Kylmyys vois kyllä olla syynä vaivaan, sillä tiput eivät ole halunneet olla lampun alla. En enää jaksa uskoa, että tiput osais itse päättää mikä niille on parhaaksi. Nämä tiput on olleet akvaariossa rehuvarastossa, muut kanat on seinän toisella puolen. Pöpöt kyllä kulkeutuvat sen matkan. Itsekin epäilin sitä nuhaa, mut oireet on erilaiset. Nyt kaikki aikuiset ja nuoriso on terveitä.
Kaikkien tipujen silmät on nyt edes hitusen raollaan, ne näkevät liikkua ja syödä. Silti meinaan soittaa lekurille aamulla, jos ja kun ihmeparantumista ei käy.
Paristakymmenestä munasta tuli vissiin neljännellä hautomayrityksellä kuusi tipua. Yksi niistä piti lopettaa jalkavian vuoksi ja nyt loput on kipeitä. Taas kerran tuntuu siltä, että pitäisi hankkia uusi harrastus, minä en vaan osaa tätä. Onneksi sentään tänään meille tuli minipieni belgianjätti, se estää tehokkaasti murehtimisen. :D
muoks
Nukuin oikein huolella pommiin eläinlääkärin puhelinajan, täytyy soitella muualle.

Nyt aaamulla tiput voivat selkeästi paremmin kuin eilen, mut silmäoiretta on vielä ihan samalla tavalla. Paitsi että yhden tipun toinen silmä on terve. Kissa murtautui olohuoneeseen ja vei toisen sairaimmista tipuista, se oli melko varmasti kana.
Oon oikeasti aivan viimeisen päälle kyllästynyt. Joko laitan kaikki pois tai sitten hankin muutaman hautovan kanan, nyt ei vaan jaksa edes ajatella lisälintuja.