metsän antimia

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pyrstö

metsän antimia

Viesti Kirjoittaja pyrstö »

Sieltä löytyy runsaasti satoa; mustikoita, puolukoita, sieniä, kanoja.......?????
:smt013 :smt013 :smt013
Kyllä taas näkyi ihmisten raadollisuus... olen puolen viikkoa jahdannut ns kesäkanoja kun hankkiutuminen niistä eroon laillisilla konsteilla on ylivoimasen vaikeata ja päätetään hylätä metsään.
Sain talteen kaikki paitsi yhden jonka kettu oli pöllyttänyt suo ojaan aikaisemmin. Kyllä taas meni usko ihmisiin, ei voi muuta todeta.

Kilttejä,kesyjä, kivoja kanoja ja komia kukko pääliskaupaksi.Maatiaisilta näyttää. Eikö olisi voinut lahjoittaa näitäkin tai myydä jos ei itse ei enää kesän jälkeen halua pitää? Onko pakko hylätä metsään?
Suwitsu

Re: metsän antimia

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Ei voi olla todellista!!!! Miten jotkut pystyy?
Nimimerkillä kaksi päivää tippa linssissä hakenut kadonnutta kanaa metsästä
pyrstö

Kyllä se sieltä löytyy suwitsu! Usko meinasi minullakin mennä kun kilometri tolkulla suota joka suuntaan. Hae läheltä, ojan tai vesikipon lähettyviltä. Kana ei ole niin tyhmä että hylkää veden tai ojan pohjan. Niinkauan kun ei sulkakasaa löydy, on toivoa. Kana osaa myös lymytä ovelasti, tämä viimeinen metsäkana löytyi lymyilemästä varpupusikosta kolmen päivän etsinnän jälkeen, noin 20 metrin päästä mihin olivat jätetty.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onneksi se Suwitsun kana löytyi jo.
Mutta on kyllä karmiva tapaus tämä pyrstön kertoma juttu :smt009 Kaikenlaista kesäkanan pitäjää sitä onkin :smt021 Jos sulla on tiedossa mokomat, niin ilmoititko millekään taholle?
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Oho
Voiko joku tosiaan olla niin pönttö, että jättää kanat metsään??? Vai olisko ne kuitenkin karanneet jostain? :smt017
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Se meidän kana tosiaan löytyi ihan uskomattomalla tuurilla, mutta toivo meni jo ensimmäisen yön jälkeen..
pyrstö

Kyllä ne oli hylätty sinne metsään, toista kilsaa on asutuksiin ja mökkeihin. Minulla taitaa olla ainoat kanat lähitienoossa. Fiksua toimintaa, mökki tyhjäksi, vene talviteloille ja kanat metsään. Näinhän ne toimii kesäkissojenkin kanssa. :smt021

Ilmoitus on tehty, plus lisäksi naapurin mieskin pisti puskaradion liikkeelle. Hän tuntee melkein kaikki ja sanoi että täältä kylältä ne eivät ole.Hänhän minulle niistä soittikin ja sanoi ettei uskonut korviansa kun sai puhelun illalla hänen tuttavaltaan. Neljä kanaa ja kukon sain talteen silloin illalla ennenkun pimeys tuli, yksi raukka jäi metsään ja kolme päivää kahlasin pitkin suota sen perässä ja voi sitä helpotusta kun vihdoin löytyi! Kiitos kyllä kuuluu koirilleni, oli piilottanut itsensä tiukkaan varpumättääseen.

Hienoa suwitsu että löysit kanasesi :smt041
Vastaa Viestiin