Varaslähtö?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kanamummo

Re: Varaslähtö?

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Sera, tässähän oli hiljan juttua että maatiaiskukko oli nopauttanut näädän hengiltä. Näätä oli ängenny päätä verkonsilmästä läpi pahoissa aikeissa ja kukko tääkäs sitä silmästä läpi suoraan aivoihin, näätä halvaantu siihen ja isäntäväki ryntäs metelin kuultua paikalle. Että eipä nää ihan avuttomia sit aikusena ole, rankka kukko!! :smt040
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Vitsit kun pitää olla niin hölömö.
Tätä päivää on ootettu ku kuuta nousevaa, ja nyt oon sit ihan sormi suussa. Voisko joku viisaampi auttaa?
Mulla on siis kanala, josta kulku katettuun ulkotarhaan, josta kulku puutarhaan. Kanat ja naurukyyhky on menneet ulos tarhaan ja sisään tahtonsa mukaan, mut mitäs mää nyt teen? Tänään sais vihdoin avata ton puutarhan portin, mut sithän toi nauru lähtee omille teilleen. Jos taas suljen sen sisälle kanalaan, niin frouvat ei pääse päivällä munimaan. En millään raaskis änkeä sitä tohon sen naurettavan pieneen entiseen "kaupunkiyksiöön" ku muut hilluu pihalla. Naurukyyhky muuten polkee erästä kanaa, huonolla menestyksellä tietysti, mutta yritystä on. Auttaakee nyt pöpiä hädässä?
maatiaiskukko
sussex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

kanamummo kirjoitti:Sera, tässähän oli hiljan juttua että maatiaiskukko oli nopauttanut näädän hengiltä. Näätä oli ängenny päätä verkonsilmästä läpi pahoissa aikeissa ja kukko tääkäs sitä silmästä läpi suoraan aivoihin, näätä halvaantu siihen ja isäntäväki ryntäs metelin kuultua paikalle. Että eipä nää ihan avuttomia sit aikusena ole, rankka kukko!! :smt040
On siinä ollut sivusta seuraajalla kattelemista... :smt005 :smt041
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Viiru pistää kyyhkypuolelle ton kyssärin niin KP tai Moilanen auttaa! Mä auttasin mielelläni mutten osaa :smt012
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Laita, viiru, kanoille munintapesä pihalle, niin kyyhky saa ulkoilla niin kuin tähänkin saakka. :smt045
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Laitoinki eilen sit pihalle pahvilaatikkopesän, joka oli sisältä vanha ja tuttu.
Yksi rouva oli mulle täysin tuntemattomalla tavalla silti päätynyt sisälle munimaan, en siis todellakaan tajua miten. Pahvipesässäkin oli kyllä käyty munimassa. Kyyhky ressukka tepasteli koko päivän aidanviertä naureskellen hermostuneesti, en tiiä lähtiskö se ees mihinkään kana-naistensa luota, vaikka portti olis aukikin. Kerran aiemmin keväällä se pääsi karkaamaan ja näin sen vielä illalla naapurin koivikossa tosi ylhäällä lemmenlauluja huutamassa, mut aamulla se oli oottamassa kanalan ovella ja kyllä maistui aamupala. Onneks ei haukka vieny.
Purin eilen kanalasta sisustukset, kun tänään aion vaihtaa pehkun ja porukka oli tosi näreissään, kun kaikki oli viety. Orretki jo irrotin, mut aattelin et kai ne yhden yön voi lattialla nukkua. Varmuudeks jätin pienen yövalon, et näkevät jos vaikka tulee rotta.
Vastaa Viestiin