Muninnan aloitus

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

iracarita

Re: Muninnan aloitus

Viesti Kirjoittaja iracarita »

Miksei nuorikon ensimunia voisi syödä?! :smt005
Mikka

Viesti Kirjoittaja Mikka »

En minä tiiä :smt003 Oon vielä sen verran vihreä tässä hommassa että pitää suoltaa tänne kaikki tyhmät kysymykset jotka päässä pyörii :smt025
Ridemama

Viesti Kirjoittaja Ridemama »

Kysyvä ei tieltä eksy. :smt024 Aina kannattaa kysyä.
albatrossi

Viesti Kirjoittaja albatrossi »

Pirjo kirjoitti:Meillä on ollut selvä merkki muninnan aloittamisella se kun kukko alkaa astumaan kyseistä kanaa :smt005
Minulla on nyt 4 tyrnis nuorikkoa, jotka ovat 4,5kk ikäisiä, kahdella jo harja ja heltat mennyt punaiseksi ja kukko on polkenut jo noin viikon näitä kahta. Voisikohan ne kohta alkaa jo munimaan? :smt017 Minulla on semmoinen käsitys että tyrnikset aloittavat tosi myöhään (noin. 6kk??). Mitenkä muilla tyrnisten pitäjillä? :smt023
Mikka

Viesti Kirjoittaja Mikka »

Joo ainaski nuilla omilla on menny sinne puolenvuoden ikään. Jänskätän millo alkaa nuo uudemmat nuorikot munimaan, toisen pitäisi nyt kesäkuussa. Kukko polkee, mutta paha mennä sanomaan että jos se munii niin minne.. Hengailevat pihalla vapaana ja vanhemmat emännät käy kyllä kanalassa.. Pitäs mennä taas ylisiä penkomaan :smt025
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

mulla tyrnikset ovat aloittaneet munimaan siinä 5-6,5kk aikavälillä. Ja joo kuten joku jo aiemmin kysyi, mutta en huomannut ainakaan että kukaan olisi vastannut -eli milloin kääpiö-kochit alkavat munimaan? Ilmeisesti tosi nuorina? Entäs favet? :) kyselen kun niitä ensikertaa elämässä sain, ja nyt näyttäis myös muutama kana tulleen tipuista ;) eli munia tai kiekumisia odotellen :smt040 eli koska saan näiltä alkaa munia odotteleen? Ikää kylläkin nyt vasta 5-6vkoa, tovin saan odottaa :smt044
albatrossi

Viesti Kirjoittaja albatrossi »

Eilen tuli se tyrniksen eka muna! (25g) :smt023 Kanat ovat nyt vähän reilu 5kk ikäisiä. Kukon polkemaan aloituksesta noin kuukauden päästä voi siis alkaa odottamaan munia. :smt004
Vastaa Viestiin