Haudonta-aika

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Onnea Muusa tipuista... kyllä ne sieltä tulee kun kerkiää :smt002
Mä oon antanut tipujen olla ekan vuorokauden koneessa lämpimässä ihan rauhassa. Jotenkin ne on rauhallisempia, vaikka ei oo kun piipittävät "munakaverit" seurana.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Joo nyt on toinenkin, maailman kaunein vaalean hopeanharmaa pikku tipu :smt007

Mä en uskalla kauhean kauaa antaa tipujen olla hautomakoneessa, yleensä muutaman tunnin kuitenkin että kuivuvat hissuksiin siellä koneen lempeässä kosteudessa. Mutta kun mulla toi kone on itse tuunattu malli, oon askarrellut munia varten välipohjan muovisesta aterinlaatikosta. Niin pelottaa että tiput siinä itseään teloo. Jotain sata tipua sillä oon hautonut ja kerran on yks murtanut yhden varpaan, yks taittanut kynnen ja yks on ollut niin lahjakas että sai jalan välipohjan reunan ja koneen seinämän väliin (sille ei käynyt mitään). Pitää tuunata joskus lisää kun vaan keksii miten. Sitä ootellessa poimin tiput sitä mukaa kun ovat kuoriutuneet ja vähän kuivahtaneet ja toipuneet koettelemuksestaan.

Rauhallisempia ne minustakin on koneessa, silloin kun niitä on vasta pari (tykkäävät selkeästi seurasta imo) pitäiskö laittaa jotain tekomunia tai tuoreita tai keitettyjä munia pikkutipulaan ekojen tipujen seuraksi? :smt003
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Onnea kaunokaiselle!
Vastaa Viestiin