Omatekoinen hautomakone - se toimii sittenkin!

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
inez59

Viesti Kirjoittaja inez59 »

Kääpiönro 2 tummin näistä kolmesta

Kuva
inez59

taasen yks musta maatiainen :smt001

Kuva
inez59

Tää on sit jännä väritys näillä.. mikähän sille mahtas olla oikee nimitys - näyttävät ihan joltain riistalinnuilta! (Naapuri kasvattaa kyl fasaaneja... :smt005 )

Kuva
inez59

Kääpiö nro 3: vaalein tyyppi...

Kuva
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Onpa metkan värisiä :smt007 :smt007
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kauniita. :smt001
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

:smt007 Harmaa on ihana!! On ne kaikki muutkin :smt003
joonas

Viesti Kirjoittaja joonas »

inez59 onko tuossa sun hautomakoneessa termostaatia?? minkälainen?
Kieku

Viesti Kirjoittaja Kieku »

Hei musta näyttää, että tuo 30.6. kuvassa oleva ruskea olisi kukko. Joko olet nähnyt noiden sukupuolet?
Ripi

Viesti Kirjoittaja Ripi »

Pitihän tätä haudontaa päästä minunkin kokeilemaan, koska kanat itse eivät viitsi. Rakensin inez59 ohjeen mukaisesti hautomakoneen, mutta minulla akvaarion tilalla on Högforsin valurautainen uuninpesä kooltaan 30 x 40 cm. Eristin uunin ulkopuolelta 5 cm:n paksuisella lasivillalla ( luukussa 2,5 cm ) , villan päällä on alumiinifolio villapölyn ehkäisemiseksi.

Pari vuorokautta meni lämmön ja kosteuden säätelyyn. Eilen laitoin munat hautomoon. Nyt vaan käännellään ja odotellaan
:smt020

Suuret kiitokset inez59, kun laitoit hautomakoneesi rakennusohjeen tänne meidän muidenkin käytettäväksi.

- Ripi-
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Taidanpa minäkin kokeilla tämmöistä hautomoa jos en mistään sitä oikeaa saa. Niin ja pitää niitä munia tietenkin olla. :smt003
KotiKotti

Viesti Kirjoittaja KotiKotti »

Varastossa kököttäisi sopivasti kaksi vanhaa terraariota, että arvatkaa kellä iski hautoma into...

Kertaan edellä esitetyn kysymyksen: onko tuossa termostaattia? Itse en kyllä havainnut. Eli tapahtuuko lämmön säätely aukkojen kautta?
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Heheeee.. pian on mullakin hautomo. Akva (vanha terrakäytössä ollut) on, paffilaatikko on, styroksia on... Ritiläkin löytynee, sekä alle tuleva astia.. enää ei tarvita kuin tuuletin ja mittarit ... JIPIIIII Vähänks olen innoissani... tuota on _pakko_ kokeilla tän kesän aikana, ihan pakko \:D/ :headbang: :blob7:
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Nyt taidan kysellä ihan tyhmiä, mutta kun en ymmärrä :smt017 Voisko hautomon tehdä suoraan esim. styroksiseen kylmälaukkuun?
mepatsu

Viesti Kirjoittaja mepatsu »

Mää olen tehny suoraan kylmälaukkuun. leikkasin siihen eteen ikkunan johon laitoin lasilevyn, että on hyvä lasten seurata kuoriutumista. Hyvin onnistu :smt003
Vastaa Viestiin