Kalkkunoista

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
maunu_muori

Re: Kalkkunoista

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Voi hildur.. kato voihan sitä erehtyä.. etkö ookkin samaa mieltä että Usko kosiskelee Ushvaa.. ja toivoo pikasta siipeenvetoo...vai olisko kaikki UU-nimet ny menny sekasin.... Kuva Ulpukasta vois olla paikallaan... sieltä tulee tietty ottalertsulla varustettu helvatan komee sinikurkku uros.. tai sit kiiruulla äijää kehiin, ettei ne eukot hätistele Ushvaa hengiltä :smt005.. aika tavalla tossa on pronssinnäköö joukossa, pitäskö sen olla puhas mustis... entäs jos onkin hyridiä ja siks kasvo vauhilla...onks tommonen täysin poissuljettu mahollisuus
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

HaHaa! Näköjään ei ole kalkkujen sukupuolitunnistus niin helppoa kuin luulin! Edellinen poikue onnistui ja silloinhan jopa kehuin, että helpompaa kuin kanojen sp-tunnistus :smt005
Joo...mä oon Muoriskan diagnoonista täysin samaa mieltä! Kana tuo on ja äärettömän kesy kana, kun Ushvaa kosiskelee, että hyvin on siellä kalkkunankesytys onnistunut!
Tuo on puhtaan pronssiakan ja pronssi+mustiskukon jälkeläinen, ei ole hybridejä meillä ikinä ollut.
maunu_muori

Tota mää tarkotin että oli siis mustaa ja pronssia ja kun ne on kahta täysin eri kantaa niin HYBRINI on oikee nimi.. ei tarkota lihabuttiseosta.. ja siks ne kasvaa kun on geenit monimuotoset!
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Eikös sekarotuinen tai risteytys tai 'jotain sinne päin' ole kuitenkin parempi nimitys kuin hybridi? Ainakin itse käsitän tuon hybridin tarkoittavan hyvinkin pitkälle jalostettua kalkkunaa tehotuotannossa...
maunu_muori

kasvinjalostuksessa ainakin se tarkottaa jotain muuta... mut en käy kinaan tänään... kun en jaksa oikein tän olon kanssa.. on senvarran tota possua liikeellä.. josta juohtukin mieleen että possukoilla just toi eri kantojen tai pitäskö sanoo rotujen kahden tai kolmen sekottamisella saadaan kaikkein parhain kasvunopeus aikaseksi.. siis esim durocXmaatiainenxhampshire.. se on hybridi...
oliskohan tässä jotain siihen suuntaan http://opetus.ruokatieto.fi/Suomeksi/Nu ... anjalostus.. tässä on se määritelmä mitä tarkottaa hybridi .. tosin vähän kyseenalasessa yhteydessä
http://fi.wikibooks.org/wiki/Koristeham ... slajikkeet :smt005 .. eli kolmen eri alalajin risteytys.. :smt023.. pitäsköhän kaivaa vähän vähemmän kyseenalanen aihe.. hetkonen.. noo vaikka tässä
http://fi.w3dictionary.org/index.php?q=hybrid

tai tässä ihan kiva määritelmä :
http://www.riinannaatala.tarinoi.net/50..

Eli määritelmä ilmeisimmin tarkoittaa usein useamman kuin kahden linja risteytystä....tässä kalkkunoitten kohalla yks muoto:
http://liha.ruokatieto.fi/Suomeksi/Tiet ... Siipikarja.. ei siis välttämättä käytetä tehotuotannon tunnusmerkkina vaan kuvastaa sitä että kahdella tai useemmalla erillään olevalla kannalla saadaan jotain aikaseks joka on parempi kun nää alkuperäset yksittän, jollain halutulla mittarilla mitattuna, mikä se sitten onkin missäkin tapauksessa.. TIPSII.. voisko olla näin ??
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Tässä on Ulpu yöorrella:
Kuva

Se on edelleen arempi kuin Usko, mutta ei mikään kovin arka kuitenkaan. Ulpun mielestä Uskon käytös on ilmeisesti typerää, sillä heti kun Usko alkaa mua liehittelemään niin Ulpu käy nyppimässä sen päätä. :smt002
maunu_muori

