Mun hautomaketju :)

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

kanamummo

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Onnea! Montako on jo???
mahannus

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja mahannus »

kanamummo kirjoitti:Onnea! Montako on jo???
aamulla tais olla 7 mut oli tulossa kokoajan lisää, näkeepi kunhan töistä pääsee :)
mirri

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja mirri »

Voi olla ettei ne enään sinne luontoon opi. Ne jää nurkille pyöriin, eikä osaa mennä suojaan. Onnea fasuliineista, kuoriutukoon paaaaljon lisää :smt003
Alholainen

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja Alholainen »

Pedot(kettu, kanahaukka) taitaa olla pahin uhka luonnossa. Jos ei niitä nurkissa pyöri, niin laskisin vapaaksi. Hyvässä lykyssä tekevät vielä luonnon poikueen. Vapauta sellaiseen paikkaan, missä on paljon aluskasvillisuutta, niin pääsevät pujahtamaan piiloon tarvittaessa. Pöljiähän nuo tarhalinnut aluksi ovat ja helppoa syötävää, mutta jospa jokunen selviäisi jatkamaan sukua.
Skuukkeli

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Onnittelut pikku tipuista...

Toivottavasti paluu luontoon onnistuu... :smt002
mahannus

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja mahannus »

mistä noita tipuja oikeen tulee, no hautomakoneesta tietenkin ;)
mikäli laskuissa olen tuolla on jo jotain 15 ja lisää tulee..
jos joku tarvii fasaanin munia, ilmoittakoon koska päästän pian luontoon nuo mun munijat isosta tarhasta.
mirri

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mulle kelpaisi. Saisi uutta verta tuonne sekaan. Ei heikkenisi tuo kanta.
mahannus

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja mahannus »

noniin fasut on jo isoja ja keväällä päästetyt pari nakkua ja ukko tekas 10kpl poikasia maastoon, tuossa tepastelevat sillontällön ruokintapaikalla ..
23kpl tais jäädä tarkalleen näistä henkiin mitä haudottiin, pari kuoli tipuna ja pari vähän isompana.
mahannus

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja mahannus »

2011
No niin nyt on hautomakoneessa 50kpl munia ja päivä 16:sta hautomapäivä menossa.
Jännänä odotellaan miten käy tänävuonna :)
Hannu.K

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja Hannu.K »

Täälläkin noin 50 kpl fasaaninmunia ja 4 kultafasaaninmunaa koneessa laskettu aika ois viikonloppuna
fasunen

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Kauhee kuume alkaa täälläkin nousta kun noita juttuja lukee :smt003 Pari kalkkunaa pitäis koneesta tulla tänä viikonloppuna ja sitten laitankin sinne 40 fasaanin munaa :smt003 Mulla on vielä extra jännää kun jännään minkä värisiä fasuja tulee :smt005 Toinen kukoista on valkokirjava ja yksi kahdeksasta kanasta on myös valkokirjava. (nyt kaikkien mielessä siintää kuva komeasta valkokirjavasta kukosta joka todellisuudessa näyttääkin vanhalta pullasudilta kun on tapellut johtaja kukon kanssa :smt005 )Nämä ovat siis ihan tavis fasuja mutta ilmestynyt vaan joku mutaatio niitten väriin :smt003
mahannus

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja mahannus »

ensimmäinen poikanen syntyi viimeyönä, tänään 24 haudontapäivä.
munissa kuorissa halkeamia useissa ja osassa reikä, nostin kosteudet yli 80%:ttiin.
mahannus

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja mahannus »

päivällä niitä oli jo 4
mahannus

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja mahannus »

Ja taas sama juttu prkl
13 syntyny 50munasta ja päiviä 26.
Munissa monissa näkyi ja osassa vieläkin nokka näkyy mutta viis on jo kuollut pääsemättä munasta pois.
En tiiä onko lämmöt taas reistaillu vaikka kahdella mittarilla oon mittaillu vai onko tuo kosteuden nosto lisäräteillä saanut koneen pohjalle pikkusen vettä joka ois tappanu munaan poikaset sisään.
Vielä muutamissa missä näkyy reikää on selvästi pientä eloa, näkeepi sitten pääsevätkö pois vai kuolevatko.
Joka vuos sama homma, mikähän tässä tökkii? nuo mitkä oon kuolleena ottanut munasta pois ovat ihan kehittyneen poikasen kokoisia ja näköisiä, viimisin oli jo nokka ulkona ja suutaan auko mutta sitten loppu suun liike ja kuolla kupsahti.
mahannus

Re: Mun hautomaketju :)

Viesti Kirjoittaja mahannus »

Haudonnat haudottu, sain kuitenkin 19 elävää piiperoa vaikka menikin vähän penkin alle hautominen..
Oli kylläkin 13 tyhjää munaa että se helpotti vähän tuskaa :)

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

siinä yks kuva piiparoista
Vastaa Viestiin