Kädenvääntö KP:n kanalassa

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Klara

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja Klara »

No, no.. vitsillähän mää näitä väännän :smt003 Oikiasti molen ihan kiltti enkä mikään juani pirttihirmu hirviö Kuva

Meillä ruukaa noi hommat hoitua hyväs yhteisymmärrykses eikä pahemmin ole tarvinu sapelia taittaa mistään. Minen muuten oikeesti muista kuinka monta vuatta on siitä että met oltaas edes vähän isommilla kirjaamilla sanaaltu jostaki :smt017 Ei o tarvinu ku homma pelaa.

Joskus tehrähän tinkiä ja vähän hömpsöötetään toista Kuva Kuva mutta kumpaanenki tiätää ettei sitä pahalla ja yleensä ne päätyyki nauruhun kaikki Kuva :smt005 Kuva
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

No joo, just saman mokan tein kun KP: viikinkinainen jyrää. Eipä sitä sillon seurustellessa osannu pitemmälle aatella. Menin raktorilla ja kelasilppurilla hakeen lehemille ottosia ja kun suluhasentekeles oli pihassa, meinasin vahingossa ottaa sähkötolpanki lavalle. Miten nii jännitti? :smt025

Ku vihille mentii sain luvan tehä mitä lystään ku hänen ei tarvi sekaantua. No siitä lupauksesta se on aikain kuluessa joutunu lipsumaan, ei tainnu kaikkee arvata :smt005

Meillä isäntä on sit Jäärä III ja emäntä Jäärä IV, kaks molempaa :smt002
asf130

Viesti Kirjoittaja asf130 »

taitaa kaikki olla joskus jääräpäitä. mene ja tiä sitä sitte, mutta kuiteskin elämä jatkuu vaikka olisi kuinka asiat(on kokemusta ku plikkakaveri lähti/minä lähdin ja joskus se sattuu joskus ei[en minä teistä tierä ku o omat kokemukset näistä asioista]) :smt006
Alice

Viesti Kirjoittaja Alice »

Tuli mieleen että ainkin täällä meillä on ihan erityisesti betonimaalia myytävänä joka on tarkoitettu eläinsuojiin.Helpottaa pesua ja siivoamista.Vähän ohi aiheen mutta kun siippani rakensi meille uuden tallin pari vuotta sitten laittoin hän jokaiseen karsinaan oman viemärin ihan sitä varten että se helpottaa pesua.Ja on ollut kyllä loistava ratkaisu!Joka kesäinen pesu on ihan helppoa,kun likavesi poistuu karsinoista omiin viemäreihinsä ja käytävän otamme sitten vesi-imurilla.
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Hei Alice, kiitos! Tuo viemäri kanalan lattiassa oiskin jo jotain... Mitähän kaikkee mun pitää isännälle tehä että sellasen luksuksen saisin!? :smt005 Meinasin jo tyytyä betonilattiaan, mutta nyt mie haluun kyl ton viämärinkii!
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

KP sun mies antaa sulle kohta muniskiellon, kun ammennat täältä jatkuvasti lisää ideoita ("hänen kiusakseen"). :smt005 :smt004
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Jep toi betoni on hyvää lattioissa. Sit täytyy tukkia viemärit hyvin kun sitä ei käytetä, ettei mee täyteen kuiviketta.
Satchell

Viesti Kirjoittaja Satchell »

Kotopullaki kirjoitti:Maunu-muori haukkuu miestään Jääräksi ja mä olen jo nimennyt omani Jäärä II:ksi :smt005
*huoh* minä liityn sitten Jäärien rouvaspuolisokerhoon ja nimeän meidän isännän Jäärä III:ksi... :banghead: Ainoa keino yrittää saada tahtonsa läpi on tehdä alusta alkaen kaikki ihan itse; juonitella lapset mukaan salajuoneen, tai eräs parhaaksi havaituista keinoista (ykkösjuttu myös lastenkasvatuksessa): lahjonta, uhkailu ja kiristys :evil4: :smt083 :smt005

