Tänään minulle oli lahja kanalassa. Ensimmäinen muna odotti pesässä! Onhan meillä ollut lapsena kanoja, ja olen kanoja sittemmin hoitanut, mutta se on ollut yhteisöissä joissa kanat ovat olleet yhteisiä, nyt sain ihan ensimmäistä kertaa omilta kanoilta munan!Meille tuli nämä kanat 10 päivää sitten, nyt jo näin kipeinä, paitsi että luulen että ne olivat huonossa kunnossa jo saapuessaan, tuo kalkkijalkakin, en vain osannut semmoista amatöörinä huomata ennenkuin olen täällä foorumilla noista ehtinyt nyt lukea. Voi miten iloiseksi siitä tulinkaan, varsinkin kun olen juuri kanojeni kanssa huolehtinut, yhdellä on ainakin matoja,ja toisella oli vuotava kynsi ja nyt vasta huomasin että yhdellä saattaa olla sitä kalkkijalkaa toisessa jalassa. Mutta ei sillä ollut väliä kun näin ihanan soikean munan odottelevan minua pesässä! Ihanaa! Nyt vain lukemaan lisää tämän forumin juttuja että osaan hoitaa sen kalkkijalankin, ja muut mahdolliset vaivat nykyiset ja tulevat.
Kiitos tosi hyödyllisestä foorumista!
Onnea munasta! Se ensimmäinen se on mieleenpainuvin. Nykyäänkin on ihanaa, kun uusi munija aloittaa ja pesästä löytyy niitä herttaisen pieniä, ensimmäisiä tekeleitä. Mullakin Helga-neitonen on nyt väkertänyt pari-kolme minimunaa..
Mulla on kaks pikkukanaa vielä "jonossa" eli ei aloittanut munintaansa, sit kun on kolme pikkumunaa samana päivänä, niin uskon et kaikki munii. Nyt on vaan yhden (pikkuisen) päivävauhtia
Onnea ekasta munasta karhuemolle! Harmi, että kanailusi on alkanut vaivojen säestyksellä, mutta sinun syytäsihän se ei ole. Onneksi kanat ovat päässeet paikkaan, jossa ne hoidetaan kuntoon
se on aina melkomoinen tapahtuma tuo eka muna. Itsekkin juoksin muna kourassa ympäri pihaa hihkumassa. Ja titenkin sellainen pitää säilyttää! Se sitten tyhjättiin asimukaisin menoin, ja tuolla se nököttää nyt yhden pääsiäispupun repussa! oli se muuten pieni! Munija 9v on vielä eläkelläisenä ihan täydessä toimessa. onnee munan johdosta.
Minun taas oli ihan pakko laittaa facebookiin kommenttia kuinka sain omaa munaa ekaa kertaa! Ja kuinka iloinen siitä olin. En voinut vastustaa kiusausta, välillä sitä on kiva johdattaa ihmisiä harhaan.. hölmöähän se on, mutta minkäs sitä omalle huumorintajulleen mahtaa..
vaikka kyllä nyt olenkin enemmän koukussa tähän ja vuohifoorumiin
kyllä siellä naamakirjassa muutama kaupunkilainen ihmettelikin kommenttiani..
ONNEA! Mä kyl muistan kuinka ite hehkutin täälä kun oli ensimmäinen pieni kanan munanen ilmestyny - soli niii söpö ja jotenki liikkis. Yksi pieni kananmuna sielä nökötämässä orpona
Onnea munasta! Minä otin meidän ensimmäisestä munasta valokuvan...
Ikävä tosiaan, että on alkanut vaivoilla tuo teidän yhteinen taival, mutta siitä tulee hyvä mieli, kun ajattelee että onneksi ne pääsi sun luo hyvään hoitoon, ja näin eroon vaivoistaan.