kuinka kylmällä kanat voi päästää käymään ulkona

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kanuli

kuinka kylmällä kanat voi päästää käymään ulkona

Viesti Kirjoittaja kanuli »

kuinka kylmällä kanat saa päästää käymään ulkona :smt001
kaakana
kukko

Re: kuinka kylmällä kanat voi päästää käymään ulkona

Viesti Kirjoittaja kaakana »

meillä avataan ovet jos lämpötila 0 tai hieman plussan puolella. Maatiaiset ovat yleensä ensimmäisenä tsekkaamassa keliä eli onpa tapahtunut niinkin että rouvat ovat kääntyneet laumana takaisin sisätiloihin jolloin ovet laitetaan kiinni ja yritetään sitten paremmilla ilmoilla uudelleen. Tarvittaessa ilmaisevat halunsa päästä sisälle jonottamalla oven takana, seurailen siis tilannetta tarpeen mukaan.
Kana on viisas vaikka pienipäinen onkin!
kanuli

Viesti Kirjoittaja kanuli »

sama meillä jos on yli 0 niin silloin saavat käydä ulkoilemassa meillä on maatias ja sekarotuisiakanoja :smt002
Anna

Viesti Kirjoittaja Anna »

Kysymyksessä on jo osittain vastaus: päästää- Eli ei ole pakko. Tässä viikkoja sitten oli lumi maassa, mutta lämpöasteita. Kanat painelivat ulos, mutta kukko oli eri mieltä; mitä helkkaria tääl on??? No pakko sen kukon oli seurata rouviaan :smt002 Toki myös takasin talvipesään pääsystä täytyy pitää huolta.
Kalle
bankiva

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Meillä kyllä tuo -5astettakin on ihan hyvä mutta jos lunta on enemmän kuin sentti-pari; sitten rouvat (kuin herratkin) katsovat sisätilat paremmiksi.
Seuraan kanojen käyttäytymistä tarkasti ja reagoin sen mukaisesti.
kanakyseliä

Viesti Kirjoittaja kanakyseliä »

Entäs kääpiö-koch mites se kestää kylmää olen kuullut että ei mitään eskimoita ole kun maatiaiset?
hekla

Viesti Kirjoittaja hekla »

Meilläkin ulkoillaan aina kun lämpötila on plussan puolella ja kunhan ei mitään kamalaa myrskyä ole, mutta (pienelläkään) pakkasella en enää päästä ulos, kun kerran kukon harja alkoi jo sinertää, vaikkei pakkasta ollut kuin -4. Mun kanat on orppeja, rokkeja ja sussexeja.
Lilli kanuli

Viesti Kirjoittaja Lilli kanuli »

Meilläkin kanat pääsee ulkoilemaan jos lämpötila on siinä nollan ylä puolella meillä siis on maatiais kanoja ja sekarotusii.
heikki

Viesti Kirjoittaja heikki »

Meillä säästä riippumatta, mutta kaikki eivät aina halua mennä.
Frodo

Viesti Kirjoittaja Frodo »

Taitaa ola ensimmäistä kertaa kun meidän kanat juoksentelivat vapaana pihalla jouluaattona :smt003 .Oli kuitenkin 5 astetta lämmintä ja mä pidän sitä ns"kipurajana"
Anna

Viesti Kirjoittaja Anna »

Tässäkin keskustelussa huomasin, että useat, kuten minä, puhuvat kanoista, viestinässään paremmat muistavat mainita rodun! Tässä kylmän kestävyydessä se tosiaan on tärkeä pointti.
Anna
PS. Mulla maatiaisia, 1 vanha HY brown. HY menee muitten mukan ihan ok.
awokoch

Viesti Kirjoittaja awokoch »

Hyvin kiinalaiset kääpiökanat tässä viihtyivät ulkona 0 °C.
Muutama päivä sitten tulivat - 6 °C pakkasella ulos, mutteivät olleet kauaa ja ovi oli auki, johon voi palata oman mielen mukaan.

https://www.youtube.com/watch?v=acDZ36pNca0

.
Goodman

Viesti Kirjoittaja Goodman »

Tuollainen pätkä tuli vastaan. Toivottavasti ei Suomessa ole kenelläkään ihan tuollaisissa talvitarhoissa kanoja.
http://youtu.be/-fOXSiqgcTk
heikki

Viesti Kirjoittaja heikki »

Mielestäni toi on varsin nerokkaan oloinen laitos. Lumihan on erittäin hyvä lämpöeriste ja näytti siellä valokin olevan. Jos olisin kana niin mielummin tossa asuisin kuin suuressa teollisuuslaitoksessa puhumattakaan vanhanmallin häkkikanaloista.
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

Sehän vaikutti tosi kodikkaalta pikku kopilta. Minusta kanat näytti hyvinvoivilta ja tyytyväisiltä.

Asioista voidaan aina olla myös erimieltä. Mutta luulen.että on olemassa paljon surkeampia asumuksia.
Lumi on tosiaan ihan hyvä lämpöeriste,yksi parhaista.
Ja olihan siellä myös lamppu niille!
Vastaa Viestiin