Huomasitko Kanatar, ja muutkin, että tässäkin ketjussa
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=10&t=394
on paljon tietoa kalkkijalan hoidosta?
Jos kokeilee Strongholdia tai Moilasen sekoitusta niin silloinhan ei tarvitse veden kanssa lutrata. Mutta jos haluaa liotella esim. mäntysuopaliuoksessa niin sitten voi kuivauksen hoitaa ihan tavallisella hiustenkuivaajalla. Sitä muistaakseni käyttää Alicekin kun on pessyt kanasensa näyttelykuntoon

ja muistaakseni Ann75:kin on tätä kokeillut

Tai sitten vain kuivaat pyyhkeellä minkä pystyt ja jätät yöksi lämpimään esim. kylppäriin nukkumaan.
Minä liottelin lämpösessä Fairy-vedessä ja laitoin kukon sankoon ja pyyhkeen päälle. Eli jos Kanatar et halua vesien roiskuvan ympäri ämpäri niin suosittelen rauhoittavaa pimeyttä esim. pyyhkeen avulla. Hyvin pysyi mun kukko siten paikallaan vajaan puoli tuntia.
Stronghold on kuullemma hyvä keino mutta vähän kalliimpi vaihtoehto, varsinkin jos on paljon kanoja. Ja se kuullemma vaatii uusintakäsittelyn, olikos muistaakseni 2 viikon kuluttua? Tämäkin tieto ja annosteluohjekin löytyy yllelaittamastani linkistä. Minä kokeilin kerran Stronholdia 2 kukkoon, ja koska ei ekan käsittelykerran jälkeen näkynyt mitään muutosta, en viitsinyt sijoittaa toiseen käsittelykertaan. Tilasin viikatemiehen sitten... Mutta en väitä etteikö Stronghold tehoaisi, epäilen lähinnä sitä että minä riensin apuun liian myöhään ja siksi ei tuloksia näkynyt. Joten kannattaa alkaa hoitamaan mahdollisimman aikaisin niin pääsee paljon helpommalla.
Laittamastani linkistä löytyy tietoa myös lamppuöljystä ja vaseliinistakin, jos niitä haluaa kokeilla.
Lycka till taisteluun!