kananmunan hinta

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mulla syömismunat on sen 0,2€ kpl. Kerään suoraan munintabokseista kennoihin ja tuon sisälle, helppoa. Jos jossain munassa likaa, menee suoraa eläimille ruoaksi. Ylimääräiset munat ostaa naapuri.

Siitosmunat puolestaan valikoin tarkkaan, eli tosiaan pitää olla oikean kokoinen ja muotoinen, sekä puhdas.

Käsittelen varovasti säilytän tietyin päin ja tietyssä lämmössä, en huoneenlämmössä, kääntelen pari kertaa päivässä. Hommaan laatikoita, purua ja teippiä, pakkailen ja postittelen. Ilmoittelen lähetystunnuksia ja tilitietoja. Joten aikaahan tuoton menee tosiaan enemmän, kuin syömiseen tarkoitettuihin muniin.

Viirun ja kananmunat 0,5€ ja kalkkunan ja ankan 1€. Kaikki ostaja t ovat aina kyllä munansa maksaneet. Kerran tuli "reklamointia", kun 20 munasta, "vain" 16 kuoriutui! Mun mielestä tosi hyvä kuoriutumisprosentti postimyyntimunille :smt012
mikkero

Viesti Kirjoittaja mikkero »

Minun Mielestäkin kuoriutumisprosentti on hyvä.
olivia2

Viesti Kirjoittaja olivia2 »

Kerroit että heität likaiset munat eläimille syötäväksi. Teen joskus samoin.Kuulin että joku pesee munat etikalla ne kerättyään jos pesee ihan hanan alla munien pinnasta lähtee pois aineita jotka vaikuttaa kestävyyteen.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

olivia2 kirjoitti:Kerroit että heität likaiset munat eläimille syötäväksi. Teen joskus samoin.Kuulin että joku pesee munat etikalla ne kerättyään jos pesee ihan hanan alla munien pinnasta lähtee pois aineita jotka vaikuttaa kestävyyteen.
Joo, mulla munia tulee niin paljon, että annan mielummin eläimille, kun rupean puhdistelemaan. Omaan käyttöön haudottuja siitosmunia olen kostutetulla rätillä puhdistanut. Varsinkin nuo ankat saa munansa likaisiksi, vaikka niillä munintaboxit onkin, mutta lotraa niin sen veden kanssa, tai jotain. No kuitenkin, tipuja on tullut vedellä puhdistetuista munista.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mullakin menee likaiset eläimille. Vaan nyt meni maailmalla siitosmunia aika paljon ja syöntimunat on jaettu satunnaisille vierailijoille. Toin loput munat sisälle ja niitä on enää vain noin 40 kananmunaa, 50 viiriäisenmunaa ja 25 ankanmunaa. Hyvä hyvä, niiden kanssa jo pärjää.

Sitä myöten sitten loppui tarjous munislaiselle ja siitosmunien tilaajat saa maksaa euron kipaleelta. On se nimittäin ihan totta, että aika iso vaiva tuossa hyvin pakkaamisessa ja postiin viemisessä on.. Kannustuksestanne taidan kotisivuillakin nostaa hinnan 1,5 eukkoon.. :smt017
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Mä kyllä pesen kaikki likaiset munat, ja käytän ne. Lapsillekin laita niitä mukaan. Tosin kyllä meillä elukatkin niitä munia syövät, mutta samasta kasasta otan nekin.
Pariviikkoa oli heikompaa meidän kanojen muninta, mutta nyt taas tulee parikymmentä munaa päivässä. Että munia kyllä taas riittää :smt005
Alice

Viesti Kirjoittaja Alice »

Emme ole myyneet ylimääräisiä munia kenellekkään mutta meiltä tilataan kyllä siitosmunia ja silloin hinta on ollut 10 kr kpl(=1 euro).
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Alice: teillä kun on harvinaisempia lintuja ja silloin tällöin täällä Muniksessa on ilmennyt "kuumetta" tuoda munia ulkomailta, esim. Ruotsista, niin olisitko sinä innostunut tämmöisestä projektista? Onko teillä tutkittu salmonella ja newcastle? Tai tiedätkö sieltä muita lintuharrastajia, jotka olisivat siitosmunien lähettelystä kiinnostuneita?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Oi joi, miten hyvä idea!! Voi, tässä minäkin tahdon olla mukana!
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jukoliste! Näinhän se menee!!!
Tää tahtoo partakanaa!!!!!!!!
Vastaa Viestiin