koivun oksien silmuja yms. vihreää
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
koivun oksien silmuja yms. vihreää
hei kaikki
oletteko antaneet kanoille koivun oksien silmuja. Olen laittanut koivun oskia veteen ja nyt niissä on silmuja, voiko niitä antaa kanoille syötäväksi ????
oletteko antaneet kanoille koivun oksien silmuja. Olen laittanut koivun oskia veteen ja nyt niissä on silmuja, voiko niitä antaa kanoille syötäväksi ????
Re: koivun oksien silmuja
Loistavaa syötävää! Omalle leivälle hiirenkorvia myös, mahtavat C-vitamiini pitoisuudet
hei Suvianne
kiitti vastauksesta, nyt keräämään lisää koivunoksia, että kanat saavat C-vitamiinia
terkkuja

kiitti vastauksesta, nyt keräämään lisää koivunoksia, että kanat saavat C-vitamiinia
terkkuja

Tuo oli niin hyvä idea, että tidan itsekkin kerätä ison nipun keittiön pöydälle!! Ja pajua myös 

Nää on näitä et periaatteessa tietää,muttei tullu just nyt mieleen
Joten hyvä idea otetaan käyttöön
Joten hyvä idea otetaan käyttöön

Meillä on täällä koivun oksissa jo hiirenkorvat (siis sisällä astioissa), samoin karsin vanhan omenapuun oksia astioihin ja nekin työntävät jo lehteä, sopii linnuille nekin -meillä tosin vielä kaikki nämä menee papukaijojen ruuaksi ja näperrettäväksi -ja kun metsään pääsee ja lumet tuosta vähän sulaa, saa heti laitettuu mustikanvarpuja tulemaan, ne on erityisen haluttua herkkua 

hei vaan
Onpa hienoa miten paljon voi luonnosta kerätä nyt kanoille, vaikka on talvi pahimmillaan. Ei tullut mieleenkään, että mustikan varret ja pajut, koivujen lisäksi
Lisää infoa vaan mitä vielä voi idättää ???
Kiitti kaikille ja terkkuja
Onpa hienoa miten paljon voi luonnosta kerätä nyt kanoille, vaikka on talvi pahimmillaan. Ei tullut mieleenkään, että mustikan varret ja pajut, koivujen lisäksi
Lisää infoa vaan mitä vielä voi idättää ???
Kiitti kaikille ja terkkuja
Olen idättäny ihan kauraa ja ohraa.
Sellasessa siivilässä on helpoin. Ja sitä ei huuhdella kokoajan kuten jotain alfa alfaa. Käännellään vaan. muuten ne homehtuu helpommin.
Sellasessa siivilässä on helpoin. Ja sitä ei huuhdella kokoajan kuten jotain alfa alfaa. Käännellään vaan. muuten ne homehtuu helpommin.
^kertoisitko vielä miten idätät kauraa?
mä olen idättäny vehnää ihan idätysastiassa,mut taitaisi siis voida hoitaa sen vähemmälläkin...?
mä olen idättäny vehnää ihan idätysastiassa,mut taitaisi siis voida hoitaa sen vähemmälläkin...?
Kaura idätetään ihan kuin vehnä.
En tiedä miten olet vehnän idättänyt. Mutta oikeasti sitä ei huuhdella päivittän ihan vain sekoitellaan.
Itse laitan liotuksen jälkeen siivilään kaurat ja huuhdon hyvin ja jätän siivilän pöydälle lautasen päälle. Sekoittelen aina aamulla ja jos vaikuttaa kuivalta suihkutan hieman vettä.
Nyt en ole idättäny, kun pehkun on reunoilta sopivan lämmin. heittelen ja sekloittelen jyvät sinne ja käännän parin päivän välein. niin sieltä ilmestyy hirveesti itjua.
Kanat on ihan innossaan, kun näkee minulla talikon.
En tiedä miten olet vehnän idättänyt. Mutta oikeasti sitä ei huuhdella päivittän ihan vain sekoitellaan.
Itse laitan liotuksen jälkeen siivilään kaurat ja huuhdon hyvin ja jätän siivilän pöydälle lautasen päälle. Sekoittelen aina aamulla ja jos vaikuttaa kuivalta suihkutan hieman vettä.
Nyt en ole idättäny, kun pehkun on reunoilta sopivan lämmin. heittelen ja sekloittelen jyvät sinne ja käännän parin päivän välein. niin sieltä ilmestyy hirveesti itjua.
Kanat on ihan innossaan, kun näkee minulla talikon.

Nosto...
Kipinkapin hakemaan oksia kahvipöydän kaunistukseksi, niin saavat kanatkin sen jälkeen herkutella.
Koivunoksista ja tulppaneista saa sievän kimpun kahvipöytään.
Kipinkapin hakemaan oksia kahvipöydän kaunistukseksi, niin saavat kanatkin sen jälkeen herkutella.
Koivunoksista ja tulppaneista saa sievän kimpun kahvipöytään.
Nythän on myös loistava aika käydä herukkapuskat harventamassa
. Ja nekin sinne maljakkoon kasvattamaan lehtiään, niistä saa vallan mainiota teetä
ja meillä on myös kanasetkin niistä pitäneet (lehdistä siis, en ole teetä tarjonnut).
Tuli noista kauranidätyksistä mieleen, että mulla alkuun taisi olla hiukan runsaat ruokinaotteet kun viskelin kauranjyviä pehkuihin kun meillä alkoi ensimmäisenä kanallisena kesänä sisäkanalan lattia kasvamaan kauraa (siis oikein kunnon kauranviheriömatto)
, kanat kyllä tykkäs 

Tuli noista kauranidätyksistä mieleen, että mulla alkuun taisi olla hiukan runsaat ruokinaotteet kun viskelin kauranjyviä pehkuihin kun meillä alkoi ensimmäisenä kanallisena kesänä sisäkanalan lattia kasvamaan kauraa (siis oikein kunnon kauranviheriömatto)

Rairuohot kanoille!
Nyt, kun pääsiäinen on menny ja rairuoho alkaa olemaan ylipitkää, niin se kannattaa
käydä kippaamassa kanalaan (jos siis on istutettu multaan). Kanat saa siitä paljon kaipaamaansa
vihreää ja multakin sulautuu pehkuihin ihan hetkessä, kuten tiedätte.
käydä kippaamassa kanalaan (jos siis on istutettu multaan). Kanat saa siitä paljon kaipaamaansa
vihreää ja multakin sulautuu pehkuihin ihan hetkessä, kuten tiedätte.

Re: Rairuohot kanoille!
Mä syötin ne ankanpoikasille, näytti kyllä hyvin maistuvan niillekkin.
tosin mullat heitin sitten ulos pensaan juurelle, kun mun ankkavauvat on vielä sisällä..