Mikä tipuja vaivaa?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
alaikäinenaikuinen
Mikä tipuja vaivaa?
Hei,olen juuri hankkinut silkkikanoja,joiden mukana tuli heidän sekarotutipuja.Ovat nyt n.4vko ikäisiä ja tänään huomasin viidellä tipulla kuudesta,edessä heti kaulan alla rinnassa "paiseen".Aivan kuin rinta olisi toiselta puolelta paisunut ja toinen puoli normaali.Linnut tulivat minulle 6.9 torstaina ja nyt huomasin tämän.Olen käsitellyt tirppoja joka päivä,mutta vasta tänään tuli tämä turpoaminen huomiooni.Mitä voisi olla.Valaiskaa tietämätöntä,tarvinko mahd.eläinlääkärin apua.Syövät ja juovat mielestäni normaalisti.Yöt sisällä lämpimässä ja päivällä ulkoilevat pienessä häkissä,en ole vielä päästänyt maatiaisteni kanssa samaan tilaan kanalaan.
kiitos kaikille jo etukäteen
-
rilla
Re: Mikä tipuja vaivaa?
No olisikohan kupu täynnä ruokaa? Tipuilla höyhenet vielä harvat,kupu näkyy tosi hyvin. 
-
alaikäinenaikuinen
Re: Mikä tipuja vaivaa?
Näin itsekkin ajattelin,mutta epäilytti kun "paise" on vain toisella puolela,eikä silleen tasapuolisesti molemminpuolin.
mutta liitos teille.Jatkan tarkkailua.En ole näitä vielä arvannut maatiaisteni kanssa yhteen laittaa,kun on maatuskoilla ihka ekat omat n.2vko:n ikäiset tiput.Tiedä millainen sota siitä syttyisi
.Voi olla että joudun kanalaa jakamaan verkolla kahtia.Ovat kyllä ihan valtavan söpöjä nuo pariviikkoiset tirpat.