Vapputappelu

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tiina

Vapputappelu

Viesti Kirjoittaja tiina »

Olin lauantaina semmoset kolme tuntia poissa kotoa. Tultiin iltapäivällä kotiin ja katsoin että ohhoh, mitäs Rauno tekee tarhan ulkopuolella. No menin ottamaan sitä kiinni, niin kappas vaan, jätkällä naama veressä. Se oli päässyt tarhastansa jotenki pois, menny ottamaan matsia Matti-Olavin kanssa verkon läpi ja niin ne oli molemmat naamat ja rinnus veressä.
Mulla on siis kaks ulkotarhaa ja niiden väliä on semmonen...no oisko 50 metriä. Mulla oli kukot vielä viime kesänä samassa tilassa, kun ne oli vielä niin junnuja. Syksyllä sitten kun ne joutui kokonaan sisätiloihin, niiden egot ei enää sopineet samaan tilaan vaan molemmille laitoin omat huushollit. Nyt sitten askarruttaa, että mitäs hemmettiä mä teen kun ne saa taas päästää irralleen? Jos ja kun ne ottaa uudelleen yhteen, tappaakohan ne toisensa, vai antaako toinen periksi ja juoksee karkuun :smt017 Nythän ne vappuna pääsi tappelemaan , verkon läpi tosin, kaikessa rauhassa ja ainakin Rauno oli kyllästynyt ja mennyt takaisin tarhallensa.
Mitähän mun kannattais tehdä? Onko ideoita? Laittaa toinen suosiolla pataan vai kokeilla saisko ne ratkaistua reviirinsä niin että henki säilyy? Vai tehdä jotain muuta :smt017
Alholainen

Re: Vapputappelu

Viesti Kirjoittaja Alholainen »

Meillä vanhempi kukko antoi peräksi Upille ja nyt ovat sievästi olleet vierekkäisissä tarhoissa, vain kanaverkko välissä. Sulla kun ne saa olla kesällä pihalla vapaana, niin tuskin ne toisiaan hengiltä ottaa. Tietty jos rohkeempi kukko omii kaikki kanat itelleen, niin sitte hävinneellä kukolla voip olla aikas tylsää ja se kiukuspäissään järjestää otteluja.
Kalle
bankiva

Re: Vapputappelu

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Meillä myös talven aikana nuo kukot, seitsemän kappaletta, olivat yhtenä päivänä riehaantuneet ja heltat, ynnä seinät veressä. Ajattelin jo kukkopaistia, kuitenkin päätin vähän katsella ketkä lähtevät.
Nyt kuitenkin tilanne on tämän näköinen, joten toimenpiteet jäivät tekemättä.
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Vastaa Viestiin