Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

max3

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja max3 »

Sit varmaan voi haudonan ajan pitää kipon täynnä ja virittä jotain sit kuoriutumiseksi lisäksi. :smt001 Enemmän mä miettisin, et miten sinne saa hanhenhävyttömiä mahtumaan. :smt005
caddy

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Eiks ne nyt just ja just mahtuis... Parasta mahtua! Jos ei normaaliasennossa, niin sit munalevy pois, ja sivuttain... Argh!
Muuten, sullahan on se pienempi munalevy. On vaikee kuvitella suhteessa, mut luuletko, että pienten rotujen, esmes chabon, kokoiset munat mahtuis siihen? Tolla isolla munalevyllä jää tosi paljon tyhjää, ja saa haudottuakin vain sen 7 kpl kerralla. Vai mahtuuko sille pikkulevylle ainoastaan viirun munat?
max3

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mä en oikeastaan edes tiedä minkä kokoisia on kääpiökokoisten kanojen hävyttömät. Omat kanat kun munii isompia mitä kaupasta sais ostettua...
Mut mittailin noita levyjä... Ison reikä on n.5cm x 2,5cm ja pienen n.3cm x 2cm.
tuosta kuvasta näkee vielä, et miten tiiviisti viirunhävyttömät siellä lepää.
Kuva
sisu65

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Chapon munat ovat hivenen isompia kuin viirun munat :smt002 .
caddy

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Ei ehkä taitais kuitenkaan chabon munat mahtua tolle pikkulevylle, kun kuvaa katsoo. Luulen. Vai? Hmm. Hautomon sivuilla sanotaan pikkulevyn sopivan fasaanin ja sitä pienemmille munille. Minkähän kokoisia on fasaanin munat... Argh!
milkkis]

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Meillä noitten sinikorvafasujen munat on aikas samankokosia kun jättien munat :smt001
kanamari

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja kanamari »

Miullakin on tuo mini advance kone. Sain sen häälahjaksi isännältä :smt040 paras lahja ikinä!!!

Haudotin viimekesänä jatkuvalla syötöllä ja kahdesta poikueesta jäi muna kuoriutumatta. Aika hyvin kun koko kesän puksutin tipuja tulemaan..

Oon ollut mahottoman tyytyväinen koneeseen ja se on tossa keittiön nurkassa tälläkin hetkellä valmiina munille!

Suosittelen!
caddy

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Ostaispa munkin mies tommosia lahjoja, kuin Kanamarin mies :smt003 Mitens sulla, kun otit sen käyttöön, jos tehdassäätö lämpötilalle oli tuo 37.5, niin kalibroitko sitä, nostitko sitä, vai haudoitko sillä?
max3

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja max3 »

Jokos Caddy on tipuja saanut?
caddy

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Vielä pitäis pari päivää oottaa! Sähkökatkokin on tossa yhtenä päivänä, kesti nähtävästi useita tunteja. Kun tulin kotiin, kone kertoi lämpötilakseen 22 astetta :smt012 Sitten tulikin sähköt takaisin aika lailla hetikohta, just kun kerkisin säntäillä sinne tänne paniikissa. Mutta nähtävästi sieltä nyt kuitenkin jotakin ainakin on tulossa silti. Kääntelyn kone lopetti jo!
max3

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja max3 »

Voi hitsi, mulla oli kans ekassa haudonnassa sähkökatkos, joka kesti melkein pari tuntia. (kuoriutumis % oli silti hyvä, mut ne tiput ei vain jaksaneet). :smt023 Peukku loppu rutistukseen.
caddy

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Mä kans arvelen, että nuo lämmönheitot kehitysaikana voi tehdä yllätyksiä elämänalkuun kuoriutuessa ja vielä kuoriutumisen jälkeenkin. Saa nähdä. Hemmetin sähkökatkot!!!

Nyt kuuluu jo kyllä terhakka piipitys ja säröjäkin näkyy :smt003
max3

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja max3 »

Seuraavaksi luetaan sit varmaan tipu-uutisia. :smt003
kanamari

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja kanamari »

juu, häälahja oli ihan huippu, toivottu ja sain itse valitakin! :smt038

Mie säädin ainoastaan kääntäasetuksia, nyt en ihan muista mihin. Haudotin maatiaisen munia ja ne on aika pieniä niin säädin sitä kääntymisen kestoa.
Lämpötila sai jäädä tehdasasetuksiin. Hyvin on toiminut näillä!
Kesällä pidin konettakin kanalassa mutta loppukesästä toin taloon sisälle, kun alkoi ilma viiletä niin koneessakin viileni.

Onnea haudontoihin ja toivotaan paaaaljon tipusia tulevalle kesälle!
caddy

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Mitens toi kone muuten sitten käyttäytyy, kun tulee se nollas päivä? Eli kun asetut haudontapäivät loppuu? Kai se silti pysyy päällä, vai sammuuko se? (Ei kai se sammua voi)?
Vastaa Viestiin