Kyllä teillä nyt tarvitaan URHOO... tyttöhän tääkin on ... ja pikasesti kun kerran ullalla halut on tapissa.. heh heh.. tota.. ihan vakavasti ottaen.. koitas lyhentää päivän pituutta, ettei ala vielä toi pesintäkausi. Toi käytös vähän viittaa siihen et hormoonit on virittäytyneet liian aikasin....niitten kuuluis alkaa muninta ja parittelukäyttäytyminen vasta maalis-huhtikuussa
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Tiiäkkö se on varmati miehenkipiä.
Mulla toinen kalkkuna tekee vähän samaa meiän kukolle. Siis kanojen kukolle. Se on ihan rakastunu kiljukaulaan.
Seuraa kuin hailaivaa, kylpee vieressä ja istuu orrella vieressä ja ajaa kanoja pois. Sitten se menee matalana tuijotteleman kukkoa ja sievästi nokkasee sitä pään alueelta. ne saattaa tuijotella toisiaan vaikka kuinka kauan :smt005
Suvianne

Ushva!!
Oen ihan varma, että se miehenkipee.
Minun toinen kalkku on oikeasti rakastunut kukkooni.
Näin eilen täysin samaa käytöstä kukon edessä.
Se menee ihan maaten ja ikäänkuin heijaa hetken ruumistaan. Kuin kanaemo joka menee munien päälle ja laskee päänkin sillai alas. Siis pää on ylhäällä mutta kaula mahdollisimman "harteitten välissä"
Jos tästä kukaan mitään ymmärtää.

Kukko ei tajunnu niin se meni taas kukon tyko ja kukolla vahingossa tippu nokasta jotain, niin kalkkuna söi sen kuin se olis hänelle tajottu ja sitten taas kukon eteen lätyksi!! :smt005 :smt005
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Suvianne: se sun kalkkuna tarjoo itteensä sille sun kukolle, se on niiden paritteluasento :smt005 Ne on asuneet koko lapsuutensa kanalauman jatkeena joten olisko sieltä jäänyt vähän "vaikutteita".Ja onhan se Kiljukaula komea mies :smt002
Ushva: mulla olis sun akoille pronssiuros tarjolla :smt006
Suvianne

:smt005 Ai ku mua naurattaa!!
Kiljukaula parka on niin uskollinen kanoilleen!
Ei ymmärrä eksoottisen rakkauden päälle!

Tuli mieleen taas kun syötin aamulla lintuja ja Urkkikalkkuna tykkäsi kaalisalaatista kovasti. Ja odotti sitä aina katsellen silmillään. Että mten niitä niin vihaisina pidetään. kyllä nämä sinun on suorastaan lempeitä!!
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

No ei kai se auta ku hommata mies noille mun kalkkunoille. Usko jatkaa edelleen lättyilyään, tosi hankalaa tehdä mitään kanalassa kun saa jatkuvasti varoa etten astu sen päälle. Se siirtyy jatkuvasti mun jalkoihin kököttämään. :smt057
Suvianne

:smt005 Taidat olla aika ihana linnuillesi, kun noin on vamis naimisiin menemään!!
Suvianne

Olen pitäny niin poikasena meiän kalkkupoikaa,,
Ja menin sitten iltavuorolle kanalaan.
Niin yhtäkkiä se kkamalan kokoinen kalkkuna seisoo tytön päällä ja polkee selkää jaloillaan..
Siis vaikka kuinka kauan. Polkee ja polkee ja toinen kärsivällisesti alla.
Luulin että ei tapahdu ikänä mitään, kunnes sitte yhtäkkiä parittelivat.

Polkeeko ne aina noin kauan vai olinko minä häiritsemässä vai poju kokematon ja pasmat sekaisin vai mitä ihmettä??
Nyt mun on jo pakko antaa nimi sille kun sehän on jo mies!
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

No eihän tosi mies mikään mister minute ole :smt040 Kalkut kosiskelee ensin ja sitten tyttö asettuu maate ja gentleman könyää selkään. Mitä isompi kukko ja pyöreämpi akka, sen kauemmin kestää että pääsee asemiin. Monesti on naurettu noiden suvunjatkamispuuhille.

Ei kun nimeä keksimään, miten olisi Eros?
Vastaa Viestiin