Kantapään kautta opittua!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Haaveilija

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Ainakin Agrissa on myytävänä sellaisessa rullassa olevaa kärpäspaperia, jonka voi ripustaa sopivaan paikkaan ja avata aina sitä mukaa lisää, kun tarvitsee. Kärpäspaperi on n. 25 cm leveää. Tosi hyvä idea, mutta ei toimi käytännössä. Tai sitten minulle on sattunut huono rulla. Paperi ei purkaannu normaalisti vetämällä, vaan vähintään käsi on laitettava kiinni tai sitten hampaat irvessä vedettävä ja pidettävä jalkaterän alla paperin alkupäätä. Ja paperi tarttuu joka paikkaan kiinni ja kun yrität irrottaa se tarttuu toisesta kohdasta ja lopulta repeää... Mutta ihokarvojen poistoon olisi erittäin tehokas, joskin hieman kivulias.

Parempia ovat tästä samasta paperista olevat kärpäspaperiarkit. Niissä on suojapaperi teippipinnan päällä ja voit kiinnittää paperin mihin haluat ja vasta sitten ottaa suojapaperin pois.
Martta

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja Martta »

Älä maalaa silloin kun kanat ovat kopperoissaan, äläkä varsinkaan tervamaalilla sellaisessa häkissä jossa on valkoisia silkkikanoja :smt018
kanamummo

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hirn hirn :smt043
Ushva

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Väännä rautalangasta kaikki, siis KAIKKI ohjeet ukolle kun lähdet munistapaamiseen!
Ensin ajattelin että en kehtaa kertoa mitä rakas ukkoni keksi tehdä kanalassa sinä iltana kun olin Mimmin luona, mutta toisaalta miksipä sitä säästämään. :smt002
Meillä on kanalassa paha hiiriongelma. Olen liskuttanut hiiriä sieltä jo pitkästi kolmatta kymmentä sillä tavalla että olen vanhan marsuhäkin sisään laittanut liskut ettei kanat pääse niihin käsiksi. Olen saanut jopa neljä hiirtä kerrallaan vaikka liskuja on ollut vain kolme.
No, asiaan: Ukkoni kuvitteli että kanat eivät oleile muualla kuin lattialla ja oli virittänyt yhden liskun munintapesän päälle. Onneksi (etenkin ukon onneksi) liskuun oli yön aikana mennyt hiiri ja se oli lauennut, muuten siellä olis varmana ollut ensimmäinen aamu virkku kana tai tipu nokkimassa juustonpalaa. :smt013
Olisin saattanut olla aika raivona kun olisin seuraavana päivänä mennyt hoitamaan kanat ja siellä olis joku (esim. pikkukukko Taavetti tai joku muu tipu) ollut hirttyneenä hiirenliskuun. :smt021
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ushva kirjoitti:Väännä rautalangasta kaikki, siis KAIKKI ohjeet ukolle kun lähdet munistapaamiseen!
Juuri näin! Minä teen ihan kirjalliset ohjeet ukolle (tai "lomittajille"), kun jonnekin lähden puoleksi vuorokaudeksikaan :smt003 Ei tarvitse itse reissussa miettiä, että muistaakohan se kaiken mitä sanoin ja muistinkohan yleensä sanoakaan kaiken mitä piti. Paperilta ohjeet on niin helppo tarkistaa.
Skuukkeli

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Pitäisköhän tehdä sellainen ohje malli, minkä voisi printata netistä ja missä olisi kaikki mahdollinen ja mahdoton. Kun kaikkea ei itsekäään jaksa muistaa (juuri silloin kun niitä ohjeita laatii) niin joku toinen ehkä olisi muistanut juuri sen... Ohjeita miehille tai jotain sinne päin. :smt004
Sara09

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja Sara09 »

Tämä voi täällä jo ollakin, mutta me opimme juhannuspyhinä sen, että tästä lähtien päästetään kanat ulkotarhaan vasta kun se on tipuvarma molemmin puolin, eli tipuset ei karkaa eikä myöskään koira pääse sinne ulkopuolelta :smt022 Toinen juttu, jonka opimme on se, ettei oteta kenellekään lapselle enää "omaa nimikkotipua", nyt esikoisen (9v) molemmat omat tiput ovat lentelemässä pilvenreunalla ja pikkusisarusten tirpat touhuavat iloisesti pihalla :smt056 Surullista
Kotopullaki

