Varin projektit, ja kanojen...

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
mik

Re: Varin projektit, ja kanojen...

Viesti Kirjoittaja mik »

mä varmaan ite kääntäisin vielä hu aamulla.

Mites muuten se tuplamuna? Onks se tupla?
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Tuplaks katsottu omaa tavallisen ilmakuplan ja siellä tökitään kovasti, mutta viereisessä on minimaalinen ilmakupla siellä tökitään kovin... Taisin merkitä vierestä :oops: Eka tökkiny on saanu jo nokan ilmakuplan puolelle. :smt044 1/5 nokka ilmassa, 3/5 tökkii ja yks vielä hidastelee, liikettä mielestäni on vaikka hyvin vähän. Tein kompromissin ja aamulla vesitilannetta tarkistaessa käänsin myöhempiä munia käsin. Poistin kuoriutuvien läheltä hedelmöittymättömät(2 kpl vieressä) jotta saavat vähän tilaa. En vielä nosta kosteutta, mutta varmaankin päivällä töistä tullessa saan miettiä asiaa uudelleen. :smt003 Mä olen ihan täpinöissäni :smt048

Tai oli aamulla vielä pesässä ja laitoin sille viereen vähän kauroja ja vähän etäämmäs vettä, jottei kaadu sen päälle muiden pyrkiessä munimaan. Jos se pintansa pitää ja jää taas yöks pesään, annan kaks kuoriutuvaa noista myöhäsemmistä. Tai sit ei auta kun tilata lisää siitosmunia :smt005
vardenji

Ekassa on reikä!!! Ja piipitystä kuuluu ainakin kahdesta. Kissa parkkeeras koneen viereen eli luultavasti mun tiput päätyy luulemaan sitä emoks :smt005 Voiks ton koneen siirtää tässä vaiheessa toiseen huoneeseen? Jotta saisivat rauhassa kuoriutua. Sekä mun kissani reagoi tähän vähän oudosti, alko haista kissan pissa! :smt012 Sen tassut ja selkä haisee ihan hirveelle kuselle ja koska se hyppäs heti mun olalle katteleen konetta, nyt mun paita haisee ja keittiössä koneen ympärillä haisee :smt009
Tekis mieli ottaa töistä vapaata ja jäädä tuijottelemaan vaavien maailmaan tuloa :smt007

Nyt mä en vaan saa kosteutta nousemaan yli 70! Miten ihmeessä sen saa? Olen yrittäny laittaa nyt jo wcpaperia niin että toinen pää on vedessä ja toinen tasolla, jotta haihtuis paremmin(ohjeissa neuvottiin, mutten tiedä mitä matskua) muttei tunnu auttavan ainakaan vielä :smt017 Mul on siis toi octagon20 eco.
vardenji

Aamuylläri löydetty :smt007 Eka ulkona ja piipittää kovin! Muissa ei oo reikiä vielä enkä uskalla kauheesti availla tota konetta. Kosteudet sain nousemaan 78 ja tipun myötä ne nousi 84 :smt040 Mutta toi p****nan kissa :smt013 Kyylää kuola poskella tota pikkusta ja maukuu et hän tahtoo... Eilinen haju johtu innostuksen liristä, joka tuli MUN LEMPPARIPAIDALLENI :smt013 :smt013 Kunhan taas uskallan availla ja jaksan laittaa kuvia, niin laitan pikkusesta :smt001 Toivottavasti se nyt sitten saa kavereita tänään on LA.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Onnea tipusta :smt060
tinttu

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Oi oiii!! Ihanaa, onnea :smt041 Nyt kyllä ois sit jo ihan pakko keretä poikkeen katsoon tipulia ja kanittimia :smt001
Han

Viesti Kirjoittaja Han »

Onnea :smt038
vardenji

Ja töistä tullessa niitä olikin jo kolme :smt007 Tupla on hiljaa, läpivalastessa näkee et on ainakin ollu yritystä tulla pois. Kannaattaako mun odotella kuinka kauan ennen kun alan auttamaan?! Ja viides piipittää oikein kovin :smt003 Vaaleita tipuja pienillä maaotavamerkeillä tähän asti, mitään merkkejä mulla ei niille oo enkä enää kauaa tunnista kuka oli se enkana syntyny :smt009 On kaikki ihan saman näkösiä...
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Onnea!! Eläkä hätäile sen auttamisen kanssa, pipuilla on parin vrk:n eväät masussa :smt003
Tein ite enempi vahinkoa kun apua piänille, oota sinä hetki!
vardenji

Ok, en hätäile sitten :smt001 Yritin noita kuivia kavereita siirtää tipulaan, mutta ei. Alkavat parkumaan siellä ihan hirveesti keinoemon alla ja kun toin takasin hautomakoneeseen, meni nätisti munien päälle( :smt005 ) nukkumaan... Nyt kaikki kolme nukkuu kasassa tuolla munien joukossa. Välillä vähän huudetaan, mutta sitten taas nukutaan :smt050
vardenji

Näistä vipeltäjistä ei meinaa millään saada kunnon kuvia...
eka tipu kuivuttuaan päivällä
Kuva

Sit kaikki kolme
Kuva

Kaikki suostu olemaan paikallaan vaan sylissä... Tosta näkee hiukan kuvioja.
Kuva

Ja 15 vielä koneessa kuoriutumatta :smt044
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Voi jeee!!! Onnea tipusista :smt055
Näyttävätkin niin vikkeläjalkaisilta että ihme kun sait edes kuvan näpsättyä :smt003
vardenji

Oli se työn ja tuskan takana :smt002 Toi alin oli jo 12 kuva ja ainoa selvä... Nyt uutuudet on siirretty mun makkariin keinoemon alle. Koneessa taas jo yhdessä reikä :smt044 Pyydän sunnuntaina vähän pätevämpää kaveria kuvaamaan, josko se sais mun kännykällä vähän parempia kuvia :smt003 Tai vaikka omallaan. Kissakin rauhottu kun ei enää piipitä niin kovin keittiössä :smt045 Mitenhän mä ajattelin nukkua...
saralele

Viesti Kirjoittaja saralele »

Ooooi :smt050 Onnea tipuista!!!
vardenji

Kiitos! Ja lisää odotellaan :smt003 (Mopo meni lopullisesti...)
Vastaa Viestiin