. Meillon kellarissa näitä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Mets%C3%A4hiiri
Ne oon kyllä loukuttanut ihan armotta pois, vaikka hiiristä pidänkin.
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Mulla oli lossassa ekaa kertaa ISO rotta.Tai siis on vieläkin,kun en uskalla koskea koko loukku/rotanraato häsmäkkään.hyi hemmetti.
Lossa on paukahtanu jyrsijän silmien kohtaa kiinni,siinä on ollu agoniaa.
sääliks vähän käy,mutta eihän niitä nyt voi alkaa paapomaankaan.
Vastaa Viestiin