Silkkikukon kieunta
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
annemari
Silkkikukon kieunta
Onko silkkikukoilla poikkeuksellinen kieunta ääni normaalisti ? Oma silkkikukkoni kiekuu muihin kukkoihin nähden tosi omituisesti, kieunta muistuttaa tarzanin huutoa !!
Jos ei tietäisi että kyseessä on kukko, ei kyllä arvaisi mistä ääni tulee !!
Jos ei tietäisi että kyseessä on kukko, ei kyllä arvaisi mistä ääni tulee !!
-
Suwitsu
Re: Silkkikukon kieunta
Meidän kukon ääni on kanssa ihan erilainen verrattuna esim. meidän maatiaisiin. Ehkä vois kuulostaa vähän Tarzanilta, hyvin epävireiseltä kylläkin 
-
etna
Ja mä luulin tänä aamuna, että meillä on joku hengenhätäinen rotta kanalassa, kun kuului sellainen rääkynä että... Oon joskus kuullu pikkupossusta lähtevän sellaisia "SVIIKS"-ääniä, jollainen tuo oli. Hetken kauhisteltuani tajusin katsoa parikuisten huoneseen, ja siellähän se syyllinen oli, orrella kajauttelemassa!
Hitto kun hajosin ääneen.
-
vilho rautianen1998
hyvä kyllä ne rumasti laulaa nää silkit
naapuris on silkki kukko ja laulaa rumasti
hollanninhuntua vois luulla silkiks mut kyllä tää
hollannin huntu laulaa komeammasti
naapuris on silkki kukko ja laulaa rumasti
hollanninhuntua vois luulla silkiks mut kyllä tää
hollannin huntu laulaa komeammasti
-
Jenska
Kiekuuko silkkikukot?
Sellasta tässä pohdiskelen kun mulla on noita silkkejä 8 joista ota nyt selvää mitkä kukkoja ja mitkä kanoja ihan tarkalleen..ja ne pitää muutenkin sellasta kurinaa ei niinkään kanamaista rotpotusta että mahtaako ne kukot kiekua olleskaan?
-
kana10
Re: Kiekuuko silkkikukot?
Meillä oli silkkikukko joka ei kiekunut. Kuulin pari kertaa sen kiekaisuyrityksia, mutta eihän siitä oikein mitään tullut. Ihmettelen vieläkin että miksi oli niin hiljainen 
-
Pimu
Kyllä meillä kiekuu ja komeasti kiekuukin. Laulaa vieläpä puhtaasti sävelessä, mutta ääni ei ole niin luja kuin muilla roduilla.
-
kesäheinä
Kyllä meidän Kyösti kiekuu. Ääni ei ole ihan niin kantava kuin normaalikokoisella kukolla. Mutta kova laulamaan meidän Kyösti ainakin on.