selviytymis tarina
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
maatiaiskukka
selviytymis tarina
meillä kuoriutui kesällä vaalea tipu jolla oli musta läntti niskassa/kaulassa.ensin ajattelin että sontaahan se varmaan on...mutta kun seuraavana päivänä tipu alkoi nuokkua huolestuin ja otin tipun syyniin...siinä oli lyijykynän pään kokoinen reikä...eikä siinä kaikki...sieltä pilkisti valkoinen kiemurteleva mato
...ja niitä tuli lisää näkyviin
.ensimmäinen ajatus että henki pois mutta samassa muistin että olin juur ostanu pihkavoidetta keskiaikamarkkinoilta ja mitäänhän ei ollut menetettävissä.Hain ripeästi voiteen,tipu kämmenelle ja voitelin reiän umpeen...odotin hetken ja jo alkoi matoja nousta.muutaman madon jälkeen taas voiteella umpeen ja noin tunnin uurastuksen jälkeen ja noin 30!madon listimisen jälkeen
yök! olisittepa nähneet tipun reaktion!!! kuin uudesti syntynyt
.pipetti käteen ja keltuaisvesimössöä kitaa kohti! kahdessa päivässä reikä kadonnut täysin ja tipu täystomera tapaus. Muistoksi jäi nimi Reikä(onneksi/toivottavasti ei ymmässä viehkoa nimeänsä!) ja odotamme muninnan aloitusta hetkenä minä hyvänsä...ja mä jo sanoin et kukkohan tuo varmaan on kun henkiin jäi ! mutta toisin kävi !
-
SimplySix
Re: selviytymis tarina
Kaikessa ällöttävyydessään mukava tarina.
Itellä olis varmasti tullu näytettyä kirvestä, vaikka harmillista niistä on luopua, tipuista varsinkin.
Pihkavoide on kyllä hyvää niin ihmisten, kuin eläintenkin hoidossa!
Edit. Niin ja oliko reikä tullut jonkun nokkaisusta vai mistä(?) ja mitä madot oli, kärpäsentoukkia?
Pihkavoide on kyllä hyvää niin ihmisten, kuin eläintenkin hoidossa!
Edit. Niin ja oliko reikä tullut jonkun nokkaisusta vai mistä(?) ja mitä madot oli, kärpäsentoukkia?
-
Maatikko
Eikös haavoja hoideta kärpästoukilla ihan ihmisilläkin
Tosi jännä tarina!
-
maatiaiskukka
niin siis juu ne madot/toukat oli valkoisia ja aattelin että jotain "raatoon "ilmestyviä ällötyksiä?!?ja siis tipu kuoriutui illalla ja nuokkui aamulla läntin kanssa ku tuli ekaa kertaa kurkkimaan mamman alta ja tosiaan jäi mainitsematta että se reikä on takuu varmasti ollut kuorituessaan ja tosiaan ihmettelin kuinkas oli luonto semmosen laittanu kuoriutumaan! ja tosiaan tuo puhdistus operaation aloitin sitten heti kun hokasin tutkia ja virkeys ja tarmokkuus tuli kuin taikaiskusta
sillä olin ajatellut jo että jos hätäseen ei mitään tapahdu niin kirvestä mutta tosiaan tuo oli toosi nopeaa-täys kymppi pihkavoiteelle!
-
Maru
Kummallinen juttu !?? Mitä kaikkea ihmeellistä voikaan tapahtua !!!!
Mistä lie olivat luikerrelleet tipun sisälle ja ehkäpä jo munan sisälle
Mä en ole kuullut tommoisesta voiteesta. Mihin sitä yleensä käytetään ? Mitä varten se toimi toukkiin/matoihin ? Pääasia tietty että toimi
Mistä lie olivat luikerrelleet tipun sisälle ja ehkäpä jo munan sisälle
Mä en ole kuullut tommoisesta voiteesta. Mihin sitä yleensä käytetään ? Mitä varten se toimi toukkiin/matoihin ? Pääasia tietty että toimi
-
SimplySix
Pihkavoidetta löytyy ihan apteekin hyllyltä, melko tyyristä, mutta myös hyvin riittoisaa ja hyvä apu moneen vaivaan.
Yhdellä navetalla kokeiltiin sitä sonnivasikan auenneisiin polviin ja viikossa saatiin polvet tosi hyvään kuntoon, kun monesti niitten kanssa saa tapella, kun ne aukoo ne heti uudelleen.
Passaa siis kaikkiin nirhaumiin ja ihottumiin.
Yhdellä navetalla kokeiltiin sitä sonnivasikan auenneisiin polviin ja viikossa saatiin polvet tosi hyvään kuntoon, kun monesti niitten kanssa saa tapella, kun ne aukoo ne heti uudelleen.
Passaa siis kaikkiin nirhaumiin ja ihottumiin.