Plymouth Rockkeista asia

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kanapaavo

Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

Ajateilin kirjoittaa tällaisen jutun kun sellaista ei ollut plymot roceista ollenkaan.Kun mulla ei ole paljoa kokemusta,mulla on kyllä yksi plymout rock kukko kullervo.Olis kiva kuulla millaista kokemusta niistä.Kullervo on ihan hirmuisen kesy syli kukko ja aivan kauhea syöppö mutta ihan herrasmies kanoille kun kertoo missä on ruokaa muille kanoille onhanse meijän pomokukko :smt117
sannikki

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Meillä oli ihan hirviö rokkikukko, rokit on muutenkin roturasisteja, eivät meillä hyväksyneet muita kun omanlaisiaan raitapaitoja :D

Plymouth rock on oikea nimi rodulle :)
Adeliina

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

Meillä on hy line brown-kanasten kanssa rokkikukko Kurko. Kurko on kiltti herrasmies kanoille, kiltti myös ihmisille, ehkä jopa vähän arka, ei päästä ihmistä kovin lähelle, ei siis mikään käsikesy. Iso kuin mikä, kauhulla odotan sitä hetkeä kun pitäis Kurko vaikkapa pölkylle saada, ensinnäkin kuka sen saa kiinni, ja toisekseen kuka sen jaksaa kantaa :smt003
Kurko sai pari päivää sitten muutaman uuden rouvan parveensa, ja ensireaktio oli ehkä vähän hämmentävä, Kurko paineli suoraan ulos, hirveän mölinän kera, karkuun rouvia :D Hetken päästä tuli kyllä tarkastamaan tilanteen, ja näytti rouville kuka on isäntä talossa :smt002
kanapaavo

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

Kullervo tänäänkin ekana tulossa tarkastelee mitä mulla on ruokana tuomassa niille. :smt023 meillä kullervo eio ole mikään rotu rasisti varsinkin kääpiökochin kana milli
liikkuu meijän kullervon seurassa melkein koko ajan :smt045.millissä mua ärsyttää vähän kun se karkailee ulko häkistä vähän väliä kun se mahtuu häkin välistä pujahtelee ulos jos se ei ole ehtinyt syödä :smt012
Sarkki

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja Sarkki »

Meillä on täällä kotona 4 rokkikanaa ja kukko. Niiden lisäksi maatiaisnuorikoita. Kukko on ihan herrasmies kaikille, niin rokeille kun maattareillekin. Vihainen ei ole yhtään. Pari rokkikanaa jotka ovat nokkimisjärjestyksessä korkeimmassa arvossa välillä jaakaavat maatiaisia pois herkkupaloilta.

Vähän aranpuoleisia on nuo rokit verrattuna maattareihin. Liekö syynä sitten se, että maattarit tulivat meille nuorempina. Molemmista roduista oon kyllä tykänny. :smt001
kanapaavo

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

oneksi kulervo ei ole nirso ruan suhteen :smt001
Laara

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja Laara »

Mä oon tykästynyt Rokkeihin!
Mulla on Rokki kukko Jallu ja kaks kanaa(plus muutamia muita jättejä samassa porukassa) joka on tooosi kiltti ja hoitaa kanansa mainiosti,niin kuin tiputkin.
Ruokkii kanat...ja vielä joulun aikaan kuoriutuneet pojatkin.Mahtava järkäle kukko! :smt007 Oikea herrasmies!Plussana vielä kun kiekuu niin komeasti KUKKOKIEKUU eikä mitään rääkymisiä.Just äskön isännän kanssa kuunneltiin kun niin komeesti kiekuu kun vertaa käppänä Kukko Wiljamiin tai usimpaan Ilmajokis kukko poikaan Akseliin joka kieku vielä kun pahimman äänemurroksen aikaan... :smt003

Muutaman rokki kanan haaveilen saavani ja vielä ehkä tänä kesänä saankin. :smt001
kanapaavo

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

mukava kuulla mejän kullervokin kiekuu komeasti meilekein koko ajan kun pääsee pihalle :smt023
kanapaavo

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

muuten miltäkö hän näyttäisi silkki kanan ja plymout rokin tipu :smt017
Jonna

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja Jonna »

