Miten kanat ja ankat tulee keskenään toimeen?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Hilmuska

Kanat ja ankat kämppäkavereiksi?

Viesti Kirjoittaja Hilmuska »

Meillä oli kanat murtautuneet aamulla ankkalan puolelle ja sielläpä koko porukka odotteli aamulla rivissä ilmeisen hyvässä yhteishengessä.
Jotenkin olen ajatellut, ettei niitä voisi pitää samassa tilassa.. vaikka toisaalta kesäisinhän ne kyllä pinkovat pitkin pihamaata yhdessä porukassa.

Sopivatkohan nuo yhteen vai käyvätkö ankat isompina pomottelemaan ajanmittaan? Kokemuksia kanojen ja vaakujen yhteiselosta? :)
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No, ankathan kastaa joka paikan....
En suosittele!
Toki silleehän se menee varmaan hyvin että kanat pääsee ankkojen puolelle mut ankat ei kanojen puolelle.
Hilmuska

Viesti Kirjoittaja Hilmuska »

Ankoilla on erikseen määritellyt kylpylähetket, joten sinänsä ankkalan puolikin on suht kuiva. Vaikka kyllähän se juomavettä loiskuttaa kaikkialle jossain määrin.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Ja voihan sitä kokeilla miten yhteiselo sujuu!
Jos on ihan mahdotonta ni erottaa porukan.
Ei siinä varmaan mitään estettä ole niitä yhdessä pitää.
Hilmuska

Viesti Kirjoittaja Hilmuska »

Niin, no meidän ankkapoijjaat on kyllä olleet aika sopuisia joten ei kai ne huomiseen mennessä ole kanoja teilanneet.. ainakaan kaikkia.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Meillä ankat ovat kyllä sovussa kanojen kanssa, mutta en mä silti varsinaisesti samaan laittais.. (Paitsi pihalla.) On mun mielestä ankkalassa aina kosteampaa ja paskaisempaa, vaikka miten kuivittaa! Ei kiva alusta kanoille..
pekko

Viesti Kirjoittaja pekko »

Meilläkin myskiankkojen seurana kaksi kanaa tällä hetkellä.Hyvin tulevat juttuun.Joskus ruokia viedessä ankat saattavat ajaa kanat hetkeksi toiseen päähän mökkiä,mutta eipä muuta nahinaa koskaan ole :smt002
Hilmuska

Viesti Kirjoittaja Hilmuska »

Kanat ja ankat ovat nyt hengailleet yhdessä jnyt siis pari päivää eikä mitään kärhämää ole ollut havaittavissa tehostetusta valvonnasta huolimatta. :smt003
Ankkapojille on ilmeisesti kaveriseura tehnyt hyvää, koska en ole huomannut niiden enää kinastelevan keskenään.. Ehkä niillä oli tylsempää kaksistaan ja siksi piti nahistella välillä.
Kaakattaja

Miten kanat ja ankat tulee keskenään toimeen?

Viesti Kirjoittaja Kaakattaja »

Siis voiko ankkoja pitää samoissa tiloissa? Tarvitseeko ankat uimapaikan talvellakin?
Samaa ruokaa kuin kanoille? Voiko ankat olla pihapiirissä irti, miten iso reviiri vai lähteekö ne edemmäskin
vaeltelemaan... Niin ja mitenkäs iso lammikko sitä pitäisi olla? 2 ankkaa ehkä ja tarvitseeko olla uros ja naaras...
Noita kelta nokkaisia taapertajia tässä on haaveiltu, mutta vähän mietityttää vielä, kun on ihan vihreä
tässäkin asiassa :). Valaiskaa vähän pliis.. pääsen sitten ukon kimppuun vinkumaan lisää elikoita tähän kaaokseen... :O
Alice

Re: Miten kanat ja ankat tulee keskenään toimeen?

Viesti Kirjoittaja Alice »

Minä olen huomannut että kanat ja ankat välttelevät jonkin veran toisiaan,mutta eivät ole toisaalta vihamielisiäkään.Ankat tarvitsevat uimapaikan talvellakin jotta pääsevät pesulle,ja ennen kaikkea silmien pesu on tärkeää niille.Meillä on matala amme talvellakin niille,joka on helppo tyhjentää ja pestä päivittäin.Minä odottelen muuten tänä viikonloppuna syntyväksi Mignon-ankan poikaisia joita Hilda-ankka on hautonut huolella puolisonsa vahtimana nyt 27 vrk. :smt007
Skuukkeli

Re: Miten kanat ja ankat tulee keskenään toimeen?

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Lykkyä Alicelle, toivottavasti kaikki menee hyvin... :smt003
Martta

Re: Miten kanat ja ankat tulee keskenään toimeen?

Viesti Kirjoittaja Martta »

Meillä oli kanat ja ankat vierekkäisissä häkeissä ja kulkivat peräkanaa ulos. Olivat ihan vapaana ulkosalla ja söivät samoista kipoista. Yhteiselo sujui ihan mukavasti paitsi keväisin urosankka jahtasi pää kolmantena jalkana toista kukkoa. Saattoivat koko päivän painella peräkkäin pihalla mutta tätä vaihetta ei kestänyt montaa päivää. Meillä ei ollut lammikkoa vaan kylpivät kaikenlaisissa vannoissa ja sen vuoksi varmaan kyllästyinkin kun sotkivat niin paljon. Ja ankanpaska on karmeaa velliä varsinkin kun sitä on pitkin pihamaata. Muuten ihan mukavia otuksia ja munat hyviä leivontaan. Eivätkä lähteneet pihasta mihinkään vaan kulkivat kanojen kanssa samassa aikataulussa yöpuulle.
Vastaa Viestiin