Jotkut miehet ovat vain niin jästipäitä, ettei kevyet keinot millään riitä... :smt023
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mainioita ohjeita!!!
Meillä väännetään kanojen ulkotarhasta. Ei meinaa vaan millään valmistua.
Ukkokulta meinaa, ettei siel tarvii traktorilla ajella. Ja minä taas oon ajamassa.
onhan noissa tarhoissa toki se pohjamaa vaihdettava aika ajoin, ja kyllä se käspelillä ja kottarilla on vähän liikaa!!!
Meillä käytetään kanoja apuna tossa hommassa! et hoputetaan tarhan valmistusta.
Ne on sitten oppivaisia otuksia! Arvatkaas kummonen kaakerrus ja huuto alkaa tuolla toises talos 150m päässä. Kun nää näkee mun tulevan sinnepäin jyväsankojen kanssa. Sieltä ripeempi kinttuset tulee jo puoleen väliin vastaan. Ja ei mene muuten kauaa kun ne tulee jo itte hakeen jyviä :smt005 Kyl ne juhannukseen mennessä sen oppii.
Sitten onkin kivaa kun ukon suku tulee kaffeelle, ja kana tulee nokkiin varpaita :smt005
Eihän siinä sitten auta kun viattomana todeta, että en mää oo saanu yksin niitä verkkoja laitettua :angel1:
Niin tarhan koosta meillä etupäässä väännetään... minä kun ostin sitä verkkoa isompaa varten ja ukosta niinkun pienempikin riittäs..
Mää kohta kokeilen sitä yläpetillä nukkumista...
Martta

Viesti Kirjoittaja Martta »

Heh, meillä on sama vääntö kuin mirrillä :smt010 Tarvitsen kuulemma rakennusluvan suunnittelemalleni kanatarhalle, minulle on kerrottu että vähempikin riittäisi :smt021
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Minusta se oli se toimenpideilmoitus/lupa. Eikä sen suurempia kommelluksia. Entistä rak.mestaria nauratti ja sanosi että pykää ihan millanen verkkoaitaus vaan. Mutta nyt vaaditaan se toimenpidejuttu...
( ei käsittääkseni mitään ympäristölupia tai muuta sellasia, mutta sekin voipi olla paikka kohtaista)
Martta

Viesti Kirjoittaja Martta »

Mies ihan piruillensa heitti sen rakennuslupajutun kun mulla oli aika suuret suunnitelmat :smt002 Ei vissiin innostanut käydä toteuttamaan niin valtaisia juttuja. Ei täällä maalla ja taajaman ulkopuolella tule kukaan katsomaan mitä on navetan taakse rakennettu (tietysti heti huomisaamuna seisoo tarkastaja ovella) varsinkaan kun ei ole näköyhteyttä naapureihin. Kanatarha on mielestäni verrattavissa koiratarhaan eikä sellaiset mitään toimenpidelupia tarvitse. Rakennusmestari sanoi, että kaikelle pysyvälle täytyisi olla jonkinlainen toimenpide- tai rakennuslupa. Meillä ainakin alle 10 neliön rakennelmat saa laittaa pelkällä ilmoituksella. Soitettiin sitten lupaa terassille ja samalla lueteltiin roskakatos, leikkimökki ja, kasvihuone :smt003 Ulkosaunan paikka piti piirtää tilan karttoihin mutta se onkin toinen juttu jätevesiasioiden ja paloturvallisuuden vuoksi. Paikkakuntaiset erot on aika huomattavia ja iso ero on asuuko taajamassa vai sen ulkopuolella.
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Meidän ”kanalassa” olikin vähän isompi kädenvääntö pari päivää sitten… Tuli polliisit ja vei mut poliisiasemalle! Juu-juu, ihan tosi! Aivan kuten lähes kaikilla muillakin rakennuksilla, niin meilläkin oli laittomia työntekijöitä. Joku, tai paremminkin eräs, koska osaan arvata kuka, oli soittanut polliisille ja kielinyt meijän rempasta. Pari päivää sitten meille hyökkäs 3 polliisia siviilivaatteissa. Minä olin juuri tulossa ulos kanalasta ja ihmettelin kun yksi työntekijä juoksee kauhuissaan ympäri pihaa. Riensin remppataloon kun luulin työmiesten alkavan tappelemaan ja vedin herneet nenään. Vastaani juoksikin 3 ihan tuntematonta miestä ja raivostuin todella. Pysäytin miesten juoksun menemällä eteen ja huutamalla ensin kaikki kreikankieliset kirosanat ja sitten kysymällä – edelleen karjuen - että keitä hyö ovat ja mitä xxxxxxxx touhuuvat! Toinen huus ”maahanmuuttovirasto” ja toinen ”polliisi”. No mie kun en tienny että nää on tässä maassa yks ja sama ni luulin erilaisista vastauksista että valehtevat ja huusin että ”Kutsun poliisin paikalle!”. Huusvat takas että hyö OVAT polliisi ja huusin takas että ”Paas pläjäyttäen henkilökorttia todisteeks”. Sen jälkeen mulla on shokista pien muistikatko, mutta sen tiedän että mun raivoomisen takia työntekijät pääs juoksee karkuun ja että en käyttäynyt polliiseille parhaimmalla mahdollisimmalla tavalla…

