Säilyttämisestä
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Aattelin minäkin noitten alhojeni kanssa liittyä...
Oikeestaan piti jo liittyä viime kesänä, mut alhojen haudonnoissa kävi "pieni" katastrofi. Ei poikasen poikasta kuoriutunu!
Syytä ei olla keksitty. Tuotiin alho-parveen sekarotuinen kana, joka munii vihreitä munia, että erotettiin munat. Vihreistä kaikista tuli tipu, isänä alho-kukko! Kana oli parvessa riittävän kauan. Outoa!
Siispä päätin ostaa siitosmunia ja varmaan ne kannattais ostaa säilyttäjältä, jos kerran säilytysohjelmaankin liityn...
Eipä tartte kanojen sitten pesissä tyhjänpanttina kököttää, kun kerran jokatapauksessa hautovat...
Oikeestaan piti jo liittyä viime kesänä, mut alhojen haudonnoissa kävi "pieni" katastrofi. Ei poikasen poikasta kuoriutunu!
Syytä ei olla keksitty. Tuotiin alho-parveen sekarotuinen kana, joka munii vihreitä munia, että erotettiin munat. Vihreistä kaikista tuli tipu, isänä alho-kukko! Kana oli parvessa riittävän kauan. Outoa!

Siispä päätin ostaa siitosmunia ja varmaan ne kannattais ostaa säilyttäjältä, jos kerran säilytysohjelmaankin liityn...
Eipä tartte kanojen sitten pesissä tyhjänpanttina kököttää, kun kerran jokatapauksessa hautovat...
Milloin, Vaquera, lähettelit postia?
Jos tämän viikon alussa, niin täältä voi löytyä "syyllinen" alho-listaan...
Minä nimittäin kyselin säilytysohjelmaan liittymisestä ja mainitsin, että meillä on alhoja. Mulle tuli sitten seuraavana päivänä alhosäilyttäjälista...
Olisko sulle tullu vahingossa sama liite?
Jos tämän viikon alussa, niin täältä voi löytyä "syyllinen" alho-listaan...

Minä nimittäin kyselin säilytysohjelmaan liittymisestä ja mainitsin, että meillä on alhoja. Mulle tuli sitten seuraavana päivänä alhosäilyttäjälista...

Kyllä on sitten aika tunari. Mutta se nyt ei noissa virastoissa ole mitään uutta
. Faballa esim. on ohjelma millä pystyy kuljemaan isälinjaa taaksepäin. Mutta kun mennään suomenkarjan linjoja taaksepäin, niin kohta huomaakin, että poika on isäänsä vanhempi
. Joku 'fiksu' ei ole oikein hommaansa osannut
. Kun suomenkarjaa aikanaan ruettiin kantakirjaamaan niin oli kolme eri kantakirjaa; itä-, laäsi- ja pohjoissuomalasille omansa. Vuonna 1947 kantakirjat päätettiin yhdistää ja kirjaaminen aloitettiin taas 1 alkaen. Ja se että kantakirja numero ns. löytyy kaikkiaan kantakirjoista jo neljättä kertaa aiheuttaa sekaannuksen. Ja sitten onkin tietokone kantakirja sekaisin kuin seinäkello. Sitten sitä laitettiin selvittämään/tekemään uusiks joku harjoittelija. Epäilen että onko se vieläkään toimiva. Tiedän tämän siksi, että tein sonnin sukutaulua (joka on vieläkin kesken osittain) ja pääsin yhdessä kohtaa 15 polvea taaksepäin, vain koska tilasin kantakirjat lainaks varastokirjastolta ja tein ihan käsipelissä. Pääsin ihan ensimmäiseen kantakirjattuun ISK:laiseen asti. Ja voitte uskoa, että riemuhuuto raikui
ja menin sotatanssia pitkin kämppää.