Hei,
Ensinnäkin kiitos hyvistä tipun tuokintaohjeista, jotka olivat alussa.
Mietin tuota aluetta tipuille ja kanalle, että minkälainen pitäisi olla. Nyt ovat pesässä kaikki, mutta se on noin 1m korkeudessa. Ajattelin siirtää alemmas kun alkavat liikkua ja kaikki on kuoriutunut. Alhaalla meillä olisi talveksi kaneille varattu tila. Sinne saisin pienen orsi kyhäelmän ja sitten ruoka- ja juoma-astiat. Mutta onko vaaraa, että tila jää pieneksi? leveys noin 50cm, syvyys noin 1,2 m ja korkeus sen metrin, on kahdessa tasossa. Siinä on kanaverkkoa ympärillä.
Toinen vaihtoehto on antaa olla samassa tilassa kun muutkin kanat, mut siitä pääsee suoraan pihalle aitaukseen ja sen turvallisuus noilla pienillä tipuilla vähän arvelluttaa.
Kuinka kauan voi antaa olla tuolla pesässä? Niin kauan ennen kuin alkavat liikkua? Ja mikä olisi hyvä tila niille kasvaa?
Ajattelin nyt käydä antamassa vähän ruokaa ja juomaa pesään,jos ottavat. Jos ei niin pitääkö jättää siihen jotain juotavaa? minkä aikaa voi olla ilman juomista?
Etten nyt vaan hoida huonosti, ku emo teki hyvän työn ja sai ne näkemään päivän valon.
-Marja
kana hautoo ja tipuja tullut - alue tipuille ja kanalle
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Maatikko
Re: kana hautoo ja tipuja tullut - alue tipuille ja kanalle
Minusta voit laittaa siihen kanialueelle. Pääsevät siellä elämän alkuun ja kun muutaman päivän vahvistuvat, voivat tulla emon kanssa muiden sekaankin. Monet sanovat että pitäisi alusta lähtien antaa olla muiden kanssa vaan, mutta itse olen pitänyt tuommoisen muutaman päivän vauva-ajan tipuilla, jolloin saavat keskittyä syömisen ja juomisen opetteluun rauhassa emon kanssa.
-
ninanni
tuo kanialue kuulostaa just hyvältä paikalta tipuille ja emolle. Saat ruuat ym turvallisesti sinne plus että saavat liikkua rauhassa! minäkin pidän muutamat päivät omissaoloissa että jaksavat sitten emon perässä mennä ja osaavat jo syödä ja juoda ja tietävät turvan mihin mennä 
-
Muhku
Hei,
kiitos viesteistänne.
Laitoin tiput ja emon kanialueelle ja nyt ovat siellä olleet viikon.
Helpompi hoitaa ja tietää et ovat turvassa. Oon vähän sellanen huolehtija
Nyt alkoi loma, joten saavat olla vapaammin kun olen kotona.
ihania tipusia noista tullut
Ovat nähtävästi silkkikanoja, mut kukko taitaa olla osittain risteytys kiuruvetisistä.
4 on täyskeltaisia tipuja, 1 on ruskea + raitoja ja 1 on keltainen + ruskeita raitoja.
kiitos viesteistänne.
Laitoin tiput ja emon kanialueelle ja nyt ovat siellä olleet viikon.
Helpompi hoitaa ja tietää et ovat turvassa. Oon vähän sellanen huolehtija
Nyt alkoi loma, joten saavat olla vapaammin kun olen kotona.
ihania tipusia noista tullut
Ovat nähtävästi silkkikanoja, mut kukko taitaa olla osittain risteytys kiuruvetisistä.
4 on täyskeltaisia tipuja, 1 on ruskea + raitoja ja 1 on keltainen + ruskeita raitoja.