Tuossa jo laitoinkin viestiä esittelyketjuun, mutta näin lyhykäisyydessään: Meillä siis taajamassa omakotitalon piharakennuksessa asustelevat (luultavasti)noin kolmevuotiaat 3 kanaa ja kukko. Kesällä ulkoilevat katetussa aitauksessa.
Tuota lääniä pihalla olisi enemmänkin ja myös lämmintä sisätilaakin. Olisiko joku muu kuin peruskanat mahdollisia tällaisiin olosuhteisiin? Erityisesti esimerkiksi ankkojen, hanhien ja riikinkukkojen soveltuvuus kiinnostaisi. Ankoissa ja hanhissa mietityttää sotkuisuus. Miten eri lintulajit tulevat keskenään toimeen vai pitääkö ne ehdottomasti pitää erillään?
Myös taloudellinenkin puoli toki kiinnostaa. Nuo kanat ovat olleet aika helppoja siinä suhteessa. Kanalakin rakennettiin kierrätysmateriaaleista. Siipikarjan pitäjäksi ja siipikarjan pitopaikan rekisteröiminen ei maksanut mitään. Olen lukenut keskusteluja ja saanut käsityksen että muiden lintujen kohdalla tämä ei olisi näin yksinkertaista? Vai olenko väärässä, ja koska olen jo rekisteröitynyt, minun tarvitsisi vain ilmoittaa uudet eläimet rekisteriin? Miten byrokratia toimii eri lintulajien kohdalla?
Näitä kysymyksiä tulisi varmaan loputtomasti, mutta ehkä pysähdyn tällä kertaa tähän ja jatkan sitten, mikäli saan vastauksia :P
Kiitos hirmuisesti jo etukäteen! <3