Meidän ”kanalassa” olikin vähän isompi kädenvääntö pari päivää sitten… Tuli polliisit ja vei mut poliisiasemalle! Juu-juu, ihan tosi! Aivan kuten lähes kaikilla muillakin rakennuksilla, niin meilläkin oli laittomia työntekijöitä. Joku, tai paremminkin eräs, koska osaan arvata kuka, oli soittanut polliisille ja kielinyt meijän rempasta. Pari päivää sitten meille hyökkäs 3 polliisia siviilivaatteissa. Minä olin juuri tulossa ulos kanalasta ja ihmettelin kun yksi työntekijä juoksee kauhuissaan ympäri pihaa. Riensin remppataloon kun luulin työmiesten alkavan tappelemaan ja vedin herneet nenään. Vastaani juoksikin 3 ihan tuntematonta miestä ja raivostuin todella. Pysäytin miesten juoksun menemällä eteen ja huutamalla ensin kaikki kreikankieliset kirosanat ja sitten kysymällä – edelleen karjuen - että keitä hyö ovat ja mitä xxxxxxxx touhuuvat! Toinen huus ”maahanmuuttovirasto” ja toinen ”polliisi”. No mie kun en tienny että nää on tässä maassa yks ja sama ni luulin erilaisista vastauksista että valehtevat ja huusin että ”Kutsun poliisin paikalle!”. Huusvat takas että hyö OVAT polliisi ja huusin takas että ”Paas pläjäyttäen henkilökorttia todisteeks”. Sen jälkeen mulla on shokista pien muistikatko, mutta sen tiedän että mun raivoomisen takia työntekijät pääs juoksee karkuun ja että en käyttäynyt polliiseille parhaimmalla mahdollisimmalla tavalla…
Ja sitten istuttiinkin heti pian jo polliisiautossa. Oli kiva kuunnella ku miehet soittivat päällikölleen ja sanoivat että ”eivät saaneet kiinni laittomia työntekijöitä mutta tuovat mukanaan yhden suomalaisen, euroopan unionin kansalaisen” ja odotin innolla hetkeä jolloin voin päällikölle sanoa lisäksi että olen paikallisen kanssa naimisissa ja että ASUN talossa jonne poliisit hyökkäsivät ihan ilmottamatta ketä ovat”. Minua siis syytettiin poliisin työn estosta. Ja minä taas luulin että 3 miestä oli hyökännyt taloomme tarkoituksenaan ryöstää/tappaa tai muuta kauheeta.
Kotopullaki siis vietti parisen tuntia polliisilaitoksella hokien ettei sano mitään ennen ku lakimies on paikalla. Ja yllättäen polliisit halusvat viedä mut kotiin ja unohtaa koko jutun koska eivät olleet saaneet kiinni yhtäkään laitonta – vain yhden suomalaisen ja EU:n kansalaisen joka ASUU kyseisessä talossa! Suutelin passiani ja sain kyydin takas kotiin.
Nyt jo naurattaa koko homma, mutta pelko jäi. Sitä aina aattelee ettei kukaan koskaan hyökkää meijän tontille pahat mielessään, mutta kun ton koin ja tajusin että niin voikin tapahtua niin voi kauhujen kauhu. Onneksi tässä tapauksessa ne olikin oikeesti polliiseja, mutta silti se kauhun tunne siitä että eivät oiskaan olleet, niin huh-huh… Kun vähänkin portti nykyään narahtaa auki, juoksen kurkkaamaan nyrkit ojossa että kukas se siellä. Pitäis kaiketi laittaa kuva porttiin meikäläisestä ja teksti ”Täällä vartioin minä”!

Ja remonttimmekin jatkuu taas, nyt ihan laillisella työvoimalla.