Eka muna!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
mirri

Eka muna!

Viesti Kirjoittaja mirri »

Voiko tää nyt olla mahdollista? Muusa mitäs nämä tämmöset tyrnikset on? Siellä oli väsättynä jo ensimmäinen muna!
Pakko olla nää tyrnit, tai sitten kukko joka on muninut. Mutkun eihän kana voi vielä munia 4kk ikäisenä :smt017
Enkai mää nyt ala niille sitten syöttämään munitus rehua. Eikö tuon ikäinen vielä saa kasvaa rauhassa?
Kalkkia oon tietty antanut, kun sitähän ne tarvii muutenkin.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

No, onnea kummiski eka munasta! :smt003
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Onnittelut :) Meillä alkoi viime vuonna faverollet munia myös jo 4 kuukautisina. Siitä lähtien on koko talven tullut melkein joka päivä muna jokaiselta nuorelta kanalta.
raakku

Re: Eka muna!

Viesti Kirjoittaja raakku »

Hip hei! Löytyi sopiva topiikki - ei tarvi aloittaa uutta :smt002
Tänään se sitten tapahtui: ensimmäinen muna! (Moninkertaisesti jaettu ilo on tuhatkertainen ilo :smt003 )Onneksi ukkokulta sai pesäkopit poikain avustuksella valmiiksi.
Lapset ovat käyneet ahkerasti pesiä penkomassa, mutta mitään ei ole heinän seasta löytynyt. Iltapäivällä nuorimmainen päästi kanaset pihalle. Annikki Tähti erkaantui muista ja käyttäytyi epäilyttävästi. Annikki viipotti sisälle ja ulos, sisälle ja ulos - pesään ja pois, pesään ja pois. Minä vakoilemaan Annikkia (kyykistelin ja kurkistelin nurkan takana) ja Annikki tirkisteli minua kaula pitkällä pesästään, että mitähän tuo akka meinaa. :smt017 Aina, kun Annikki oli mennyt takaisin ulos, minä viuhahdin muina naisina munajahtiin. Mutta mitään ei löytynyt. Läksin sitten koiranuorikon kanssa tottelevaisuutta harjoittelemaan. Kun saavuimme takaisin kotiin, pihalla oli meitä vastassa munakulkue: juhlat pystyssä Annikki Tähden puserruksen kunniaksi. Muna oli kaunis - kuin PIENI pääsiäismuna. Painoa sillä oli 28 grammaa - puolet vähemmän kuin kaupan munilla. Mutta meidän mielestämme se oli maailman kaunein muna :smt041
ankkanen

Viesti Kirjoittaja ankkanen »

Meilläkin tuli eilen eka muna ja tänään oli päättänyt koko porukka antaa palaa :smt003
Marika

Viesti Kirjoittaja Marika »

Meillä on myös nyt vasta alettu munimaan, oisko nyt noin kymmenisen munaa tullut. Lapsista se on kivaa käydä tarkistamassa joko on tullut uusia munia.
SannaT

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Taitaa nuo Tyrnikset olla jotain supertipuja kun meilläkin munii jo kaksi ja on n.4,5kk vanhoja.

On se vaan kiva hakea munia OMILTA kasvateilta :smt003
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mä en oo ees huomannut että mua on tämmösessä topicissa huudeltu :oops: mut ei se mitään, parempi myöhään kuin ei silloinkaan :smt080
mirri: kyllä voi! :smt003
No 4kk on kyllä aika aikainen, mut 4,5kk iässä meillä on useempikin tyrnis aloittanut munimaan.
Kyllä vaan, tyrnikset on ihan super :smt040
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

AiJai! Tyrnis-esittelyssä muninnan alkamisiäksi sanotaan n. 24 viikkoa. Pitäisikö sitä muuttaa, kun niin monella muninta alkaa huomattavasti aikaisemmin? Huhuu: Muusa ja muut tyrniskanailijat?
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Musta tuntuu että sen esittelyn vois muutenkin päivittää, mulla olikin mielessä joku juttu jota just nyt en tietenkään muista :smt002 mistä meinasin että tarttis tarkistaa tiedot... mä voisin katsoa sen läpi ja uudelleenkirjoittaa tässä joku päivä (muistuta Hilta jos ei ala kuulumaan mitään...) ja jos jollain muulla tyrnisharrastajalla on jotain vinkkiä niin niitä otetaan vastaan :smt001
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Oukkei! Hyvä homma!
Vastaa Viestiin