Säilyttämisestä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Mites kauan teillä on muuten mennyt että ootte saanut papereita itellenne kun ootte mielenkiintonne säilyttäjäksi ryhtymiseen ilmaisseet? Mä laitoin postia menemään viime kuun alkupuoliskolla, eikä vielä ole kuulunut mitään takasin päin :smt017
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Tuovisen Tiina on muuten sairaslomalla.
Klara

Ahaaa.. No ilimankos sitte... Pikaaset paranemiset hälle ja mie jään rauhassa odottelemaan - joutaahan tuon parannuttuaankin sitte :smt001
gallia

Viesti Kirjoittaja gallia »

Aattelin minäkin noitten alhojeni kanssa liittyä...
Oikeestaan piti jo liittyä viime kesänä, mut alhojen haudonnoissa kävi "pieni" katastrofi. Ei poikasen poikasta kuoriutunu!
Syytä ei olla keksitty. Tuotiin alho-parveen sekarotuinen kana, joka munii vihreitä munia, että erotettiin munat. Vihreistä kaikista tuli tipu, isänä alho-kukko! Kana oli parvessa riittävän kauan. Outoa! :smt017

Siispä päätin ostaa siitosmunia ja varmaan ne kannattais ostaa säilyttäjältä, jos kerran säilytysohjelmaankin liityn...
Eipä tartte kanojen sitten pesissä tyhjänpanttina kököttää, kun kerran jokatapauksessa hautovat...
SannaT

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Laitoin postia Tuoviselle 30.3 ja eilen sain iiison kasan luettavaa ja liittymis kaavakkeet... Eiköhän sieltä kohta muillekin tule.
Kristiina

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Mä laitoin kans mailia hälle ja kun tilasin noi kaavakkeet tuli ne parissa päivässä
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

Mulle tuli ainakin sähköposti jo seuraavana päivänä. Parin päivän postit taitaa taas olla laatikossa :-k .
Vaquera

Yhtä asiaa ihmettelin. Kaikki sähköpostin muka tulleet säilyttäjät oli Alholaisia. :smt017 :smt017 " Lähetän Sinulle liitteenä otteen rekisteristämme." Missäs ne muut on? Vai tuleeko ne sitten sitten siinä paperisessa versiossa? :smt017
gallia

Viesti Kirjoittaja gallia »

Milloin, Vaquera, lähettelit postia?
Jos tämän viikon alussa, niin täältä voi löytyä "syyllinen" alho-listaan... :smt006
Minä nimittäin kyselin säilytysohjelmaan liittymisestä ja mainitsin, että meillä on alhoja. Mulle tuli sitten seuraavana päivänä alhosäilyttäjälista... :smt002 Olisko sulle tullu vahingossa sama liite?
Vaquera

Itse asiassa kyllä. Maanantaina pistin sähkärin menee ja vastaus tuli tiistaina. No, pitää pistää uutta kyselyä jossain vaiheessa.
Klara

No pirrskatti.. soli 10.3. kummää sitä posta sinne laitoon. Meni muutama päivä niin tuli kuittaus jotta son luettu ja sen jäläkehen ei oo kulunu pihaustakaa.. mun tarvii vissiin sitte kohta alkaa kysellä perähän jotta mihinäs mun paperit viipyy vai eikö ilimajokisia tarviikkaan säilyttää.. prkl Kuva
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Vaihtoehto nro 2: siellon joku tuuraaja hoitamassa hommia :smt017
Vaquera

Kyllä on sitten aika tunari. Mutta se nyt ei noissa virastoissa ole mitään uutta :smt009 . Faballa esim. on ohjelma millä pystyy kuljemaan isälinjaa taaksepäin. Mutta kun mennään suomenkarjan linjoja taaksepäin, niin kohta huomaakin, että poika on isäänsä vanhempi :smt005 . Joku 'fiksu' ei ole oikein hommaansa osannut :smt011 . Kun suomenkarjaa aikanaan ruettiin kantakirjaamaan niin oli kolme eri kantakirjaa; itä-, laäsi- ja pohjoissuomalasille omansa. Vuonna 1947 kantakirjat päätettiin yhdistää ja kirjaaminen aloitettiin taas 1 alkaen. Ja se että kantakirja numero ns. löytyy kaikkiaan kantakirjoista jo neljättä kertaa aiheuttaa sekaannuksen. Ja sitten onkin tietokone kantakirja sekaisin kuin seinäkello. Sitten sitä laitettiin selvittämään/tekemään uusiks joku harjoittelija. Epäilen että onko se vieläkään toimiva. Tiedän tämän siksi, että tein sonnin sukutaulua (joka on vieläkin kesken osittain) ja pääsin yhdessä kohtaa 15 polvea taaksepäin, vain koska tilasin kantakirjat lainaks varastokirjastolta ja tein ihan käsipelissä. Pääsin ihan ensimmäiseen kantakirjattuun ISK:laiseen asti. Ja voitte uskoa, että riemuhuuto raikui :smt003 ja menin sotatanssia pitkin kämppää. :blob7:
Vastaa Viestiin