Tipu kuoriutuu väärästä puolesta

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
SakuraYukishira
muna

Tipu kuoriutuu väärästä puolesta

Viesti Kirjoittaja SakuraYukishira »

Meillä on aina tiput kuoriutuneet munan paksummasta puolesta. Tämän tipun toverin ovat jo kuoriutuneet ja tämä ei ole tehny enään reikiä. Ensimmäisestä nokkaisusta on kulunut jo päivä. Autanko tipua, mitä teen? On hengissä mutta ei piipitä niin paljon kuin muut voi johtua toki väsymyksestä. Onko teillä onnistunut kuoriutumisen vaikka onkin munan kärki puolella, olen huolissani tuosta kaverista
Tuutikki
mille fleur

Re: Tipu kuoriutuu väärästä puolesta

Viesti Kirjoittaja Tuutikki »

Minulla ei ole kokemusta vastaavasta (meillä tiput on nokkineet tiensä keskemmältä munaa), mutta yrittäisin auttaa (erityisesti jos kaikkien olisi pitänyt kuoriutua samana päivänä eli jos munat on laitettu kanan alle yhtä aikaa).
pikku parvi kanasia
T800
tipu

Re: Tipu kuoriutuu väärästä puolesta

Viesti Kirjoittaja T800 »

SakuraYukishira kirjoitti: 31 Maalis 2025, 02:40 Ensimmäisestä nokkaisusta on kulunut jo päivä. Autanko tipua, mitä teen?
Minulla oli ihan sama tilanne reilu kuusi viikko sitten. Tipu yritti kuoriutua väärästä päästä munaa useita päiviä. Viimein en enää malttanut olla auttamatta. Kuorin munaa varovasti, mutta sitten jokin verisuoni meni poikki ja verta tuli reilusti. Olin sata varma, että se oli sitten siinä. Mutta muutaman tunnin kuluttua tipu kauheasta munaverimössöstä pönkäsi itsensä maailmaan. Hänestä on tullut nyt aivan vitivalkoinen kukon alku. Hyvin terveeltä vaikuttaa.

En ole varma, mutta olen käsittänyt, että ainut tilanne jossa tipua saisi auttaa, on tuo väärästä päästä kuoriutuminen. Ja silloinkin hyvin harkiten. Minulla riski kuitenkin kannatti.
Vastaa Viestiin