Ja sitten istuttiinkin heti pian jo polliisiautossa. Oli kiva kuunnella ku miehet soittivat päällikölleen ja sanoivat että ”eivät saaneet kiinni laittomia työntekijöitä mutta tuovat mukanaan yhden suomalaisen, euroopan unionin kansalaisen” ja odotin innolla hetkeä jolloin voin päällikölle sanoa lisäksi että olen paikallisen kanssa naimisissa ja että ASUN talossa jonne poliisit hyökkäsivät ihan ilmottamatta ketä ovat”. Minua siis syytettiin poliisin työn estosta. Ja minä taas luulin että 3 miestä oli hyökännyt taloomme tarkoituksenaan ryöstää/tappaa tai muuta kauheeta.

Kotopullaki siis vietti parisen tuntia polliisilaitoksella hokien ettei sano mitään ennen ku lakimies on paikalla. Ja yllättäen polliisit halusvat viedä mut kotiin ja unohtaa koko jutun koska eivät olleet saaneet kiinni yhtäkään laitonta – vain yhden suomalaisen ja EU:n kansalaisen joka ASUU kyseisessä talossa! Suutelin passiani ja sain kyydin takas kotiin.

Nyt jo naurattaa koko homma, mutta pelko jäi. Sitä aina aattelee ettei kukaan koskaan hyökkää meijän tontille pahat mielessään, mutta kun ton koin ja tajusin että niin voikin tapahtua niin voi kauhujen kauhu. Onneksi tässä tapauksessa ne olikin oikeesti polliiseja, mutta silti se kauhun tunne siitä että eivät oiskaan olleet, niin huh-huh… Kun vähänkin portti nykyään narahtaa auki, juoksen kurkkaamaan nyrkit ojossa että kukas se siellä. Pitäis kaiketi laittaa kuva porttiin meikäläisestä ja teksti ”Täällä vartioin minä”! :smt005 Ja remonttimmekin jatkuu taas, nyt ihan laillisella työvoimalla.
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

No huh huh, kyllä sulle Kotopullaki sattuu ja tapahtuu.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Voin kertoa, ettei täälläkään yhtään päivää oo jottei jottai tapahtuis, mut ei mua nyt senttäs viäl polliisiautosa oo asemalle sentäs viety kertaakaan :smt003

Vaa, kyl teil on kaikil hankala elämä ukkojenne kans... Olisitte kaikki ottanu vaa Jampat ni ei olis vaikauksia tarhojen/kanaloiden rakenteluissa :smt005
Vastaa Viestiin