Kukko-ja kanatipun erotus

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kanamummo

Kukko-ja kanatipun erotus

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Töllötin Discoverylta Valmistuksen salat ja siellähän tuli teollista tipuntuotantoa :smt013 mutta yks jännä juttu jäi mieleen: työntekijät erotteli vastakuorituneet tiput siipien perusteella. Onko huuhaata vai joku erikoisrotu ja voisko toimia meilläkin???
KuvaKuva
Jyrika

Viesti Kirjoittaja Jyrika »

Tulostin kuvan ja teen tieteellisen tutkimuksen seuraavalle satsille :smt001
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Hei mä olen kanssa kuullut tosta, oliks se niin et neljän vrk:n ikäisestä ton viel voi tehdä?
Jyrika

Viesti Kirjoittaja Jyrika »

Muistatko mihin aikaan tuo ohjelma tuli, nehän pyörii monesti uusintoina, jos onnistuisin kerrankin istumaan töllön ääreen oikeaan aikaan..
20. ja 21. päivä samassa ohjelmassa kerrotaan, kuinka kalkkunat löytävät ruokapöytäsi...
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Jyrika kirjoitti: 20. ja 21. päivä samassa ohjelmassa kerrotaan, kuinka kalkkunat löytävät ruokapöytäsi...
Ihan kuin ne etsimällä etsis sitä :confused5:
(Hehe, muistatteko sen Barksin mainion Aku Ankka -sarjiksen missä pitkällisten ja monimutkaisten kiitospäiväkalkkunataisteluiden päätteeksi Ankkojen pöydässä syötiin papuja, kalkkuna ruokavieraana :smt003 )

Mutta hei, kiitti vinkistä - mielenkiintosta! Arvatkaa kellä just on pikkupikkutipuja ja lisää kuoriutuu parhaillaan :smt016
Tipujen merkkaamiseen muuten oon hyväksi huomannut sinisen haavasprayn, pikku suhaus siipeen tai yläperään tai niskaan merkkaa tipun näppärästi, ja se värikin pysyy yllättävänkin kauan.
kanamummo

Hitsi kun eilen illalla 17.00 tuli eka esitys ja nyt aamulla toinen, uusiskohan ne vielä...
Kuukernuppi, mistä kuulit, oisko linkkiä???
Suvianne

Re: Kukko-ja kanatipun erotus

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

kanamummo kirjoitti:Töllötin Discoverylta Valmistuksen salat ja siellähän tuli teollista tipuntuotantoa :smt013 mutta yks jännä juttu jäi mieleen: työntekijät erotteli vastakuorituneet tiput siipien perusteella. Onko huuhaata vai joku erikoisrotu ja voisko toimia meilläkin???
KuvaKuva
Siis minkä ikäisenä tämä tehdään??
Minulla on nyt viikon ikäisiä onko liian myöhäistä?
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Siis mä en kuolemaksenikaan muista...
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ei kait ihan tipuna onnistu. Eikös sillon ole pelkkää untuvaa. 3 vrk?? Sillon vissiin jotain sulan tynkää on?
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mä koitin noita muutamia vajaan vuorokauden ikäisiä tihrata mutta ylipäätään sieltä untuvien seasta on tosi vaikea nähdä niitä siipisulanalkuja (kyllä ne siellä on, ei meidän tiput ainakaan oo pelkkää untuvaa vaikka päältäpäin sille näyttääkin, siipisulantyngät on varmaan puol senttiä pitkät).
Joko ne kaikki mun tutkimat on kukkoja (toivottavasti ei!) tai sitten ei toimi tyrnisten kohdalla tai en osaa katsoa tai sit pitää antaa kasvaa vielä vähän, jos parin päivän päästä tekis eläinkokeen ja arpois sukupuolet noille, onhan se jännä sit seurata kun kasvavat että kuin oikeeseen osuu!
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mä oon kanssa joskus nähnyt vastaavan ohjelman tai videon...oisinko löytänyt vahingossa youtubesta? Tulin siihen käsitykseen, että toimisi jollain tietyillä jalosteilla. Vaan en muista tämän enempää. Ihana piirros kanamummolla :grin:
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

flai

Viesti Kirjoittaja flai »

Toi Hiltan laittama video... Hyi kamala, miltä näyttää kun tiput menee pitkin liukuhihnaa ja niitä heitellään milloin mihinkin laatikoihin! :smt009
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

ällöttävä video. :smt089
kanamummo

Just toi kammotus se oli.
Vastaa Viestiin