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Ushvan kirjoituksesta tuli mieleeni tietokoneohjelma jonka kehitin täällä asuville suomalaisnaisille. :smt002 Tositarina: noin 13 vuotta sitten suomalainen ystäväni täällä sai ensimmäisen lapsensa, muistaakseni vielä keisarinleikkauksella. Syntymää seuraavana päivänä hoitaja pyysi häntä puhelimeen respaan (ei sillon ollu vielä huoneissa puhelimia). Kaverini käveli hitaasti kipeitä paikkojaan varoen respaan puhelimeen. Mieskultahan se sieltä soitteli: ”Kulta, missä meillä on kahvikupit?” :smt043 :smt044

Tietokoneohjelma Kotikartta
Oletko menossa lomalle Suomeen? Ja huolestuttaa miten mies pärjää sen ajan yksin kotona? Ongelmien ja turhien puheluiden välttämiseksi kehitin tietokoneohjelman, jonka avulla miehenne löytää kotoa kaikki ”piilottamasi” tavarat. Toimii hakumoottoriperiaatteella. Hakulaatikkoon kirjoitetaan etsittävän esineen nimi ja painetaan enter, ja ohjeet esineen löytämiseksi ilmestyy ruudulle. Jos haetaan esim. sanalla
”pesusieni”, tuloksena näkyy esim. ”uuni – vasemmalla – kaappi – alin hylly”.
”kahvikuppi”, tuloksena näkyy esim. ”tiskiallas – yläkaappi – oikealla - ylin hylly”

Ohjelma toimii suomen-, kreikan- ja englanninkielellä. Ennen lomaasi voit syöttää ohjelmaan todennäköisten most popular etsittävien esineiden paikat. Suositellaan kuitenkin ennen lomalle lähtöä kiinnittämään jääkaapin oveen lappu ”tietokone on (esim.) makuuhuoneessamme”.


Tätähän vois soveltaa kanahoitoon. Hiirenloukkuja varten vois tehdä palikkatestin. Ruudulle ilmestyy kuvia paikoista minne hiirenloukun voi laittaa ja minne ei. Aina siirtäessään ruudulla hiirenloukkua sopivaan paikkaan mies saisi 100 bonuspistettä, ja väärään paikkaan siirtäessään taas koneesta kuuluisi möreällä äänellä ”eeerrorrrrr”. :smt040
viiru

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja viiru »

Mä kualen nauruun, miehet kaikkialla maailmassa ovat siis samanlaisia.

-ooksä nähny mun kännykkää?
-se on portailla.
-missä portailla?
-no parven portailla (ne on meidän ainoot portaat).
-minkä parven?

Tämä dialogi on tosielämästä, talon pitäisi olla tuttu, kun 8 vuotta ollaan täällä asuttu ja neliöitäkin on alle sata.
Mutta miehen puolustukseksi mainittakoon, että tämä tapahtui ennen aamukahvia, joten mies oli vain osittain tajuissaan :) .
kanamummo

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Prhnan prhnan prr...prrr...%&¤#"(=?`&%¤#
Älkää koskaan luottako yhteen lämpömittariin hautomakoneessa!

Vaihoin oikeankokosen polttimon kun eellinen poksahti ja totesin testaillessa ja uuden haudonnan alettua että kas, kivasti pysyy 100f:ssä lämmöt. Kaks munista oli kirkasta (nyttemmin oon epäilly läpivalasutaitojani, tod näk niissäki oli tipu :smt019 )
Kaikki hyvin kunnes tipujen piti kuoriutua. Eka sai nokan läpi ja kuoli siihen, toka pääs ulos ja sitä rataa vuoron perään. Kahdeksan kuoli just ennen ulospääsyä, jäi viis tipua. Yks kuoli seuraavana aamuna. Tahmeita kuoriutuessaan ja isoja.
Tutkin kaikki haudontaopastukset ja ilmeisesti lämmöt oli liian matalat. Nyt mulla on perunoita koneessa ja meen ostaan uuden mittarin (tai kaks) ja voikilinkellit kun voi ottaa kupoliin! Eilen riso niin etten pystyny vielä ees avautumaan :smt013
Skuukkeli

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

kanamummo :smt056
Muusa

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja Muusa »

No voi harmi kanamummo :smt012
Tarkista myös kosteus!
Mulla oli vähän samaa vikaa mutta vaihdoin koneesta toisen vesikipon pienempään niin kas, ei enää loppuvaiheessa leikin kesken jättäneitä, eikä tahmeita tipuja :smt001
kanamummo

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Kiitos!
sera1

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Voi harmi kanamummo :smt009
Älkää myöskään laittako hautomakoneeseen neljää lämpömittaria, kuten minä tein. Sitä ei osaa sitten luottaa yhteenkään mittariin, kun kaikki mittarit puhuvat omia lukujaan :smt017
kanamummo

Re: Kantapään kautta opittua!

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

:smt005 :smt005 :smt005 Sori....oisko kolme sitte sopiva?
Vastaa Viestiin