MISTÄ VIHREITÄ MUNIA?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Ari

MISTÄ VIHREITÄ MUNIA?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Olen tehnyt ko. haun mutta eipä selvää vastausta saannut. Jos täälä joku tietäisi neuvoa kanarodun joka munii vihreitä munia olisin kovasti kiinnostunut.
Ruskeita ja valkoisia kyllä tällähetkellä tulee.
Saisi olla aika "normaali" kanarotu, ei kovin eksoottinne ja hankintahinnaltaan kohtuullinen.
Kasvatan munija hybridejä toistaakymmentä ja paria maatiais kanaa jotka pääasiassa toimivat hautojina, silonkun
rilla

Re: MISTÄ VIHREITÄ MUNIA?

Viesti Kirjoittaja rilla »

Araucana munii vihreitä ainakin.
Mulla ainakin noi risteytykset,joisssa on enemmän tai vähemmän araucanaa munivat eri sävyisiä vihreitä munia.
Mintunvihreästä melko vaaleaan vihreään ja sit melkein sammalenvihreitä. :smt024
maatiaiskukka

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukka »

mulla on Brahma joka munii tosi kauniita mintunvihreitä munia mutta kuulemma sisarista munii yks vihreitä ja muut ruskeita :smt007
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Rilla saako sinulta ostaa vihreitä siitosmunia? Mullakin on noita vihreitä munivia sekuleita ja jossain vaiheessa tarttis saada uutta verta, joskus ensi keväänä/ kesällä.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

Maattari: Menee kai ohi asiasta,mut kyllä niitä sitte saa. Nytten osa sulkasadolla. Keräilen lintujen loppuja ketun jäljiltä talviteloille.
Ainaki 4 vihreämunaista siellä on tällähetkellä.

Mut muninta on nyt huonoa. Katotaan kun saavat sulkapeitteet kuntoon ja valoa lisää. :smt023
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Kiva :smt006 Jatketaan yv:llä sitten kun on ajankohtaista
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Kotkot

Viesti Kirjoittaja Kotkot »

Ruotsalainen Isbar munii vihreitä munia - kaikensävyisiä turkoosinvihertävästä sammalenvihreään.
Meillä on pari puhdasrotuista isbaria ja nyt kesän jäljeltä maatiais-isbar-sekoituksia, jotka kaikki munii kauniin vihreitä munia.
Hyvin munivat myös - muna per kana per päivä eli ihan kiitettävästi tulee munia :)
naibunuuni

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Noita Isbareita oon minäkin sivusilmällä kattellu, että josko jostain jonkun saisi.
Luin täältä jostain, että jollain täälä Pohjanmaalla olisi niitä ainakin joskus ollut?

Noooh varmaankin viimeistään ens keväänä/kesänä on jo tuo mun kiinnostuksentaso noussu "kattelee" -tasolta "tänne tänne tänne!!!" -tasolle :-" :smt003

Ja tosiaan nuo Araucanatkin noita sinisiä/vihreitä munia munii ja ovat kooltansakkin ihan kiitettäviä verrattuna kanan itsensä kokoon, näin ainakin meillä :smt023
naibunuuni

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Niin ja käsittääkseni kaikki kanat jotka vihreitä/sinisiä munia munii niin on jossain vaiheessa sukujuuria risteytyny Araucanan kanssa :smt002
Vastaa Viestiin