Tekoälyn kanssa keskustelin pitkään pitkittyneestä ja alilämpöisestä haudontaprosessista. Tekoälyn mukaan kanatiput selviytyvät hivenen paremmin haastavista olosuhteista (varsinkin alilämmöstä) hengissä kukkotipuihin verrattuna. Oli miten oli, kerron kolmen viikon päästä lopputuleman kanojen ja kukkojen määrissä.
Tipujen haudontaa
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Re: Tipujen haudontaa
Re: Tipujen haudontaa
Tämän vuoden konehaudonnan sukupuolijakauma oli viisi kukkoa ja kaksi kanaa. Kuvassa kuukauden vanhat vaaleat kanat Terttu ja Kerttu mustan kukon kanssa. Kaikki muut kukot on lopetettu, mutta tämän kuvassa olevan mustan kukon sukupuolitunnistuksessa minulla oli epävarmuutta, sen takia se on vielä elossa.
En tiedä kuinka vain kaksi kanaa viihtyy keskenään. No kuukauden päästä Terttu ja Kerttu pääsevät kanalaani, ja verkon läpi tutustumaan aikuisiin kanoihin.
Joka vuosi pienten kukkotipujen lopetus käy minulle haastavammaksi. Vietin monta unetonta yötä kun tiesin, että lopetus on jossain vaiheessa tehtävä. Ja vielä on tuon mustan kukon lopetus edessä. Sniif.

En tiedä kuinka vain kaksi kanaa viihtyy keskenään. No kuukauden päästä Terttu ja Kerttu pääsevät kanalaani, ja verkon läpi tutustumaan aikuisiin kanoihin.
Joka vuosi pienten kukkotipujen lopetus käy minulle haastavammaksi. Vietin monta unetonta yötä kun tiesin, että lopetus on jossain vaiheessa tehtävä. Ja vielä on tuon mustan kukon lopetus edessä. Sniif.