Kukko tarjoaa kierroksen
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Kukko tarjoaa kierroksen
Tuonne kanalaan kun vie jotain herkullista, esim. kastematoja tai ruuantähteitä niin alkaa kukon oma show. Kukko näyttää nokallaan herkkuja ja pitää meteliä, että kanaset tulevat sitten syömään ne. Kukko hyvin harvoin syö itse mitään näistä ylimääräisistä ruuista.
Itselläni on kokemusta vasta kahdesta kukosta ja nämä molemmat ovat olleet tosi kilttejä ja lähes kanojen tossun alla. Eiköhän tuo sinänsä ole aika normaalia käytöstä, kun ulkona ollessa se aiempi kukkokin aina löytäessään herkkuja kutsui kanat jaolle. Mutta onko näin aina? Onko muilla kokemusta vahvempiluontoisista todellisista kanalan kunkuista, ovatko ne aina näin herrasmiehiä?
Itselläni on kokemusta vasta kahdesta kukosta ja nämä molemmat ovat olleet tosi kilttejä ja lähes kanojen tossun alla. Eiköhän tuo sinänsä ole aika normaalia käytöstä, kun ulkona ollessa se aiempi kukkokin aina löytäessään herkkuja kutsui kanat jaolle. Mutta onko näin aina? Onko muilla kokemusta vahvempiluontoisista todellisista kanalan kunkuista, ovatko ne aina näin herrasmiehiä?
Mulla on ollut pääosin herrasmieskukkoja, jotka liehittelee daamejaan kaikin keinoin. Kanat ovat sillä tavoin huomioituina myöntyväisempiä kanamaiseen seksiin. Mutta kaksi rähisijä-raiskaajakukkoakin on ollut (toinen oli kääpiökochin ja toinen maatiaisristeytys). He söivät ensin, sitten halusivat "pesää" vaikka väkisin ja sen jälkeen eukkoa lennätettiin ympäri pihoja. No mä ne kukot kesytin 

meillä kyllä ruokakipolle menee kaikki, kukko ensimmäisenä, syömään. Mutta huomasin tuossa, kun kastematoja vein (yksitellen), niin kukko tuli kyllä hakemaan kädestä, mutta yhtään ei syönyt itse. Kai se sit kuitenkin on herrasmies, tai kanat tarpeeksi röyhkeitä.
On muuten tuon kastemato-päivän jälkeen olleet kaikki aina ovella rivissä, kun vain kuulevat mun olevan tallissa.

On muuten tuon kastemato-päivän jälkeen olleet kaikki aina ovella rivissä, kun vain kuulevat mun olevan tallissa.

Tuo on niin naurattanut minua. Alho on herrasmies, kujertelee ja osoittelee kanoille herkkuja, oikein kutsuu syömään. Brahma kiiruhtaa sulat suorina herkun luo, nappaa suuhunsa ja nielaisee salamannopeasti... Toisinaan muistaa olla herrasmies ja antaa kanasille ensin, mutta jotkut ruuat vissiin vaan on niin herkkua, ettei pysty vastustamaan kiusausta. 

Mä kans naureskelin tänään, kun toin kotkoille sämpylän pihalle ja tarjosin aika isoja palasia (mitkä meni sopivasti verkon silmästä), niin Kultsi jopa paloitteli ne kanoille sopiviksi suupaloiksi. Ja kauhea esiintyminen, kun hankki NIIN hyvää evästä.
Taktisesti vielä yritti olla koko ajan kanojen ja verkon välissä, ettei kanat päässeet itse hakemaan paloja, mut kyllähän noi akat välillä hakivat Kultsin selän takaa.
Ja hyvin näytti sujuvan se paloittelu ihan kanoilta itsekin.

Re: Kukko tarjoaa kierroksen
Eilen oli kyllä taas niin hauskaa seurata kotkoja...
Aino löysi älyttömän ison kastemadon, mut ei sen mielenkiinto riittänyt kovin pitkään sen kanssa, kun ei sitä syömään pystynyt. Muksut sit kuskas madon Kultsille ja Kultsi tietty tarjosi sen kanoille, Yllätys, et ahne-possu Milla oli se joka madon sai Kultsilta, mut Kultsipa käytti tilannetta hyväksi ja hyökkäsi polkemaan Millaa, jolla siis edelleen kastemato suussa. (Oli muuten ensimmäinen kerta Armin tulon jälkeen, kun näin Kultsin polkevan Millaa.) No, Milla tästä järkyttyneenä tiputti kastemadon ja Armi oli sitten se onnellinen, joka tuon madon söi.
Kultsi on muutenkin nyt ihan hömelö, kun joka päivä päästän koko lauman pihalle, et Mimmikin tottuisi takas laumaan. Kultsilla on aina vähintään yks kana hukassa (se ei osaa laskea kolmeen), mut yleensä kanat viipottaa ihan toisella puolella pihaa, missa Kultsi on. Hauska seurata miten Kultsi löytäessään herkkuja potpottaa tohkeissaan pitkän aikaa ja hämmentyy viimein, kun ei yksikään kana juoksekaan katsomaan. Yleensä vielä katselee hetken ympärilleen, ennenkuin hotkaisee löytämänsä herkun. Sitten sille tuleekin kiire etsiä kanat.
Eilen Kultsilla oli pitkään Milla kateissa, joka oli mennyt tarhaan orrelle lepäämään. Kultsi selvästi etsi Millaa pitkään ja kun lopulta sen löysi oli selvästi kiukkuinen Millalle. Milla ihan joutui juksemaan (ja tämä pitäisi nähdä ominsilmin, et ymmärtäis
Millan lempinimi, kun on lyllerö), kun Kultsi antoi sille vauhtia tarhasta ulos ja yläpihalle, missä lauma oli ollut ennenkuin Kultsi huomasi Millan puuttuvan. 

Aino löysi älyttömän ison kastemadon, mut ei sen mielenkiinto riittänyt kovin pitkään sen kanssa, kun ei sitä syömään pystynyt. Muksut sit kuskas madon Kultsille ja Kultsi tietty tarjosi sen kanoille, Yllätys, et ahne-possu Milla oli se joka madon sai Kultsilta, mut Kultsipa käytti tilannetta hyväksi ja hyökkäsi polkemaan Millaa, jolla siis edelleen kastemato suussa. (Oli muuten ensimmäinen kerta Armin tulon jälkeen, kun näin Kultsin polkevan Millaa.) No, Milla tästä järkyttyneenä tiputti kastemadon ja Armi oli sitten se onnellinen, joka tuon madon söi.

Kultsi on muutenkin nyt ihan hömelö, kun joka päivä päästän koko lauman pihalle, et Mimmikin tottuisi takas laumaan. Kultsilla on aina vähintään yks kana hukassa (se ei osaa laskea kolmeen), mut yleensä kanat viipottaa ihan toisella puolella pihaa, missa Kultsi on. Hauska seurata miten Kultsi löytäessään herkkuja potpottaa tohkeissaan pitkän aikaa ja hämmentyy viimein, kun ei yksikään kana juoksekaan katsomaan. Yleensä vielä katselee hetken ympärilleen, ennenkuin hotkaisee löytämänsä herkun. Sitten sille tuleekin kiire etsiä kanat.

Eilen Kultsilla oli pitkään Milla kateissa, joka oli mennyt tarhaan orrelle lepäämään. Kultsi selvästi etsi Millaa pitkään ja kun lopulta sen löysi oli selvästi kiukkuinen Millalle. Milla ihan joutui juksemaan (ja tämä pitäisi nähdä ominsilmin, et ymmärtäis