Kananmunateollisuus

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Jos ne menee johonkin oikeen rekisteröityneeseen munan pakkaamoon, niin ei saisi pestä. Ja jos myyt suoraan asiakkaalle kotoa ei silloinkaan saisi pestä, kun munankuoren päällä oleva kalvo saattaa hävitä, ja säilyvyys huononee.
Mutta minä olen antanut naapurille munia , ja sanonut että ne on pestyjä, ja kertonut tuon asian.
Tuolla pykälissä on ehdoton ei siihen pesuun.
Paitsi ne b-luokan munat mitkä menee munamassaan....
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Myyntiin meneviä munia ei saa pestä.
Ennen munat kuivaharjattiin. Sitä voi testata pikku kakkoihin.
Minä pesen omat munat aina, oli ne ny likasia tahi ei.
Mulla ne menee tiskipöydälle ja lämpimän veden alla virutan ja sitten vaippaharsolla kuivaan.
Otin tän käytännön, kun lapset oppi rikkomaan munia ruokaa tehdessä.
Eipähän haittaa jos kuoria livahtaa joukkoon.
Hyvin ovat maistuneet ja säilyneet, koska menekki on suuri ja munien tulo kattaa juuri ja juuri tarpeen.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Gizzmo tossa tarkoitti sitä et jos munissa on paskatahra, se pestään pois ja munat menee leipomoon, jossa ne käytetään samantien.
Ja jos enempi paskaa ni sit kanoille.
Näin ainakin yhes luomukanalassa mitä tiedän/tiedetään.
Mä olen pyyhkiny omista munista paskat kostealla liinalla ennen myyntiä.
Siis kananmunista :smt005 Ja ne oikein likaset on menny koirille tahi tipuille. Puhtaita en kyllä ala putsailemaan, on sitä hommaa muutenki ihan tarpeeks. Eihän niitä kaupanmuniakaan putsata millään...
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

jamppa kirjoitti:Mä olen pyyhkiny omista munista paskat kostealla liinalla ennen myyntiä.
Aika paha. :smt005
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Taas erinomaista tekstiä muniksen T-paitoihin!!! :smt005 :smt005 :smt005
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Ajatelkaas kun joku näkee porukkaa "munis tapaamisessa" noi paidat päällä!... :smt005 :smt005
dumblonde

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

On tää kyllä melko härski voorumi tää munis... Täällä vaan munat kourassa juostaan pitkin pihoja ja esitellään naapureille, ja vielä tarjoillaan munaa kaikille vieraillekkin! :smt018 :smt003
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onhan se paljon helpompi kirjoittaa pelkkä 'muna' kuin vaikkapa kananmuna :smt045 Tuotas noin...oli tänne kyllä kai joku rekkautunut vähän väärissä luuloissa, kun nikki oli jotain 'a-muna' ja allekirjoitus tyyliin 'ilolintu' :lol: Eipä tuo sitten kirjoitellut mitään, kun hoksas ilmeisesti mistä munista täällä puhutaan.
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Tai sitten pahimmatkin pervot pelästyy meijän juttuja :smt005
heluna

Viesti Kirjoittaja heluna »

Olen ollut jonkin aikaa häkkikanalassa munanpakkaajana. siellä paskaset munat pyyhittiin kosteella rätillä, se pestiin päivän päätteeks ja seuraavaks päiväks sama rätti. ei tainnu olla ihan oikee käytäntö?
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Onhan se paljon helpompi kirjoittaa pelkkä 'muna' kuin vaikkapa kananmuna :smt045
Tietenkin pitää kirjoittaa "kananhävytön".. :smt002 Tätä kuulin käytettävän paljon, Laitilassa töissä ollessani. :smt005
Vastaa Viestiin