Pariskuntani asuu neitokakaduaviaarion pohjalla käytössään usea neliömetri pinta-alaa piiloineen ja virikkeinään erilaiset kasvimateriaalit. Kukko on väriltään golden pearl ja kana on valkoisten siipisulkiensa perusteella joko hetero- tai homotsygootti kirjava (tai harlekiini, liekö eri värejä).
Haudonnan ajan kana sieti kukkoa lähellään, mutta kuoriutumisen jälkeen kukko kävi nokkaisemassa yhtä poikasta, joten siirsin sen arestiin. Kana on hoitanut todella hienosti pienokaisiaan: opastanut niille ruokinnan ja juomisen ja pitänyt nyt lämpimänä siipiensä alla. Ei voi uskoa, että pieni viiru saa piilotettua uskottavasti seitsemän pääsiäistipua :D
Karamellin värinen poikanen on valitettavasti rampa, eikä astu vasemmalle jalalleen. Olen tutkinut jalkaa eikä kyse pitäisi olla kieroista varpaista eikä levinneistä koivista, vaan pitää jalkaa ylhäällä ja pomppii toisella. Nivel liikkuu taivutettaessa ja on jalallaan rapsuttanut itseään. Olen epäillyt että siinä olisi pieni murtuma ja toivon sen paranevan itsekseen, sillä en usko että sille voi juuri mitään tukemista enempää tehdä ja sekin tuntuu turhalta, kun poikanen itse jalkaansa varoo. Toivottavasti siitä tulee kunnon tipu vielä. Sinnikkäästi se pomppii mukana eikä voimat ole uupuneet.
Mustikka ja Kaarnikka ovat villivärisiä, Kiulukalla ja Juolukalla on emänsä tapaan valkoista siipisulissa, Puolukka taitaa olla kulta eli golden pearl, rampa Vaapukka lienee kaneli ja keltainen on harvinainen valkoinen tai jokin muu hyvin vaalea.

Ja pari huonolaatuista videota:
Tiput piilossa
Tuore äiti jännittyneenä vauvojensa kanssa