kanahaukka

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
T800
kana

Re: kanahaukka

Viesti Kirjoittaja T800 »

Laitoin lokakuun alkupuolella variksenpelättimen kanalan ulkoalueelle, jonka jälkeen kanahaukka on tehnyt yhden ainoan hyökkäyksen, ja senkin kaikkein kauimmmaiseen nurkkaan pelättimestä katsottuna. Otin pelättimen pois 15.11, ja heti 17.11 kanahaukka hyökkäsi. Onnea oli, ettei kana kuollut. Olen luullut, että mitkään pelättimet ei haukkaa pelota, mutta voi olla, että tuo minun pelättimeni on jollain tapaa onnistunut.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Oisko sulla kuvaa tai selostusta pelottimesta? Siitä voisi olla apua monelle harrastajalle...:smt001
T800
kana

^On. Youtube kanavaltani löytyy video pelottimen toiminnasta. https://www.youtube.com/watch?v=wtgNYLCXzmY
Saa nauraa!
Aleksandra
nandu

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Mahtava! Mitä parhain pelätin. :eek: Tuommoisen tekeminen ei kyllä ihan jokaiselta tee-se-itse-tyypiltä onnistu…hieno!
Täähän olis hyvä jatko-osa terminaattorileffoille. :biggrin: Muutenkin tosi hyvin tehtyjä videoita kyllä. :smt023
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Nonni! Nyt on huikee pelätin :smt041 Vissiin oot sähkäri tai insinööri, kun ei tuommoiset jutut tosiaan onnistu tavistallaajilta :smt005 Komppaan Aleksandraa :smt035
T800
kana

^Kiitos paljon!

Tänään kanani ja minä olimme kanalan sisätiloissa, ja yhtäkkiä kaikki kanat meni jonkinlaiseen paniikkiin. Osa meni munintabokseihin piiloon. Selvästi kanojen käyttäytymisestä huomasi, että ulkona oli tapahtunut jotain. Myöhemmin videovalvontatallenteilta katsoin, että varpushaukka oli jahdannut kanojen ulkotarhassa pikkulintuja juuri kyseisenä aikana. Laitoin näköjään tuon haukanpelättimen liian aikaisin talvisäilytykseen, kun haukat alkoi heti pyöriä kanalan liepeillä pelättimen hävittyä kuvioista.

Mainittakoon, että varpushaukasta ei mielestäni ole kanoille vaaraa. Kesällä varpushaukka istui kanalan aitaverkon päällä ja kanat eivät sitä pelänneet. Nyt kanat pelästyi varpushaukkaakin, kun ne eivät kunnolla kanalan ikkunoista nähnyt mitä ulkotarhassa tapahtui.
Vastaa Viestiin