Kanat ulkotarhassa vai pihalla vapaana
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Me tehtiin nyt uusi noin 80 neliön ulkotarha kanalan yhteyteen ja kylvin sinne ruohoa. Saas kattoo, pysyykö se ruoho ens kesänä lainkaan, vai kääntävätkö mullokselle. Vanha tarha on pienempi, vain jotain 15-20 neliötä ja lisäsi on muutaman neliön pikkutarha, johon voi eristää vaikka poikasia.
Mua ei kananpaska pihalla niin häiritsis, mutta naapuria saattais hyvinkin häiritä kanalauma kauranorasta popsimassa. Enkä tosiaan halua ruokkia kanahaukkaa, niin upea lintu kuin se onkin. Istutukset meillä on niin pahuutensa vallassa ja vuohet ne kuitenkin tuhoaa, että oman pihan puskista en jaksa enää pitää väliä
Mua ei kananpaska pihalla niin häiritsis, mutta naapuria saattais hyvinkin häiritä kanalauma kauranorasta popsimassa. Enkä tosiaan halua ruokkia kanahaukkaa, niin upea lintu kuin se onkin. Istutukset meillä on niin pahuutensa vallassa ja vuohet ne kuitenkin tuhoaa, että oman pihan puskista en jaksa enää pitää väliä

Meillä on kaksi metsästyskoiraa. Alkukesästä rajoittavasti tehokkaasti räksien määrää s.e. päivässä kahdessa kaikki poikaset tapettu. Tästä syystä meidän kanaset ovat ulkotarhassa ja koko kanatarha aidatun kasvimaa/marjapensas alueen sisällä. Tämä aita tosin aikoinaan laitettu rusakoiden ja pupujen vuoksi.
Ankat olisivat ihania. Me asumme järven rannalla ja kasvatuslintujahan ei saa päästää luonnonvesiin?
Ankat olisivat ihania. Me asumme järven rannalla ja kasvatuslintujahan ei saa päästää luonnonvesiin?
Meilläkin on ollut koiria vaikka kuinka monta aina ovat kotieläimiin tottunut vaatiihan se tosin joiltakin opettamista enenmän ja toisilta vähemmän.
Joskus tosin kanoja saattaa paimentaa ainankin meillä leonberginkoirat vahtivat ja paimensivat kanat pihaan ja joskus jopa tulivat kana suussa mutta kun huusi irti niin kana lähti ihan rauhassa kävelemään eli eivät ikinä satuttanut.
Vieraat koirat tosin ovat aina arvaamattomia jos eivät ole kotieläimiin tottunut.

No - kaveri meinas (itellään on saksanseisoja) että mitään riistalintuveristä koiraa ei pidä missään tapauksessa pitää kanojen tai ankkojen tms. kanssa vapaana. Kun (ja nimenomaan kun, ei jos) vahinko käy niin, siitä ei voi muita kuin itteensä syyttää. Koita ei mahda verenperinnölleen mitään.
Onko noin, sitä en tiedä, mutta kokeen lintukoiraihmisen sanomana se painais kyllä mun vaakakupissa aika paljon.
Onko noin, sitä en tiedä, mutta kokeen lintukoiraihmisen sanomana se painais kyllä mun vaakakupissa aika paljon.
Mun edellinen koira oli huskyn ja karjalankarhukoiran sekotus ja se ei todellakaan tottunut kanoihin! Koira oli aina kiinni mutta kanat välillä kiusasi koiraa menemällä lähelle, enemmän kun yks jäi sitte sille tielle....
Puhumattakaan meijän saksanmetsästysterrieri vainaasta... Sehän olis lahdannut kaiken liikkuvan jos olis päässy käsiksi!
Noilla metsästyskoirilla on vietti niin suuri, että vaikea voi olla opettaa....
Mä en luottaisi hetkeäkään!!
Puhumattakaan meijän saksanmetsästysterrieri vainaasta... Sehän olis lahdannut kaiken liikkuvan jos olis päässy käsiksi!
Noilla metsästyskoirilla on vietti niin suuri, että vaikea voi olla opettaa....
Mä en luottaisi hetkeäkään!!
No meillä on ollut hirvikoiria ja ajokoiria kaikkihan tietysti alussa yrittää kanoja pöllyttää ja on hoidossa ollut joku todella hyvä lintukoirakin mutta kotieläimiin eivät koskenut vaikka tulivat kuinka lähelle silloin tosin voi koira hyökätä kanojen kimppuun jos kanat pelkäävät koiraa niin paljon että pakenevat joka paikkaan koiran jo nähdessään mutta koiriakin on niin monen laisia kuten ihmisiäkin 

Viimeksi muokannut pronssari, 28 Joulu 2008, 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.