En nyt kertakaikkiaan pääse eroon pakkomielteestä saada yksi rokki, mutta kuvaukset näiden hmm...temperamentikkaista luonteista vähän mietityttää :smt017
Eivät ilmeisesti noin vain sulata vääränrotuisia laumakavereita? Kun ajatus on hankkia sekaparvi niin mitenköhän käy jos sekaan nakkaa yhden rokkikanan? Tai kanoille rokkikukko? Kumpi olisi fiksumpi?
Kukoissa taasen kuuluu olevan äkäisiä. Tai no kai niitä löytyy rodussa kuin rodussa jos huono tuuri käy.
Rotu vaan on niin hienon ulkomuodon omaava ja ilmeisen hyvä rotuvalinta omatarvekasvatukseen joka on meille erittäin toivottu ominaisuus.
mokomaki

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

Hyvin käy rokit sekaparveen! Meillä rokkejaki tuossa ja niitä en kyllä pois vaiha. Ovat terveitä, hyviä munimaan, kesyyntyvät helposti yms. Nokkima järjestyksessä ovat ehkä yläpäässä mutta eivät kiusaa uusiakaan lintuja. enempi mulla muita kiusaa brahmat ja silkit entä rokit. se miinus puoli ollu vain että mulla ainoat vihaset kukot on olleet rokkeja. eli hurjat 2 kukkoa on vihasuuen takia pistetty pakkaseen. nyt meillä oleva rokki kukko on enemmän arka entä vihanen. Mutta rokkikana on kyllä vain ilo silmälle :smt002
Hempula

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja Hempula »

Mulla on nyt melkein vuorokausi kokemusta rokkikukosta ja pelottaa tuleeko sekaparvi ajatuksesta mitään.
Ostin viidelle alhokanatipulle rokin kukoksi ja kukko pelkäsi tipusia ensi sekunnista alkaen. Kanaset ei kerenneet sanoa etes kot ku kukkeli oli
jo häkin toisessa nurkassa.. :smt017 Onkohan kuitenki toiveita että ottaisi oman paikkansa laumassa ajan kuluessa..? Juuri kävin syöttämässä
ja juottamassa kun kyhnää vain yksinään nurkassa tai pyrkii häkin ovesta läpi eikä uskalla nousta ruokintapöydälle. (Laitoin toki ruokaa tarjolle
alemmas mut kanasethan sen tyhjensi alta aikayksikön..)
Indica

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja Indica »

Minkä värisiä rokkeja löytyy Suomesta? Netistä löytyy aika ihastuttavia kuvia partridge plymouth rockeista, joilla on varsinkin kukoilla mahtava väritys.
Kanalan rakennussuunnitelmat käy nyt kuumana ja rotua mietin myös kovasti. Joku isohko kana lie meille tulossa, rokkikin on yksi vaihtoehto :)
hups

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja hups »

No meillä on ainakin ihan mustavalkoisia. Kiva parvi, Kukko Anselmi on oikea herrasmies ja luotettava vahti.
Ihmiselle se on kiltti, syö kädestä ja väistää nätisti. Ei tarvitse olla silmiä selässä. Hyvin ovat aina tapahtumista ajan tasalla, aktiivisia, mutta ei mitään sylikanoja, tarvittaessa pysyy kyllä.
Chick
chabo
Viestit: 194
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 14:42
Paikkakunta: Orimattila

Re: Plymouth Rockkeista asia

Viesti Kirjoittaja Chick »

Rokit on ärsyttävän seurallisia, ihan erilaisia kuin mitkään muut mitä mulla ollut. Kokoajan jaloissa että meinaa astua päälle ja kupin kanssa kun menee hyppäävät suoraan päin syliin ja syövät sormet. Kokoajan huutamassa herkkuja, normiruoka ei kelpaa.
Kukot olleet lyhytikäisiä, kaksi ekaa kuolivat alle 2v. tod näk sydän pettää. Ihan yhtäkkiä. Kukot myös kömpelöitä kokonsa takia, eivät pääse hyppäämään täysikasvuisena vaikeille orsille suoraan ylöspäin.
Hengaavat omassa porukassaan, eivät tykkää muun rotuisista kanoista.
Kaksi kanaa tappoi emonsa hakkaamalla päähän. Samat kiusasi myös toisenrotuisia jatkuvasti.
Viihtyvät viileälläkin kelillä ulkona koko päivän. Munivat kesäaikaan ihan ok, pimeänaikaan huonommin.
Wyandotteja, Plymouth rockeja
Vastaa Viestiin